Wat een verhaal... dat lijkt me inderdaad een ellende, zeker op vakantie. Maar hier heb ik wel een vraag over... Heeft de ford dealer hier niet moeilijk over gedaan? En zeker m.b.t. de garantie. Zullen ze toch niet blij mee zijn als je zelf aan de software e.d. van de auto gaat zitten klooien. toch?
Leen auto van de tuner ..,niet van de Ford. Als je naar de Ford gaat staat er gelijk een kruisje achter je naam..
er staat toch echt: op eenzelfde ervaring als met mijn vakantie dus: auto naar dealer, foutmeldingen aangewezen, gevraagd of ze 'm konden resetten oid, geen probleem en die dag een leenauto meegekregen. of lees ik fout?
Ik heb er nu een externe powerbox inzitten. Zou een dealer die ook kunnen terugzien wanneer ik hem verwijder? Dat is wel spannend inderdaad ;-)
Het zou kunnen zijn dat ze dat kunnen zien ja! Als de ECU een datalog bij houdt met bijvoorbeeld maximale waarden, dan zijn deze dus hoger dan origineel. Denk hierbij aan turbodruk, brandstof druk, ontstekings moment etc.
Je weet nooit wat er allemaal gelogd wordt. Een powerbox doet niets anders dan signalen afvangen en modificeren zodat er een hogere turbodruk wordt gehaald en meer brandstof wordt ingespoten. Als er een probleem ontstaat heb je best kans dat ze wat kunnen vinden en dan zal de leasemaatschappij het zeker niet nalaten om eventuele schade op jouw te verhalen. Verstuurd vanaf mijn LYA-L09 met Tapatalk
Powerboxen zijn echt wel wat moderner dan vroeger hoor. Ik rij nu inmiddels 25k zonder problemen met ééntje van TDI Tuning uit Engeland. Deze zit aangesloten op de RPM, Boost en Rail sensor. Als het niet goed zou zijn zou ik dat ook rustig schrijven hier.
Meer dan signalen faken kan een powerbox nog steeds niet. Ze zullen vast geavanceerder zijn dan 20 jaar geleden maar het blijft het onderscheppen van signalen en deze aanpassen om zo de ECU voor de gek te houden. Verstuurd vanaf mijn LYA-L09 met Tapatalk
En dat is ook prima als het goed werkt toch. In het verhaal hierboven is het ook duidelijk dat remapping ook niet altijd maar beter is.
Zolang het goed gaat, en dat gaat het meestal, is er niets aan de hand. Maar als het fout gaat kan de opgeslagen data zo maar voor een hoop gezeik zorgen.
Had eerder gemeld over het hoge van mijn focus 125pk, verbruik na het chiptunnen ff een update. Stationair rond de 0,6 l/hr en tijdens het rijden staat er tussen de 13,2 en 13,8 km/l op de boordcomputer. Dit is volgens mij vrij hoog zoniet te hoog Ben voor de 2e keer langs gegaan maar mocht niet baten. Verbruik blijft hoog na de 1ste helaas niet bij gehouden Ook is de automatische stop en start uitgeschakeld, is dit gewoonlijk? Denk eraan om bij een andere uit te laten lezen en aan te passen. Dan maar iets meer betalen Iemand nog een goede chiptunning bedrijf, kom zelf uit rotterdam
Tenzij je een rustige rijder bent is dit niet zo'n heel hoog verbruik eigenlijk. Zeker bij veel 130 of bij meer dan zeg 20% stadsverkeer zou ik dit zelfs vrij netjes noemen. Stationair op 0.6 is gewoon de normale waarde, is de stop/start echt uitgeschakeld of doet die het gewoon al een tijd niet?
Mijn Focus MKIV 1.5 150pk automaat laten onderhanden nemen bij BR-performance; standaard maar 140pk (sip) maar nu wel 190 en 340nm koppel...
Mooie waarden! Heb je ook een foto van de gehele grafiek? Wat zijn de bevindingen tot nu toe? Hoe bevalt het? Hoe rijdt het? Hebben ze nog iets gezegd / verteld over het koppel icm de automaat! Oh, en is dit met 95 of 98 brandstof?