Niek's Ford Focus ST - Bluefin stage 3+, vermogenstest euro98 vs euro98+E85

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Vlugge Jaapie, 18 dec 2011.

  1. Mooi spul Niek :thumbs: Wat je daar laat zien heb ik ook veelal.

    Zelf zou ik pas na oud en nieuw gaan wassen en detailen i.v.m. vuurwerk, tenzij bij jou de straat schoon blijft ;) :)
     
  2. Wie weet, lijkt me opzich wel gezellig en uiteraard leerzaam. Ff kijken of ik tijd heb de 13e. :lol:


    Uiteindelijk heb ik niet alles gehaald voor het donker dus in de loop van de week gaan we vrolijk weer verder. En dan wassen we meteen het vuurwerk eraf!

    Ik ben eerst maar eens begonnen met de 'vervelendste' klus: de velgen.
    Het kostte behoorlijk wat tijd maar als het klaar is dan heb je ook wat.

    Eerst heb ik de velgen behandeld met velgenspray, geborsteld en vervolgens schoongespoten. Daarna droog gemaakt en behadeld met Rimwax. Met dit als resultaat.

    [​IMG]

    Het werd ook wel een keertje tijd!

    [​IMG]

    [​IMG]

    Toen deze klus geklaard was waren de uitlaten aan de beurt.
    Een van de grootste irritaties van mij, een mooie schone auto en dan zwarte uitlaten! :badgrin:

    [​IMG]

    [​IMG]

    Dit klusje heb ik met Blue b gone geklaard en was echt een koud kunstje.
    Ook heb ik de Focusclub nummerplaatomlijsting gemonteerd. :rock:

    Vervolgens de auto helemaal gewassen. Dit was de eerste keer dat ik een washandschoen gebruikte maar dat is een verademing t.o.v. een spons zeg!
    Nooit gedacht dat het zo handig zou zijn, elk naadje en hoekje pak je feilloos mee, super!
    Nadat de auto gewassen en afgedroogd was begon het al wat donkerder te worden en voorzag ik dat het kleien en waxen niet ging lukken.
    Toch wilde ik een stuk proberen en heb daarom het dak en de spoiler alvast gekleid en van wax voorzien.
    Het viel me nog niks tegen zo voor de eerste keer. Het dak voelt nu super glad aan en blinkt lekker!


    [​IMG]

    Op een paar kleine puntjes helemaal brand schoon, op onderstaande foto zie je een van de puntjes. Deze kreeg ik er met kleien niet af, ook met mn nagel lukte het niet. De puntjes zijn een paar millimeter groot en het lijkt wel hars ofzo. Iemand die misschien een tip heeft om deze er ook nog af te krijgen?

    [​IMG]

    In de loop van de week nog even een dagje prikken om de rest te kleien en waxen! Het viel me nog niks tegen zo de eerste keer!

    Nu op naar de oliebollen!

    Fijne jaarwisseling iedereen en een voorspoedig en vooral gezond 2013!!
     
  3. netjes Niek, iig geen haastklus van maken.
    die puntjes heb ik geen idee van, als het hars is moet het met kleien te verwijderen zijn.
     
  4. Ziet er netjes uit Niek,dan zullen wij hier binnenkort ook eens gaan kleien :mrgreen:
    Maar eerst moet de lak van de :st: nog ff uitharden,is pas gespoten zoals je wel zult weten.
     
  5. :oops: ik proef hier al een lichte verslavingsdrang opkomen :cheer:

    Mooi bezig geweest iig..............
     
  6. Hallo, hoeveel turbodruk en benzineverbruik heb jij nu?
     
  7. Goed bezig Niek. Ik lig al een week ziek op bed dus voor mij geen poetsen :(. Ik heb mijn nieuwe wax nog niet eens goed kunnen testen.

    De uitlaat en de velgen zijn goed opgeknapt.

    Wel een aparte pot Collinite trouwens. Die zie ik niet vaak bij iemand in de collectie.

    Bijna iedereen heeft deze:

    [​IMG]
     
  8. :lol:

    De turbodruk staat maximaal op 1.35 bar, volgens mij hoog in de toeren nog 0.7 bar.

    Mooi balen Dwayne dat je ziek bent, heb je wel een beetje oud&nieuw kunnen vieren?
    Die pot Collinite das de grote variant. Bij LEKO hadden ze geen kleine meer en incl de actie die er loopt en het gratis verzenden was zo'n grote pot bijna net zo duur als een kleintje elders bestellen. En daarbij gunde ze ik het ook, ik ben echt super geholpen! :cheer:
     
  9. #169 dwayneNMGN, 1 jan 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 jan 2013
    Nee ik heb amper wat kunnen vieren. Mijn vriendin en ik liggen allebei voor pampus.

