1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Slechte ervaringen met autogarage

Discussie in 'Even voorstellen' gestart door Ilunga, 3 apr 2016.

  1. Stoelen en bekleding is makkelijk te zien, positie handrem, clima ja/nee, chrome lijsten ja/nee

    Het is snel te zien of het een titanium betreft en het klopt inderdaad dat er titaniums zijn zonder navi maar volgens mij zijn dat veelal weer first editions ( om het nog verwarrender te maken )

    Trouwens als je rond de 12/13k zoekt kun je wel wat jongers vinden en ook met de 1.0 ecoboost. Die kan ik je zeker aanraden tov de 1.6 T-VCT of natuurlijk zo'n lekkere snelle 1.6 Ecoboost :rock:
     
  2. Er zijn ook Titaniums zonder navi maar met grote displays, bv als je een Sony ipv de standaard radio had geselecteerd.

    Ik heb bv een Titanium met Sony radio zonder navi, ziet er zo uit:

    [​IMG]

    Zonder navi hoeft zeker geen first edition te zijn, je kon in 2011 kiezen of je standaard (kleine displays) of Sony radio (grote displays) wilde, met of zonder navi (grote displays).
     
  3. Nog nieuws?


    Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
     
  4. Welkom bij de club! Ik zou eerlijk gezegd ook niet in zee gaan met deze verkoper. Na een eerdere ervaring in Apeldoorn kom ik ook daar niet meer in de omgeving wanneer ik een auto ga kopen. Ik heb hem destijds laten staan. KvK en dergelijke was allemaal een beetje wankel. Google zo'n verkoper grondig en als je ook maar enigszins twijfelt; niet doen! Daarnaast is een geimporteerde auto makkelijk sjoemelen, Radar heeft er een mooie reportage van gemaakt vorig jaar. Misschien goed om die ook nog eens te bekijken. RDW neemt de kilometerstand gewoon over van de auto zelf en niet van de Duitse rapporten. Dat maakt niet dat deze verkoper nu een auto met teruggedraaide teller verkoopt maar let er op als je verder kijkt dan deze auto.
     
  5. Wat is het laatste nieuws?
     
  6. Ik ben langs geweest bij de garage, waar de auto rijklaar op mij stond te wachten.

    Ik heb de verkoper geconfronteerd met de onjuistheden. Hij reageerde verbaasd maar accepteerde mijn argumenten direct (vraag me dus af hoe verbaasd hij daadwerkelijk was). Het ontbinden van het contract vond hij geen probleem, maar hij wilt wel die 20% ontvangen. Daar ben ik het uiteraard niet mee eens.

    De vertrouwensbreuk, evenals dat het RDW tellerraport toch geen waarborg is gebleken voor de meterstand, zorgt ervoor dat ik de auto niet ga kopen.

    Doordat hij mij -aantoonbaar- van verkeerde informatie heeft voorzien accepteer ik de annuleringskosten uiteraard niet. Het zou een ander verhaal zijn geweest als ik zou afzien van de koop omdat ik toch een andere kleur had gewild. We zijn er onderling niet uitgekomen dus dan maar juridisch.. Ik heb mijn zaak aangemeld bij mij rechtsbijstand.

    Gisteren belde de jurist van de rechtsbijstand van de autogarage al, die probeerde een beeld te krijgen hoe zwak / sterk beide partijen staan. Ik geloof dat mijn boodschap goed is overgekomen: de garage heeft voorgesteld om de auto te leveren met 12 maanden volledige garantie, of de annuleringskosten te verlagen naar 15%. De eerste keuze is voor mij geen optie, de tweede is nog steeds onredelijk.

    Ik heb niet al mijn kaarten op tafel gelegd, ik wil dat eerst afstemmen met de jurist die mijn zaak in behandeling gaat nemen.

    Vraag me wel af hoe ver we "in den minne" gaan komen.. We zullen zien.
     
  7. Lijkt me toch dat hij je verkeerd heeft geïnformeerd en dat de rechtsbijstand wel moet lukken dat je niks hoeft te betalen.
     
