Niek's Ford Focus ST - Bluefin stage 3+, vermogenstest euro98 vs euro98+E85

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Vlugge Jaapie, 18 dec 2011.

  1. wat is er mis?
     
  2. Ik ben inderdaad ook wel benieuwd ernaar, of het nou fout spuitwerk is of dat er echt teveel warmte c.q. vlammen er zijn van achter...
     
  3. Toevallig heb ik afgelopen vrijdag mijn auto op kunnen halen bij Fasttech. Ik had nog geen tijd gehad om foto's te maken vandaar nog geen update...;) Uiteindelijk is alles netjes opgelost.

    Ze zouden het gedeelte rond de uitlaat bij laten werken en opnieuw laten spuiten. Toen ik aankwam stond de ST buiten en ben ik meteen gaan kijken. Ik ben geen autotechneut of spuiter maar ik kon wel zien dat het niet netjes gebeurt was. Er zat een blaartje op het spuitwerk en het leek alsof het niet helemaal schoon was toen het deel gespoten was.
    Het voelde een beetje bobbelig zeg maar. Erg jammer als je dan 1.5 uur in de auto hebt gezeten.
    Marco vertelde goede ervaringen met desbetreffen schadeherstel bedrijf te hebben. Door de drukte was het niet gecontroleerd en door de goede ervaringen die ze hadden was hij er vanuit gegaan dat het netjes was. Ergens te begrijpen maar een beetje slordig blijft het natuurlijk. Naja chips happends, wat nu? Hij is meteen met de ST terug naar de spuiter gereden en heeft geregeld dat ze er meteen mee aan de slag zijn gegaan. Na 2,5 uurtje wachten was de auto klaar en naar tevredenheid hersteld.
    Marco is er van overtuigd dat het op de rollenbank gebeurt is. Onmogelijk dat dit gebeurt met rijdwind aldus Marco. Voor de zekerheid heeft hij ook de uitlaat een paar cm naar achteren gezet. Thuis gekomen de ST even lekker een rondje op z'n donder gegeven daarna gekeken en alles was zoals het hoort.

    De spuiter had helaas wat roestvorming ontdekt aan de achterste wielkast aan de bestuurderskant. Het spuitwerk is daar wat gebobbeld. Weten jullie of dit onder carosseriegarantie valt? Op de ST zit volgens mij 12 jaar carosseriegarantie. Het lijkt me niet normaal dat een auto uit 1-2008 roest vertoond. :nocheer:

    Momenteel ben ik erg druk met mijn werk. Als ik wat meer tijd heb zal ik nog wat foto's plaatsen!
     
  4. Maar je zou zo'n auto toch gewoon op de rollenbank moeten kunnen zetten?
    Der staan er zoveel op (ook zonder rijwind)
    Dat de uitlaat wat naar achteren wordt gezet zal idd ook wel schelen.
    Hopelijk ben je er nu vanaf....nu die roest nog.
    Ik zou hier toch maar even kontakt over opnemen,is toch wat snel.
    Wordt vervolgd?
     
  5. De uitlaatgassen worden afgezogen op een rollenbank. Wellicht hebben ze de afzuiging niet goed geplaatst en is het daardoor gebeurt. Normaal gesproken moet het niet kunnen inderdaad.
    Die roest daar moet echt wel iets mee gebeuren. Ik ben benieuwd of iemand weet of dat onder de garantie valt.
     
  6. Als de auto altijd zijn carrosserie check heb gehad bij de ford dealer zou het wel eronder moeten vallen, behalve bij verkeerde reparatie of iets dergelijks.
    Mijn ervaring is dat de bedrijven er alles aan doen om er onder uit te komen.
     
  7. Is net als Martijn zegt, als je iedere keer gewoon de carrosseriecheck-stempel heeft gekregen en er is daar op die plek nooit al iets aan herstellingswerk gedaan, dan heb je feitelijk gewoon recht op reparatie. MAAR de garages proberen zich er altijd onder uit te lullen:nocheer:
     
  8. Ligt er aan waar de roest zit. Zit dit ter hoogte van de achterbumper (daar waar de bumper en het spatbord bij elkaar komen) dan doet Ford NL er geen barst aan. Bij de MK II is het bekend dat de achterbumper tegen de carrosserie aanschuurt, daardoor ontstaat er roest. In de wielkas krijg je waarschijnlijk te horen dat het door steenslag komt en dus ook niet onder garantie valt.
     
