Zwakke Retourslang Koelvloeistof Ecoboost 1.0 en 1.6

Discussion in 'Techniek & onderhoud' started by marinh, Sep 25, 2014.

  1. Word dit probleem erkent en opgelost door ford? ik zit namelijk te kijken naar een 2013 C-max met 1.6 ecoboost motor.
     
  2. Gewoon als je de auto zou aanschaffen het tankje en slangetje laten vervangen uit voorzorg, dan is het voor de komende jaren goed.

    Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) met Tapatalk
     
  3. Bij de 1.0 ECOboost is er een terugroepactie geweest voor de koelvloeistof retourslang. Deze terugroepactie had betrekking op het type slang waarvan bekend is dat deze problemen op kan leveren. Dit type slang is echter niet op elke 1.0 ECOboost toegepast. Oudere/nieuwere voertuigen zijn voorzien van een ander type slang waarvan geen problemen bekend zijn.

    De terugroepactie is dus niet van toepassing geweest op elke 1.0 ECOboost.


    Bij de 1.6 ECOboost is er noot een terugroepactie geweest met betrekking tot de koelvloeistof retourslang.

    Hetzelfde geld voor het koelvloeistof reservoir.


    Wanneer nog het oude type koelvloeistof retourslang is gemonteerd zou ik deze altijd vervangen. Bij het koelvloeistof reservoir geld dat het verstandig is om deze regelmatig te controleren (ook aan de onderzijde) en wanneer er (haar)scheuren of verkleuringen zichtbaar zijn te vervangen. Beide onderdelen zijn relatief goedkoop en eenvoudig te vervangen.
     
  4. Bestaat er eigenlijk een ander type leiding voor de 1.0 fiesta/bmax?
     
  5. Bij mijn weten niet.

    De Fiesta en B-max hebben een ander type koelvloeistof retourslang en reservoir als de Focus 3. Bij mijn weten zijn er bij de Fiesta en B-max ool nooit terugroepacties met betrekking tot deze onderdelen geweest.
     
  6. Ah ok goed dan want wij hebben net een nieuwe bmax 1.0 gekocht en daar zit nog een "plastieken" retourleiding op.
     
  7. 61 pagina's over dit onderwerp. Toch zijn er nog steeds zaken onduidelijk
     
  8. wat is er onduidelijk...

    Volgens mij een heel helder verhaal
     
  9. Inderdaad, slang controleren of het de goede is. Anders goede monteren.

    Reservoir in de gaten houden, bij scheuren vervangen.

    Veel moeilijker word het niet.
     
  10. Wat is voor jou dan onduidelijk [MENTION=1437]Harold1[/MENTION]?
     
  11. Onduidelijk is waarom Ford dit probleem niet erkend en er dus mensen met hoge kosten worden opgezadeld.
     
  12. 15 euro (ongeveer) voor een tankje vind ik niet veel hoor. Vervangen is goed zelf te doen en anders bij de dealer met een kwartiertje geregeld.
     
  13. #613 Harold1, Apr 23, 2017
    Last edited by a moderator: Apr 23, 2017
    die 15 euro is het probleem ook niet. Het gaat erom dat Ford het probleem niet erkend. Om de hoeveel km moet dat tankje vervangen worden? Zijn de scheurtjes goed te zien en waar precies?

    Is het een controle punt bij een onderhoudsbeurt?
     
  14. Ik doe gewoon elk jaar de tank en het slangetje vervangen, dan ben ik in ieder geval zeker.
    Heb jij hem nog niet vervangen dan [MENTION=1437]Harold1[/MENTION]
     
  15. #615 Harold1, Apr 23, 2017
    Last edited by a moderator: Apr 23, 2017
    Nee man, nergens voor nodig. Ik rijdt zo weinig. Trouwens de auto is nog geen eens een jaar. Er zit nog garantie op.
    Maar ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag waarom Ford dit probleem niet erkend
     
  16. Ik heb ook nog garantie maar ik neem geen risico voor die paar tientjes
     
  17. vraag het eens aan Ford NL
    ik denk dat het antwoord niet bevredigend is.
     
  18. Maar als het tankje scheurt kunnen ze mij niks verwijten lijkt mij.
     
  19. Waarom niet? Ford NL zal alles uit de kast halen om aan te tonen dat het jouw fout is. Dat je niet aan alle garantie voorwaarden hebt voldaan bijv.
     
  20. en dat is nou precies hetgeen wat ter discussie staat.....
    als ze het erkennen draaien hun voor de (vervolg)schade op.
    nu er geen erkenning is, is het de verantwoordelijkheid van de gebruiker.
     

Share This Page