Misschien een domme vraag maar heeft het upgraden van de remmen nu werkelijk nut? Met mijn standaard remblokjes/schijven kan ik ook tot aan blokkerende wielen remmen en dan is de band toch de beperkende factor? Sterkere remmen zullen geen kortere remweg geven?
Zeker met abs is met grotere remschijven zeker een goede winst te behalen! De remweg zal beduidend korter zijn met grotere schijven en goede remblokken!
Abs geeft een langere remweg maar wel controleerbaar. Met een zware auto hebben grotere remmen wel zin als je harder rijdt.
Remmen geeft wrijving. Wrijving genereert warmte. Het gaat bij remmen, zeker op hogere snelheden en/of met meer gewicht , erom hoe je warmte voorkomt (bijv. met keramische remmen) of hoe je warmte zo snel mogelijk afvoert. Daarom heb je geventileerde schijven, maar ook de grootte speelt een rol. Meer oppervlak is meer contactvlak, dus meer wrijving en dus meer vertraging. De opmerking dat gewone standaard Focus remmen net zo goed remmen als deze nieuwe RS kit, is ver van de waarheid. Als dat zo was, had een formule 1 auto ook die Focus remmen... Kuga RS gaat hier veel lol aan beleven!
Waarom blijf ik twijffelen of ik de kuga wel of niet zal voorzien van een setje eibach -30mm veren... Veerweg en bodemvrijheid is zoooo lekker, maar mijn favoriete bochtje nemen met 90 ipv 110 is even wennen....
Zo, vandaag weer een pakketje binnen... Ik moet alleen nog even ontdekken welke montagepunten ik nog moet aanbrengen om hem ook vast te kunnen zetten.
Ik vraag me af of het rempercentage dan verandert tussen remmen voorwielen en achterwielen? Hier in Belgiƫ mag er maar een zeker percentage verschil zitten tussen remkracht voorremmen en achterremmen, dus grotere klauwen wilt dus ook zeggen meer remkracht en meer verschil tussen voorremmen en achterremmen, correct??
Dat regelt de EBD wel af, door het extra gewicht op de achteras is daar meer vertraging op mogelijk. Iemand een foto van een RS2 zonder luchtfilter, zo dat ik kan zien waar de montagepunten zitten ? Microcat is er nogal vaag over.