  8. Is er wel al wat betaald want dat geld moet ook terug lijkt me

    Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
     
  9. Klopt, heb al schriftelijk bevestigd dat ik de koopovereenkomst ontbind, zonder kosten mijnerzijds. Heb een termijn gesteld waarbinnen ik mijn aanbetaling terug wil ontvangen, anders eis ik de wettelijke rente
     
  10. Lijkt me erg verstandig dat je de koop ontbindt, op z'n ergst ben je je 850€ kwijt, maar altijd beter dan een miskoop bij een onbetrouwbaar bedrijf ...

    Trouwens, dreigen met Antoinette Hertsenberg (Kassa en Opgelicht) wil ook nog wel eens goed helpen, die negatieve publiciteit zijn ze nogal bang voor ...
     
  11. Lijkt haast een verdienmodel. Zo kun je auto's vaker "verkopen"
     
  12. Bizar verhaal zeg! Hopelijk kom je er nog beetje goed uit! Het is inderdaad goed om even goed te oriënteren wat de opties zijn per type. Het zijn er nogal wat...
     
  13. Sterkte. En wellicht goed om zolang de zaak "onder de juristen is" hier niet te veel te melden over de zaak. Wie weet wie er allemaal meeleest. Maar we zijn wel allemaal nieuwsgierig hoe het afloopt!


    Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
     
  14. Erg naar zo'n ervaring als je een mooie Focus wil kopen. Ik hoop dat het goed afloopt en je daarna op zoek kunt naar een betrouwbare Focus bij een betrouwbaar adres. Hier op het forum kun je iig genoeg advies inwinnen. Maar ik denk dat je toch wel sterk in je gelijk staat. Bij een nieuw te bestellen auto heeft de verkoper wel recht op vergoeding bij annulering. Bij een occasion is dat toch een ander verhaal. Succes!


    Verstuurd vanaf mijn D5803 met Tapatalk
     
  15. Benieuwd hoe dit afloopt.

    Suc6 !
     
  16. [MENTION=26319]Ilunga[/MENTION]:

    Hoe staat de zaak er nu voor?
     
  17. Valt op dit moment nog niet veel te melden.

    Mijn rechtsbijstandverzekering heeft de zaak uiteindelijk alsnog afgewezen omdat het geen BOVAG garage of officiële Ford dealer is.

    Inmiddels heb ik buiten de verzekering om een jurist gevonden die de zaak voor mij behandelt. Ik ben zelf ook benieuwd hoe het verder loopt. We shall see..
    Ik zal niet heel veel updates geven omdat ik ook niet te veel inhoud op internet moet zetten, maar als er een resultaat is laat ik het zeker weten.
     
  18. fijn zo'n verzekering......NOT
     
  19. #99 Stephan296, 22 apr 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 apr 2016
    Rechtsbijstandsverzekeringen zijn goed voor hun eigen portemonnee is mijn ervaring.
    Zelf een keer een brief gekregen van een tegenpartij, daarop een tegenreactie geschreven met de woorden smaad en laster en nooit meer wat gehoord.
    Dus dat zei wat over het bedrijf en de zaak die ze zogenaamd hadden. (dat was Achmea)

    Er zijn goede maatschappijen die je oprecht adviseren maar de reden dat het geen BOVAG/Ford dealer is, kun je zo van tafel vegen lijkt me.
    Dat staat nergens in de wet geformuleerd namelijk.
    Dit heeft toch te maken met een koopovereenkomst en niet met wat voor garage het is. (maar wel de maandelijkse premie innen)
    Maar zoals de rest ook al schreef behoorlijk *** (zacht uitgedrukt)
    Hopelijk wordt het netjes opgelost door de tegenpartij en kost het jou geen geld.
     
  20. Update: de door ons ingehuurde jurist heeft de zaak opgelost! Hij heeft een keurig verweerschrift opgesteld + onderbouwing. Het coulante voorstel was om de koopovereenkomst te ontbinden, waarbij beide partijen de eigen kosten dragen. Anders zouden we het tot een rechtzaak laten komen en alle kosten verhalen. Ik heb inmiddels schriftelijke bevestiging dat de garagehouder voor het eerste scenario kiest. Binnen een week moet ik mijn aanbetaling terug ontvangen.

    Al met al is het een drama van meer dan een maand geweest en heeft het mij een hoop tijd en spanning gekost. Ook het inhuren van een jurist was natuurlijk niet gratis, maar ik ben blij met het resultaat. Ik heb een hoop geleerd.
     

Deel Deze Pagina