  9. #229 Vlugge Jaapie, 11 mrt 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 mrt 2013
    Afgelopen week heeft de ST de 100.000km+ gehaald! Op naar de volgende 100.000! Na ruim een jaar geniet ik nog elke dag en van elke kilometer.
    Inmiddels ben ik het waardeloze winterweer wel beu, vooral met mijn werk is het kolere...Maar goed het heeft ook z'n voordelen. Sinds er een andere downpipe onder de ST ligt ploft deze nog wel eens tijdens het schakelen als je vol gas gaat wat opzich al heerlijk is.
    Als ik de auto start wanneer het koud is dan zit ik al meteen met een :mrgreen: in de auto. Heerlijk die rauwe sound.
    Maar dan komt het, voor dat ik de parkeerplaats af ben mag ik eerst twee drempels nemen. Als ik die in de twee benader met 2500-2750 toeren en dan het gas los laat roffelt de uitlaat er heerlijk op los. Dat is echt een verslaving geworden. Net als koffie in de ochtend écht genieten. :lol:
    Hier een impressie van het opstart geluid en de plofjes. Dit is welliswaar wat wilder dan wanneer ik de drempel over ga maar niet minder lekker.

    Verder heb ik van de week eindelijk de knoop doorgehakt voor wat betreft nieuwe banden. Uiteindelijk na lang twijfelen toch een keuze gemaakt tussen de Michelin Pilot Super Sport of de Michelin Pilot Sport 3. Ik moest er 4 vervangen dus dat was sowieso een rib uit mn lijf. :nocheer:
    Na de bandenwissen de velgjes meteen even vertroeteld.

    [​IMG]

    Het mocht wel weer een keer, helaas voor de monteur had ik er niet aan gedacht ze ff schoon te maken voordat de banden omgelegd werden...:whistle:

    [​IMG]

    De uitlaten mochten ook wel weer eens gedaan worden! Op deze foto is al te zien dat de schade links weg is.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Eerst met velgenspray even goed schoonborstelen.

    [​IMG]

    Dan ff een waxje aanbrengen...:wax!:

    [​IMG]

    [​IMG]

    Met dit als eindresultaat! Ze kunnen er weer even tegenaan!

    [​IMG]

    Ook de uitlaten glimmen weer en zoals jullie kunnen zien is de schade weg, en blijft die ook weg. Waarschijnlijk zal het toch tijdens een run op de rollenbank gebeurt zijn.

    [​IMG]

    Kwa banden heb ik uiteindelijk toch gekozen voor de Michelin Pilot Super Sport. Ik ga een setje proberen wie weet wil ik wel niks anders meer! Trouwens Michel, bedankt nog voor je advies en heldere commentaar....;)

    [​IMG]

    Nu maar hopen op lekker weer zodat we lekker van een droog wegdek kunnen genieten en zo hier en daar een GTI of dikke BMW kunnen pesten...:houdoe:
     
  10. Ze zien er iig weer verrekte mooi uit die velgen.
    Jammer dat ze weer aan het strooien zijn,klote weer.
     
  11. Dat klinkt leuk en je velgen zijn ook weer eens schoon :)
     
  12. Klein verschil zeg die gepoetste velgen :dance:
     
  13. Mooi hoor :D.

    Nu hoef je de velgen een tijdje niet te behandelen met de velgenreiniger. De wax zorgt ervoor dat de velgen gemakkelijk schoon te maken zijn met shampoo.
     
  14. netjes gedaan weer Niek :thumbs:
     
  15. Bedankt,

    De velgjes zijn weer bij te houden Dwayne, dat spul moet ik niet te vaak gebruiken he...;) Over een poosje mag jij los op mijn ST.....:wax!:

    De bandjes heb ik nog niet kunnen testen, maar ze voelen alvast prima aan bij dagelijks gebruik.
     
  16. Ik heb alweer een drukke agenda :lol:.
     
  17. Zometeen naar Dwayne om de ST op te halen.
    Hij is het hele weekend vertroeteld, ik ben erg benieuwd naar het resultaat!
    Foto's volgen snel!
    Zoals sommige weten parkeer ik mijn auto op een horror parkeerplaats...dat wil zeggen veel auto's en bomen...Vorig jaar heb ik van een andere bewoner hier in de flat een garagebox kunnen huren in de periode dat hij met zijn vrouw op de camping vertoefd. Dat was goed bevallen uiteraard en ik vroeg hem om mij te bellen als hij dit jaar zijn box weer wilde verhuren.
    Tijdens het typen van dit bericht belt hij me op dat ik zijn box weer kan gebruiken! Relaaaaxed!! :cheer:
     
  18. Tja,dat is dan toch weer een veiliger gevoel.
     
  19. #240 Vlugge Jaapie, 30 apr 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 apr 2013

Deel Deze Pagina