1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.0 EcoBoost 125pk Focus MK4 chiptuning

Discussie in 'Performance' gestart door HenkdeVries, 11 apr 2019.

  1. Sinds kort de trotse bestuurder van de nieuwe Focus ST-line :cool:
    Nu ben ik benieuwd: zijn er al mensen die ervaring hebben met het chippen van deze motor (1.0 125pk benzine) Redelijk pittige motor maar mis toch wat kracht.
    Eerder heb ik mijn auto's met BlueFin aanpakt, maar deze heeft nog geen map beschikbaar (wel voor de MK3.5 1.0)
    Iemand tips/ervaring?
     
  2. Ik zou sowieso GEEN Bluefin nemen maar wachten op Unlimited chiptuning.
    Er zijn teveel ecoboostjes kapot gegaan met Bluefin
     
  3. Ik zou nog steeds wachten op Unlimited chiptuning aangezien zij de echte fabrieks garantie overnemen wanneer de auto jonger dan 2 jaar is en minder dan 50000 km gelopen heeft. Deze tuner in Raamsdonkveer geeft ALLEEN garantie op de software is dus niets waard wanneer je mechanische problemen hebt.
    En mijn ervaringen met Unlimited zijn gewoon goed te noemen.
    Afijn Raamsdonveer is misschien net zo goed of misschien wel beter maar GEEN mechanische garantie vind ik toch wel een dingetje wanneer je dat wel kunt krijgen.
     
  4. Tja ik had het wel geweten... Was zelf niet tevreden met UT
     
  5. Welke vestiging was dit als ik zo vrij mag zijn dit te vragen ?
     
  6. Amersfoort
     
  7. Tja zo zie je maar mijn ervaring daar is juist oke.
    Afijn, feit blijft natuurlijk dat het garantie verhaal wel een dingetje is, althans vind ik.
    Morgen ga ik mijn nieuwe mk4 st-line halen met 182 pk en misschien gaat daar ook een tuning over want circa 200 pk met circa 340Nm koppel rijdt toch wel erg lekker hoor.
     
  8. Doe je ook caravan trekken? Of is dit puur rijbeleving waarom je de 340 koppel toe wil passen.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
     
  9. Extra pk en koppel is ook hoger verbruik. Je wilt er teveel van genieten.
    hoe goed rijdbaar hij hierna is, dat is het tweede. Je kan op papier leuke winst halen maar als je niet meer in staat bent op gedoseerd gas te geven. Dan is het ook niet fijn.

    voor de 182pk 1.6ecoboost doen eigenlijk ze allemaal wel tegen de 200pk en 300nm koppel.
    hoe dat zit met de 1.5 vraag ik me af
     
  10. Ik heb een caravan maar daar is het extra koppel niet echt voor nodig in mijn geval, maar extra trekkracht is altijd welkom.
     
  11. Ik heb een 1.6 ecoboost First edition gehad deze auto had 210 pk en 340Nm koppel reed werkelijk geweldig.
    Nu nog de 1.5 mk3 met circa 200 pk koppel weet ik niet zal rond de 320Nm liggen denk ik.
    Morgen ga ik de mk4 1.5 halen St-line met 182 pk maar ook deze moet ook wel naar de 200 pk kunnen, aangezien de fiesta St dit ook heeft.
     
  12. De fiesta st heeft wel een grotere turbo en zal ook wel wat andere onderdelen in de bak hebben met 290nm. Ik zou persoonlijk heel dat chiptunen links laten liggen. Zn 3 cilinder met cilinder uitschakeling lijkt mij geen sterke motor, tank gewoon v power 98 dan heb je ook al wat extra gewonnen. Chiptunen voor een ford is allemaal tuning van de plank en niet op maat. Ik hou liever mijn blok heel dan 100nm meer en 8pk extra, er zijn al heel wat 4 cilinder ecoboostjes de prak in gelopen met chiptuning
     
  13. Als ik zou vrij mag zijn om te vragen.......
    wat was er niet tevreden aan?
    want ik heb er intussen 4 auto's daar laten doen, van een diesel (2x) een ongeblazen benzine en een turbo benzine,
    en sta op het punt deze Focus ook bij hun langs te brengen
    Extra ervaringen zijn altijd welkom ;)
     
  14. Hoi Ruud, ik tank ook constant BP-ultimate schijnt wel te helpen om wat meer vermogen te ontwikkelen dan de standaard 182 pk met euro 95 benzine.
    En misschien laat ik het wel daarbij.
     
  15. Hey Johan, ultimate ook goed idd. Ik zou het lekker laten en het risico niet nemen. Gr.
     
  16. Mijn 134 KW 3 cilinder loopt nu na een kleine 4.000 km helemaal top (op paar kleine dingen na, maar heeft geen betrekking op de kracht en prestaties van de motor). Tank altijd in Duitsland, Emmerich en om de 2 tankbeurten 102 Octaan bij de Aral.
    Is in NL ook te verkrijgen , kijk maar op Competition102.com. Ik heb ook ff nagedacht om de Focus op maat te optimaliseren/tunen, maar vind het nu ik er een aantal weken mee rondrijd niet direct nodig. Met deze 102 octaan is ie vooral bovenin het toerengebied goed bij de les. Accelereert als een dolle en heb al een paar keer ruim 225 km/h op de GPS gehad. Is de auto waar mijn vrouw het meest mee rijd .....;)
     
  17. Over een week trotse eigenaar van een Mark 4 st line business 1.0 125 pk.
    Zijn er inmiddels al mensen met ervaring omtrent tuning van deze moter?

    Gr. Tim
     
  18. Dat accelereren doet hij inderdaad erg lekker, voel zelfs soms licht torque steer haha....
    Heb nu nog maar 1600 km op de teller dus wacht nog ff met topsnelheid proberen.
    Klopt het dat ik op dit forum een foto zag waar je 240 km/h aantikte op de teller ?
    Bergje afwaarts, of echt op een vlakke weg.
     
  19. #20 FrankyFH750, 25 jun 2019
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 jun 2019
    Heb de eerste 500 km rustig aan gedaan maar daarna gas d’r op. A3 vanaf Oberhausen, voorbij Hunxe tot aan afrit Hamminkeln. Mooi stukkie daar en windstil.....
    Gemiddeld verbruik, mijn vrouw rijdt er woon werk mee, rond de 7 ltr./100 km.
     

Deel Deze Pagina