1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Slechte ervaringen met autogarage

Discussie in 'Even voorstellen' gestart door Ilunga, 3 apr 2016.

  1. Via de RDW site is het VIN nummer niet te achterhalen. De meldcode is slechts een deel van het VIN nummer (de laatste cijfers).
     
  2. Nou heb ik al heel wat auto's gehad in mijn leven, maar ik heb nog nooit 1 cent aanbetaling gedaan.
    En een aanbetaling doen en dan pas een proefrit kunnen maken is wel een hele rare manier van zaken doen.
    Daar zou ik al nooit mee akkoord gaan.

    Verder succes met de afhandeling
     
  3. Dan is die sinds kort op kenteken gezet, dan zal het wel een import zijn wat geen nadeel hoeft te zijn uiteraard.
     
  4. #44 JW, 4 apr 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 apr 2016

    Ik heb bij de aankoop van een auto ook nooit wat aanbetaald. Een aanbetaling doen zou voor mij al reden zijn om de koop niet door te laten gaan.

    Dat een bedrijf enige vorm van borg wil tijdens een proefrit kan ik begrijpen maar dat de klant eerst een aanbetaling moet doen voordat er mag worden proefgereden vind ik absurd. Ik heb overigens nooit meer als een kopie van mijn rijbewijs achter hoeven laten tijdens een proefrit.
     
  5. Aan de bekleding kun je al zien dat het geen titanium betreft. Tenzij de vorige eigenaar de Chrome accenten, midden armsteun en die fijne stoelen niet wilde en ze heeft laten vervangen....:schater:
     
  6. Wat is het kenteken? Ik kan ook zonder meldcode het chassisnummer achterhalen. Als het maar een Nederlands kenteken is.
     

  7. jj-918-r
     
  8. Volgensmij worden er nu dingen bij gehaald die niet van toepassing zijn. Ts meld nergens dat hij moest aanbetalen voor een proefrit. Hij heeft een aanbetaling gedan op de auto toen hij het contract tekende. Vroeger was het heel normaal om een aanbetaling te doen, heb ik zelf ook mee gemaakt. Tegenwoordig hoeft dat niet meer, is volgens mij zelfs wettelijk bepaald. Echter MAG de verkoper het wel vragen maar hoef je hier dus niet mee in te stemmen.

    Ik moet wel zeggen dat ik het een mooie wagon vind! Ik vind het met die zwrte lijsten juist wel wat hebben. Mooie velgen ook. Nogmaals, als je de auto echt wilt hebben zou ik em gewoon nemen. Het bedrag had je er voor over, anders teken je ook niet;) anderzijds zou ik wel kijken of je iets kan onderhandelen ivm de foutieve uitvoerings aanduiding. Maar probeer het (eerst) netjes te houden, dan kom je er hopelijk samen wel uit.

    Hou ons op de hoogte!
     
  9. Allereerst welkom[emoji1] tis wel een verhaal zeg.
    Bij het kopen van een auto of ander product zijn er 2 zaken van toepassing. 1) de verkoper heeft een meldingsplicht. 2) de koper heeft een onderzoeksplicht. En in dit geval hebben beide partijen een beetje laten verschieten.
    Uiteraard kan je tijdens een proefrit niet alles testen of zien (of juist wel) maar bepaalde zaken moeten natuurlijk wel opvallen. (Denk aan nav etc etc)

    Persoonlijk geeft deze auto mij ook geen goed gevoel. Rare type koplampen en zaken in de bumper die er niet thuishoren. Schade? Kan. Maar niet netjes hersteld dan en zeker een waardevermindering.

    Qua prijs? Geen idee of je de vraagprijs betaald. Maar het is een stevige prijs voor een trend.
    Als ik even snel bij de occasions van ford kijk dan heb je voor dit geld wel een titanium met een 1.6 ecoboost motor (km stand wel wat hoger)

    Mijn advies zou zijn als je er geen goed gevoel over hebt om de koop te annuleren
     
  10. Heeft een titanium ook geen hoogte verstelbare stoel rv en een andere stof qua bekleding daar kun je ze ook aan herkennen.
     
  11. andere stof wel (hieuit kun je ook nog kiezen)
    bijrijdersstoel in hoogte verstelbaar is niet standaard op de Titanium.
     
