Niek's Ford Focus ST - Bluefin stage 3+, vermogenstest euro98 vs euro98+E85

Discussion in 'Mijn Focus' started by Vlugge Jaapie, Dec 18, 2011.

  1. #201 reks, Jan 15, 2013
    Last edited by a moderator: Jan 15, 2013
    Of we kijken de kunst af :thumbs:
    Eerst maar eens beter weer worden.

    :hijacked: lijkt het wel....sorry :ontopic:
     
  2. Geen probleem. Discussier/vraag er maar op los.

    Dwayne binnenkort gaan we wel ff een stukje rijden. Ik ben ook erg benieuwd naar de tuning van jou auto! Laat maar weten als het je uitkomt. Je hebt m'n nummer...;)
     
  3. Als het beter weer is kan het gemakkelijk. Ik neem wel contact met je op.
     
  4. Toch ben ik benieuwd of het door de uitlaatgassen komt en niet door de hitte van de uitlaat zelf.
    Heb je een ELM327? Wellicht kan je de uitlaattemperatuur meten... Die zal gezien jouw vroege vermogen niet laag zijn.
     
  5. Gijsbert ik heb geen ELM327. Volgens Marco kan het onmogelijk de uitlaattemperatuur zijn. Die hebben ze in de gaten gehouden tijdens het tunen. Maar ja je weet het natuulijk nooit. Ik ben benieuwd!
     
  6. Dat van die losgelaten lak is een vreemd geval. Daar moet je bumper gewoon tegen kunnen denk ik, en zeker als die zover van je bumper af zit. Ik denk zelf dat je bumper een keer slecht gespoten of geprepareerd is. Ik heb daar zelf totaal geen last van en bij mij is er geen vinger tussen te krijgen.

    [​IMG]

    Rijwind zal ook wel meevallen want als je na een potje knallen op de snelweg (bvb vakantie) de benzinepomp inrijdt en vervolgens stilstaat, kan de uitlaat ook z'n warmte niet kwijt. Tijdens de vakantie meerdere malen meegemaakt... geen problemen. Je uitlaat schijnt dan ook een stukje langer te zijn ivm uitzetten. Is mij persoonlijk niet opgevallen, maar klinkt logisch ;).
     
  7. moet haast wel anders had Marco(Kludrex) ook al last gehad met zijn bumper (zie foto)
    het zou natuurlijk ook nog zo kunnen zijn dat de bumper niet goed is voorbewerkt voor het spuiten.
     
  8. #208 Vlugge Jaapie, Jan 16, 2013
    Last edited by a moderator: Jan 16, 2013
    Marco, hoever steken je uitlaten dan uit je bumper?
    De uitlaten van mijn auto zitten ongeveer gelijk met de bumper, recht er onder. (Zie plaatje 2 op de vorige pagina.) Wat ik me kan voorstellen is dat de uitlaatgassen meteen tegen de bumper aankomen en die zijn natuurlijk ontzettend heet. Als de uitlaten 3 - 4 cm opgeschoven worden heeft de rijwind de ruimte om tussen de bumper en de luchtstroom van de uitlaat te komen.
    Bij stilstaan is die temperatuur natuulijk een fractie van de temperatuur bij volle belasting.

    Ik denk niet dat het uitstraling van warmte is die van de uitlaat komt, zeker gezien jou verhaal.
     
  9. Really nice work I love this car except from the colour!Why not orange:P:P???Also a friend of mine had this ST stage 3 I think with 321 [B.H.P] and 524 [N.m] of torque.Really powerfull car.We were playing with the Evo's!Now he owns a green RS.
     
  10. Steekt bovenaan hooguit een cm uit en loopt vervolgens lichtelijk "slash cut" naar beneden. Ik heb nog nooit daadwerkelijk gezien hoe uitlaatgassen een uitlaat verlaten, maar ik neem aan dat dat met zo'n snelheid gaat dat het de eerste (paar) meter gewoon rechtdoor gaat. Zeker niet naar boven, richting bumper. Voel maar met je hand bij de uitlaat als je motor stationair loopt (of als iemand gas geeft), ik denk niet dat je iets zult voelen richting bumper.

    Vergis je verder niet in de warmte van de uitlaat als je stilstaat. Als je na een stevige rit met een gloeiend hete uitlaat van de snelweg afkomt en vervolgens stilstaat, dan kan de warmte niet echt makkelijk weg en blijft daar hangen en kan alleen naar boven. Na volle belasting koelt de boel heus niet zo snel af. Zeker niet zonder rijwind, dus een "fractie" zal het niet zijn ;).

    Ik denk dat het bij jou een probleempje met de lak is, eerlijk gezegd. Misschien de garage vragen of je bumper weleens overgespoten is?
     
  11. Dat is misschien nog niet zo'n gek idee om eens te vragen of die overgespoten is. Ik ben benieuwed wat nou het daadwerkelijke probleem is.

    Gister zat ik nog ff wat te surfen op het internet. Bleek dat ze bij Fasttech het filmpje van m'n auto op de rollenbank op hun homepage hebben staan. Erg leuk natuurlijk!:cheer:

    www.fasttech.nl
     
  12. De lakkwaliteit van de ('oudere") Ford's is gewoon minder goed als bv BBMW & VW, enz

    Niet van wakkerliggen.

    Mijn ST heeft een zéér minimaal klein beetje last van gesmoleten plastiek en blauwe kleur wat aangetast is.

    Ik stel het nu wel wat té negatief voor hé ;)

    Enkel helemaal in het begin toen de PIPER erop geplaatst was is er zeer minimale schade aangekomen.

    Nu is dat gedaan.
     
  13. Hoezo niet van wakker liggen? Ik snap best dat Niek zich aan deze schade stoort. Al is de lak van mindere kwaliteit zou ik ook niet blij worden van een gesmolten stuk. Ik hoop dat het opgelost wordt en dat de echte oorzaak boven water komt.
     
  14. Volgende keer spuit hij z'n auto af en zit er misschien helemaal geen lak meer op dat stuk.
    :(
     
  15. Op zulke probleempjes zit je niet te wachten. Dit moet gewoon opgelost worden, het is erg irritant die plek zo. Net wat Reks zegt dalijk spuit ik mn auto een keer af en vliegt er zo een stukje lak af. Ik ben super zuinig op die auto en wil hem zo strak mogelijk houden.
    De oorzaak moet natuurlijk wel gevonden worden voordat het gemaakt wordt, maar dat is niet aan mij.
    Eerst maar eens bij Fasttech langs met de auto zodat die het kunnen beoordelen.
     
  16. Heb je geen last van backfire uit de uitlaat?
     
  17. Geen idee....Hij ploft wel flink als ik vollebak ga en overschakel, dat zou me niks verbazen...Lastig om te checken he...:lol:
     
  18. En wij hebben hier ook niet opgelet toen we achter je reden :lol:
     
  19. Donkere onverlichte weg, dan zie je het in je buitenspiegel.
     
  20. nog geen oorzaak gevonden Niek?
     

Share This Page