    De grote pot ken ik inderdaad, maar zo'n kleine gaat al een aantal jaren mee bij goed en juist gebruik :lol:. Je hoeft dus nooit meer een andere wax te kopen als je de collectie klein en bescheiden houdt.

    Leen en Ivonne die geven inderdaad top service. Deze week komt er voor mij ook nog een pakketje deze kant op :D.
     
  10. Ziet er goed uit.

    Heb je ook nog foto's van je nieuwe downpipe/koppeling?
     
  11. Balen zeg Dwayne, hopelijk knappen jullie snel op!
    Ik had nog wat vraagje in een mail gestuurd ook om nog wat toe te voegen aan mijn lijstje. De dag erna kreeg ik een telefoontje om mijn vragen te beantwoorden en om te kijken welke producten voor mij goed waren! Echt super.

    FocusST225, bedankt, ik heb helaas geen foto's van de koppeling en downpipe.
    De koppeling is een veel gebruikte. Een Sachs koppeling, bij tuning van VW/Audi wordt die meestal gemonteerd.
    De downpipe is van JT-Superflow, Fasstech is dealer van hun. JT maakt ook downpipen op maat voor Fasttech volgens mij voor de Golf GTI of R hadden ze zelf een downpipe ontworpen.
     
  12. Oke netjes.

    En de cat is nog standaard of ook van JT?

    En hoe rijdt de fasttech software gewoon met normaal rijden. Knalt de turbo druk er snel in? of juist heel soepel.
    Zit al een poosje te denken om te bij mijn ST ook te gaan doen aangezien Fasttech heel dicht bij mij in de buurt zit.
     
  13. De cat is ook van JT, bij nogmaal gebruik rijdt hij echt prima helemaal geen zenuwachtig gedoe.
    Natuurlijk klapt het vermogen en koppel er hard in als je vol gas geeft maar bij normaal gebruikt merk je niks van de tuning.
    Ik zou het wel weten als ik jou was. ;)

    Wat zou je aan je auto willen doen? Enkel chip op maat of nog meer mods?
     
  14. Ik rij nu al met bluefin rond Stage 2 low torque maar vindt hem in sommige versnelling zenuwachtig met gaslos laten.

    Mijn ST heeft nu een dreamscience intake en ik heb de middendemper verwijderd voor extra sound maar dit geeft geen vermogens winst:cool: klinkt wel net wat leuker en kost maar €25.

    Maar wil met de ST wel verder volledige 3 inch uitlaat incl downpipe en sportcat, intercooler en forge revirc.
    En natuurlijk de ophaning aanpakken Bilstein B12 kit en whiteline swaybars eronder en het nodige PU onderstelrubbers.
     
  15. Dan ben je dus nog heel wat van plan.
    Ik zou er ook zeker een ECU spacer bij nemen, de luchtmassameter wil nog wel eens voor problemen zorgen vanaf zo ongeveer 280pk, Omdat de ECU er wat kort op zit. Die spacer zorgt voor meer koeling en voorkomt dat probleem.
    Als ik je zo beluister ga je dan mijn waardes ook wel halen, mits je een chip op maat neemt. Al is iedere auto anders natuurlijk.

    Ik zou als ik jou was eens contact opnemen met Fasttech en je wensen met ze bespreken. Zeker weten dat ze die kunnen inlossen. Door de maattuning kunnen ze het zaakje afstellen zoals jij wil.

    Wat zijn die Swaybars trouwens?
     
  16. Ok die swaybars doen nog wat in de wegligging dus.

    Dat youtube filmpje had ik gezien ja, wel grappig alleen jammer dat ze er zo'n eind vandaan staan waardoor het niet echt mooi overkomt.
    Ik zag in het inderschrift nog wel staan dat er een 100cpi downpipe gebruikt zou zijn. Opzich geen probleem maar volgens mij kom je daar niet mee door de apk keuring.
    Omdat we een 200cpi downpipe overeengekomen waren heb ik er nog ff een mailtje achteraan gestuurd. Misschien is het een foutje in de post op youtube.

    Weet iemand met zekerheid te zeggen of je met een 100cpi downpipe de APK keurig niet gaat doorkomen? Kan dat ook per downpipe verschillen?
     
  17. Hehe, vandaag nog de hele middag bezig geweest om de auto helemaal netjes te krijgen. Zelfs nog een uurtje in het donker aan het bikkelen geweest. Het duurt ff maar dan heb je ook wat. :lol:
    Foto's komen nog wel, helaas was het donker toen het klaar was!

    [​IMG]
     
  18. Netjes!

    Maar het maakt niet uit wat voor CAT er onder zit voor de Apk als er maar een cat onder zit.
    En hij moet gewoon de CO normen halen.
    En als je ST na 01/2006 is wordt er alleen voor de Apk met de EOBD reader uitgelezen voor de apk eisen en als hier alles goed is wordt er niet eens CO gemeten.
     

Deel Deze Pagina