  12. Kan ik hier uit opmaken dat het verhaal van de verkoper in ieder geval aannemelijk is? Ik ben noh bezig om via Ford meer te weten te komen.
     
  13. Het chassisnummer is WF0LXXGCBLBD29542
     
  14. wat mij opvalt:

    Productiedatum: 26.04.2011 Modellenserie: Focus 2011-2015 Carrosserie: Stationwagen Versie: Serie 32 Motor: 1.6L Duratec Ti-VCT (123PS) - Sigma Transmissie: Handg. versn.bak, 5 versn. - B5/IB5 Aandrijving: LHD FWD Emissie: Fase V emissie Airconditioning: Handm.bed.airconditioning Exportland: (+)"D" Lak: Panther Black (met.) Bekleding interieur: Rack/Gecko/Charcoal Black

    serie 32 is dus een Trend.

    USB-unit met IPOD-functie, access.
    Met verwarmde bestuurdersstoel
    Met stoelverwarming
    Zonder sensor voorbumper
    Zonder navigatiesysteem
    Zonder anti-diefstalalarmsysteem

    sommige accessoires heeft die wel maar staan niet in de advertentie en andersom.
     
  15. Dus zowel de site van het RDW als Ford ETIS geven aan dat de wagen van 2011, niet 2012 is. Geproduceerd 26.04.2011, eerste toelating 30.05.2011.

    Daarin is de advertentie dus incorrect / misleidend, een jaar oudere auto zou ook invloed op de verkoopprijs moeten hebben.
     
  16. Welkom!

    Wat zuur om zo te beginnen met je nieuwe auto. Normaal moet dat een feest zijn. Ik hoop voor je dat e.e.a. toch goed komt. Ik denk dan aan een compensatie o.i.d
     
  17. #57 JW, 5 apr 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 apr 2016
    Zoals ik al verwachtte is het dus een trend uitvoering welke is voorzien van de nodige extra's. Veel extra's zijn onderdeel van een optiepakket. Zo is bijvoorbeeld de voorruitverwarming en stoelverwarming onderdeel van het winterpack.

    Verder vallen me een aantal zaken op als ik de gegevens van de auto zo bekijk waarvan sommige tegenstrijdig zijn met de advertentie.


    • Standaard stoelen voor
    • Incl. vrst.mech. best.st, dr.knop
    • Met zitkussen, achter (tweedelig)
    • Met 60:40 delen neerkl. achterbank
    • Met hoofdsteun midden achter
    • Inc. handbed. lendest. best.zijde
    • Zonder lendesteun passagiersstoel
    • Met verwarmde bestuurdersstoel
    • Met stoelverwarming
    • Met 4-weg handm. verst. best.stoel
    • Met 2-weg handm. verst. pass.stoel

    De passagiersstoel is dus niet in hoogte verstelbaar.



    • Excl. sensoren bandenspanning
    • Excl. reservewiel
    • Met standaard wielophanging

    De auto heeft geen bandenspanning controle.


    • Zonder snelheidsregeling (Cruise Control)


    • Zonder anti-diefstalalarmsysteem (alarm)

    • Zonder parkeerhulp
    • Excl. parkeerhulp, voor
    • Ex. autom. parkeersysteem

    De auto heeft geen parkeersensoren.


    • Zonder navigatiesysteem
    • Zonder Blue Tooth interface-aansl.
    • St. audiosyst. met USB
    • Basis comp.platf. int.
    • Met 6 luidsprekers
    • Zonder moduul media-gateway
    • Excl. spraakgestuurde regelmodules
    • Met radiobediening op stuurwiel
    • 2-reg. multifunct. display

    Dit is dus het (basis) Low Level audiosysteem zonder Navigatie.


    • Zonder automatische verlichting
    • Incl. kleurloze sierlijst mistlamp (zwarte mistlampkappen).



    Voor een Trend is de auto behoorlijk rijk uitgerust maar feit blijft dat de advertentie op behoorlijk wat punten tegenstrijdig is met de gegevens die in Ford Etis zijn te vinden.
     
  18. En geen automatische airco ?
     
  19. Wat versta je precies onder automatische airco? Dat hij de temperatuur constant houd?
     
  20. Dan is de kachel bediening elektronisch met een display erin.
    Maar deze auto is absoluut geen Titanium uitvoering.
     

Deel Deze Pagina