Met alle respect maar ik geloof die cijfers niet. Wellicht tikfout of was hun bank te enthousiast? edit: ff terug gelezen en nu snap ik die getallen wel. My bad.
Heb een nieuw luchtfilterhuis en luchtinlaat geplaatst met 2 airintakes voor betere luchttoevoer. Voor de afvoer is de diameter van de uitlaat naar 2,5" vergroot. Daar tussen zijn een grotere turbo, intercooler en katalysator geplaatst. Klopt dus dat het niet alleen softwarematig was. Had dit vorig jaar ook al onder dit topic geplaatst en wilde jullie alleen de uitslag laten weten
Heb zelf het volgende gemonteerd (ben niet echt technisch maar rustig aan en met wat beleid was dit goed te doen . 24Tuned: MST Performance Air Scoop + MST Performance Air Intake Kit, Amazon K&N RG-1001RD-L filter (deze gebruikt, is meer open dan het meegeleverde MST filter), Mountune Iridium Spark Plug Set + High-Flow Throttle Body Elbow. Veel dingen schelen soms best wat euro's, dus is zeker de moeite om tijd te nemem om te shoppen... De rest (turbo, intercooler, op maat gemaakte downpipe met race kat, 2x big air intakes) is samen met de custom tuning uitbesteed, net als de daarvoor vergrootte uitlaatdiameter tot aan de achter demper naar 2,5 inch. Uiteindelijk een hele operatie, maar is voor mij ook hobby en hoe ouder je wordt, des te duurder het speelgoed ...
oke gaaf! ben zelf helaas niet zo erg actief in de forums nog op het moment dus kan ook nog niet echt veel vinden over de upgrades die mogelijk zijn, maar zo te zien heb je veel aandacht besteed hieraan waar heb je de downpipe laten maken en welke intercooler heb je kunnen monteren? en uiteraard hoe rijd/loopt het! Dit is mijn 2e focus mk4 had hiervoor een schakel en een hatchback deze had ik kunnen upgraden naar 203pk, 345nm. Nu dus een station en automaat. Een echte ST is hier ook helaas niet de bedoeling mede dat die aanschaf iets hoger lag met alle opties en mijn vrouw die kuipstoelen niet fijn vind Nog 3 maanden en dan ben ik uit de Bovag garantie en dan kan ik wat aanpassingen gaan doen
Hoi Reynaldo, Heb dit stukje bij Rica laten doen. Hierbij een foto van het eindresultaat; https://photos.app.goo.gl/6sg2Dfdho3zF7EzG8 De intercooler welke men op het oog had was paste wel maar konden de lamellen van de koeling niet meer open (of dicht). Om daar in te gaan zagen was niet de oplossing, deze lamellen zitten er immers niet voor niets ... Dus is er uiteindelijk 1 uit Taiwan gekomen: https://photos.app.goo.gl/9kJivWse1yfthgPt6. Zoals eerder gezegd wilde ik iets meer dan alleen standaard chiptuning en ik een mooie ST-Line had met eigenlijk alle opties (behalve open dak) was het bijleggen van geld bij een ST meer en had ik lang niet altijd alle opties. Oook leeftijd en km's speelden daar in mee. Hierbij trouwens nog het verschil tussen de originele en de gemonteerde turbo: https://photos.app.goo.gl/LXcn1y8PPn9zEQXy8. Al het originele spul staan inmiddels op Marktplaats, terugplaatsen bij verkoop in de (verre) toekomst gaat toch niet meer gebeuren .
Gaaf projectje hoor! Zelfde reden als hier inderdaad lekker de ST-line upgraden en het gaat hard zat, zeker met jouw upgrades
De Fiesta van mijn vrouw remde nog beter dan de Focus dus had daar al naar gekeken voordat ik aan deze upgrade begon. Voorzijde een big brake kit van Pumaspeed: https://photos.app.goo.gl/eA4UmvKv9qFftjWz9. Achterzijde ook een upgrade met EBC spullenboel: https://photos.app.goo.gl/x3ZnNGUqtQJHp2wr7. Voelt een stuk beter aan
Was geen kritiek he. Is meer dat t vaak vergeten wordt als er (veel) extra vermogen is toegevoegd. Mooie set remmen zo. Die EBC set heb ik ook. voor en achter.
Zie het niet als kritiek hoor, zeker niet, wist niet dat mijn reactie misschien zo over zou komen. Maar het klopt dat je soms van een upgrade van het ene, automatisch valt in het andere. En suggesties zijn altijd welkom ! Alleen weet je op het forum soms niet altijd welk topic je nou moet volgen daar er soms ook andere onderwerpen aan bod komen, hoop leesvoer, hahaha.