Op de aftap van de radiator een slang gezet en die op de hoogte van onderkant pomp houden en zo laten leeg lopen.
Handigheidjes!!!! Was dat slangetje 3/8 die je erop hb gezet??? Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Bedankt voor de info en schets. Mooi hevelwerking indd[emoji16] Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Goedendag, Wat een lange thread over dit euvel, ik zie door de bomen het bos niet meer mbt wat nou wel goed is en niet. Ik heb een C-Max uit 2013 met nog net geen 100k op de teller. Volgends mij is er nog niks gedaan aan de retourleiding, kijkt u maar: https://postimg.cc/BXpXzPk2 Moet ik hier zsm wat aan doen? Mvg.
Ik zou dat als ik jou was inderdaad zo spoedig mogelijk laten veranderen. Bij mij is het veranderen van deze slangetjes naar de juiste net iets te laat gekomen, na 6 maanden rijden begon ik witte rook uit de uitlaat te krijgen en werd er geconstateerd door de ford dealer dat ik een lekke koppakking had. Heb hierbij anderhalve oplossing gekregen: 1. of de koppakking vervangen en gelijk alles meenemen wat dit euvel oplost, kosten a 2500 euro omdat ze ook gelijk de wetbelt mee wilden vervangen etc maar geen garantie kunnen geven dat de auto het verder dan 6 maanden doet. 2. Gereviseerde motor plaatsen a 6500 euro inclusief alles derop en deraan. Heb dus lekker afscheid genomen van deze wagen na 2 jaar met plezier gereden te hebben. Kmstand was 167000, aangeschaft bij 140000. Lijkt me redelijk dat je met het vervangen van deze slangen het euvel grotendeels verholpen hebt maar de ford dealer liet al doorschemeren dat het in ieder geval met de eerste type 1.0 ecoboost motor de koeldesign een engineeringsfout zat waardoor dit probleem alsnog kan voorkomen ook al heb je deze upgrade gedaan
Hai Bertus, Toppie! Is dit iets wat ik zelf prima kan doen? Sleutel graag aan brommers en ben aardig handig. Zag dat dit rond de 80 euro kost? @valerio, Ik neem helaas ook afscheid van de Cmax, mede door dit soort dingen… Zal dit voor mijn eigen gemoedsrust nog wel even fixen voor de volgende. Ik ga voor japanse betrouwbaarheid, echter is geen enkele motor probleemloos. Gr.
Vandaag achter gekomen dat ik ook nog oude slagen heb EN lekkage aan de tank. Via ene Duitse site der ersaltzteileprofi 2 slagen, dop en tank besteld voor totaal 85,93. Dat is inclusief nieuwbriefaanmeldkorting.
Dat was bij mijn C-Max ook het geval, geen terugroepactie open, maar volgens mij was er alleen een terugroepactie vanwege iets met de koppeling (volgens mij met een softwareupdate verholpen als ik het me goed herinner). Maar ik merk ook wat "lekkage" aan de slag, die voelt in ieder geval wat vettig/nat aan. Binnenkort toch maar eens een afspraak maken.
Volgens mij is die retourslang nooit als terugroepactie geweest. Dus kan wel kloppen dat je die niet hebt gehad.. Als ie nu al lichte lekkage vertoond, zou ik dit zsm vervangen. Zeker als je binnenkort op vakantie wilt gaan. Dat kunststof Y-stuk is echt zwak.
De spullen vandaag binnen gehad. Gelukkig dacht verkoper mee. Want je hoeft geen zorgen om haarscheurtjes te maken als je er al een hebt!