Niek's Ford Focus ST - Bluefin stage 3+, vermogenstest euro98 vs euro98+E85

Discussion in 'Mijn Focus' started by Vlugge Jaapie, Dec 18, 2011.

  1. De enige katalysator die bij de apk problemen kan geven, is de 100 CPSI racekatalysator.
     
  2. Ok, dus zelfs met een 100cpi racekat kan het zo zijn dat je door de keuring komt.

    Vanmiddag netjes een mailtje gehad van Fasstech, het betrof een tikfoutje... Ik was er al vanuit gegaan maar you never know he...
     
  3. Eigenlijk zo goed als niet met misschien een enkele uitzondering daar gelaten. Als je veilig wilt zitten, kies dan de 200 CPSI sportkatalysator.
     
  4. #184 Vlugge Jaapie, Jan 4, 2013
    Last edited by a moderator: Jan 4, 2013
    Het eindresultaat van 2 middagen poetsen voor het vaderland!



    [​IMG]



    [​IMG]
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Voor:

    [​IMG]

    Na:

    [​IMG]


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Voor:

    [​IMG]

    Na:

    [​IMG]

    Nooit gedacht dat ik zo veel plezier zou kunnen beleven aan poetsen.
    Dit voorjaar laat ik de auto nog even door Dwayne onderhanden nemen, om alles perfect te krijgen.
     
  5. Ziet er mooi uit
     
  6. Ziet er goed uit :thumbs:

    Nu nog iets voor de banden :)
     
  7. Die staat er weer strak bij. En wat een mooie waarden zeg voor deze st. Heel erg dik. Zal nietonder doen voor een stock rs.
     
  8. :thumbs::thumbs::thumbs:

    Leuk he? poetsen......
     
  9. Die glimt weer :thumbs:
     
  10. Goed bezig geweest Niek :D.

    Scheelt een hoop met hoe de auto was of niet?
     
  11. Bedankt voor de complimenten! :cheer:
    @ Herman RS turbo

    Dankjewel! Kwa waardes zal het niet zo veel schelen met een RS, hoe het zich in de praktijk verhoudt weet ik niet. Wie weet kom ik er ooit eentje tegen...;)
    En ach, het maakt me niet zoveel uit, het blijft een ST. :sturen:

    @ Dwayne,

    Het scheelt zeker, al heb ik het idee dat hij vaker gewaxed was. Het viel me wel op dat er niet heel veel rotzooi van de auto kwam alleen bij de side-skirts maar dat lijkt me logisch!
    Ik weet niet of het veel scheelt dat ik hem het afgelopen jaar elke twee weken trouw gewassen heb?
     
  12. Afgelopen weekend een geslaagde meeting gehad in Meerkerk. Voor foto's kunnen jullie hier kijken: http://www.focusclub.nl/forum/showthread.php?t=31313
    Het was erg gezellig. De rit er naartoe en weer naar huis waren super, we hadden veel bijkijks van de andere weggebruikers!

    Inmiddels heb ik met Fasttech contact gehad over een oplossing voor het kantelen van het blok.
    Kaz had mij al aangeraden om inserts te plaatsen tegen het kantelen en dat blijkt inderdaad geen overbodige luxe. :lol:
    Ik heb het even geprobeerd zonder maar dat is toch nog wel eens vervelend, en voor die paar tientjes hoef je het ook niet te laten.

    Verder is er een probleempje ontstaan door waarschijnlijk de uitlaatgassen:

    [​IMG]

    Door de hitte van de uitlaatgassen is een gedeelte rondom de uitlaat vervormd.
    Dit heb ik uiteraard voorgelegd aan Fasttech, die vonden het erg vreemd omdat zoiets niet zou moeten kunnen en zeker niet met rijwind.
    De schade zou uiteraard op hun kosten gemaakt worden maar de oorzaak was onduidelijk. Marco dacht eerst misschien dat het gebeurt was op de rollenbank omdat er dan gaan rijwind is.

    Na nog eens wat oude foto's te hebben bekeken of het daadwerkelijk na de tuning was gebeurt. Want het is zo makkelijk om het daar op af te schuiven. Zag ik dat voorheen de uitlaat ietsje verder uitstak t.o.v. nu.
    Afgelopen zondag heb ik bij Dwayne en Bart kunnen spieken hoe hun uitlaat gemonteerd zit.

    [​IMG]

    [​IMG]


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Voor ik het wist lag Simon onder de auto om eens een blik te werpen. :thumbs:
    Wat blijkt, waarschijnlijk is de uitlaat te ver richting motor getrokken om alles goed passend te krijgen. Dat was te zien aan een rubber waaraan de einddemper ;) onder de auto hangt.
    De uitlaatgassen komen nu te dicht bij de bumper die vervolgens te heet wordt.
    Deze constatering moet ik nog even voorleggen aan Fasttech. Eerst even hun telefoontje afwachten m.b.t. de inserts.
    Ik hoop dat dit het daadwerkelijke probleem is en dat het met het verhangen van de uitlaat opgelost is.
     
  13. Dat is zeker te hopen,dit kan nooit de bedoeling zijn.
    Stak die van Bart net zover uit als die van Dwayne?
    Die is er net 3 weken geleden nieuw opgekomen,is wel even belangrijk om te vergelijken dus want daar hebben wij dus niet op gelet.
     
  14. #194 dwayneNMGN, Jan 15, 2013
    Last edited by a moderator: Jan 15, 2013
    Ik hoop dat je garantie hebt Niek!

    Die bumper glimt goed trouwens ;). Ik heb niet op de uitlaat van Bart gelet.
     
  15. Dat scheelt wel hoor. Nu goed netjes houden. De eerste poetshandeling heb ik al verricht zondag. De vogelpoep moest echt weg :schater:.
     
  16. Die van Bart steekt net zover uit als die van jou Dwayne......dat scheelt weer.
    Glimmen doen ze inderdaad best.
    Ik wou dat het wat beter weer was,konden wij ook aan de gang ;)
     
  17. Die van mij is nog lang niet zoals ik wil. Ik kan niet wachten tot de lente, lekker polijsten :D.
     
  18. Goedkomen doet het zeker, en ook onder garantie. Daar werd totaal niet moeilijk over gedaan. Het is nog niet gemaakt natuurlijk maar ik heb er alle vertrouwen in.

    Haha vogelpoep is waardeloos, gelukkig werd er adequaat op gereageerd...:lol:
    Glimmen doettie zeker...Het kostte even wat moeite maar dan heb je ook wat he. Nog 3 maandjes en dan mag je los gaan op m'n ST. :wax!:


    Reks de uitlaten van Bart zijn auto steken zelfs nog iets verder uit. Dan heb je het echt over 1 - 2 cm.
     
  19. Ja,heb het gehoord,had hem gewhattsapped,ik zit op mijn werk en hij zit in de nachtdienst,maar was wakker.
    Ik zal dat morgen eens bekijken.

    En polijsten?
    Dat moeten wij nog leren,maar dat komt wel ;)
     
  20. Of je brengt hem ook langs :D. Doen er meerdere hier haha.

    Ik ben benieuwd Niek. Binnenkort weer eens meeten om je vermogen te voelen.
     

Share This Page