1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

(deel)restauratie van de E30 M3

Discussie in 'Mijn auto' gestart door Kaz, 30 jun 2010.

  1. Holy mozes! Nette M3 E30 hee! :thumbs:
    Staat ook nog op mijn bucketlist om ooit in gereden te hebben haha! :cool:
     
  2. Het zet je leven totaal op z'n kop, maar ik zou geen moment meer zonder willen :D
    Iedereen maakt het goed :cheer:

    [​IMG]
     
  3. gefeliciteerd :thumbs:
     
  4. Hoppa, van harte kerel!!!! Super mooi!
     
  5. gefeliciteerd Michel, :thumbs:
     
  6. Gefeliciteerd!
     
  7. Van harte gefeliciteerd!
     
  8. Gefeliciteerd!
     
  9. Gefeliciteerd Michel!!!

    Wij zijn met een paar weken ook aan de beurt!!!:thumbs:
     
  10. Proficiat! :cheer:
     
  11. Ik heb helaas weinig gelegenheid om te forummen, heb er tegenwoordig een bijna fulltime hobby bij gekregen. :D

    [​IMG]


    Dus ook voor de M3 weinig tijd, rij er af en toe een rondje mee en dat is het dan. Heb nog wel een akkefietje met de achterklep en vleugel gehad, wat resulteerde in restauratie. Ik was buitengewoon blij met mij all-risk verzekering…

    Onlangs 2 dagen de tijd genomen om de achterwielophanging onder handen te nemen en de draagarmrubbers te vervangen door excentrische Powerflex Black. En nog wat ander gesnor, zoals handremkabels, steviger baksteunen, remolie wisselen, inspectie aandrijfas, 5mm bredere spacers rondom en roestbescherming. Om overal lekker bij te kunnen de hele achtertrein er maar onderuit gehaald, en daar word je best vies van… Uiteraard zat er weer van alles lekker vast, dus de penetration oil en ook een beetje hitte op zijn tijd kwam goed van pas. Helaas weer nieuw item erbij gevonden: een van de kruiskoppelingen van de aandrijfas zit een knipje in bij bewegen, dus die gaat voor restauratie.

    Maar goed, het is gelukt. Paar plaatjes van tijdens de klus, en na afloop. Alleen nog even uitlijnen, maar binnenkort gaat de auto eerst voor restauratie van de dorpels en wat andere plekjes naar de plaatwerker. Daarna maar eens op een uitlijnbank.

    Verder oliedrukmeters met warning lights en shitlight klaar liggen. Spullen voor remkoeling. En een deel van de bestickering opnieuw kunnen laten maken na een bedrijf in Ned gevonden te hebben die een volledige set DTM bestickering in zijn leveringsprogramma heeft. Ben ik eindelijk van die k…e Engelsen af die altijd roepen dat ze iets ‘no problem’ kunnen leveren, en als dan puntje bij paaltje komt met allerlei k.tsmoezen komen.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  12. Mooi werk allemaal Kaz! Maar waarom die op een na laatste foto? Movember is pas in november....:schater:

     
  13. Wahaha Koos :mrgreen:

    Maar deze vind ik ook dubieus hoor:

    Soort plaswekker zeg maar? :mrgreen:
     
  14. :)

    Geen tijd meer om te scheren tegenwoordig :mrgreen:

    En het is inderdaad wat er staat: als er een bepaald lampje gaat branden heb je dikke chips met je motor :mrgreen:
     
  15. Hele mooie E30 dit! Had hem nog niet eerder gespot op het forum. Hier in de buurt reden er ook 2 rond in de DTM Dekra uitvoering met de nummers 14 en 15. Wellicht ken je de heren? Een is er verkocht naar Belgie (nummer 14) maar hij heeft wel meteen weer een grijze M3 terug gekocht. Deze is van een monteur van de Maaral en ik had mijn M5 bij hem in onderhoud want in zijn vrije tijd klust hij bij zijn vader die BMW specialist is. De ander rijd hier volgens mij nog wel rond. Ben in het verleden met deze man wel eens meegeweest naar het circuit rijden op zandvoort en assen. En dat gaat heel goed met zo'n auto kan ik je vertellen!

    Wees er zuinig op want ik vind het nog steeds een prachtbak! Een van de mooiste BMW's ooit.

    Groet Flip
     
  16. gefeliciteerd met de gezinsuitbreiding Michel :thumbs:
    goed om te lezen dat er toch nog wat tijd gemaakt wordt voor de hobby ;)
     
  17. Nee die M3's ken ik niet. Zit wel op een paar fora maar niet heel actief. Heb een paar goede contacten waar ik heel veel info vandaan haal en die de s14 kunnen afstellen.

    Uiteraard ben ik er zuinig op! Probeer m zo netjes mogelijk te krijgen de komende jaren. Maar er moet wel mee gereden worden, en ook nog eens met een beetje tempo als het even kan. Daar is ie voor bedoeld :)

    Thanks Gerard! :) Je moet wel wat tijd voor jezelf vrijmaken, ook met een kleintje.
     
  18. S14 Needs revs!
     
  19. Ja! 4500 minimaal :)
     
  20. Absoluut! Ik ben ook niet het type wat een auto laat wegstoffen en gebruik de Mustang ook waavoor hij is bedoeld en dat is auto rijden! En alles is te repareren dus gewoon gebruiken waarvoor een M3 bedoeld is en ook heel goed in is!!

    Groet,

    Flip
     

Deel Deze Pagina