Project C1 AWD - werk in uitvoering...

Discussie in 'Mijn Ford' gestart door Kuga-RS, 27 okt 2013.

  1. Die zit vast met rubber doppen

    [​IMG]

    Wel kan ik je aanraden om de ribbelslang te vervangen voor een glad (siliconen) exemplaar ivm vacuüm trekken.
     
  2. Ja, dat had ik ook al gezien. Een beetje zoekende zie ik dat ik een houder moet hebben die op de linker motorsteun geschroefd zit, te zien op deze foto:

    [​IMG]

    Alleen.... welk partnummer heeft dat ding. Lijkt niet in microcat te staan.
    De bevestiging van de 2.0 TDCI box en de RS box is gelijk, de focus TDCI box is gelijk aan die van de Kuga, ergo; de RS box moet passen op de steun van een Kuga TDCI.
     
  3. Haha, mooi man, het gaat je wel lukken :rock:
     
  4. Dat had ik niet eens gezien, ik doelde meer op het lijstje partnummers. :D
     
  5. #247 McGyver, 19 apr 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 apr 2014
    Het RS-luchtfilterhuis paste op mijn F2f1 zonder een enkele aanpassing.
    Alleen voor de luchttoevoer-happer moest ik wat zagen.
     
  6. Is omdat ik misschien grotere zou willen vooraan, maar heb dan schrik dat ik niet door keuring zou geraken :)
     
  7. Bij jouw auto waren alle montagepunten al aanwezig. Het Focus 2 RS luchtfilterhuis is wat bevestiging betreft gelijk aan de andere Focus 2 luchtfilterhuizen. Ondanks dat er verschil zit in de fase 1 en fase 2 luchtfilthuizen is de bevestiging van de luchtfilterhuizen gelijk.

    De Kuga 2.5 heeft dezelfde luchtfilterbehuizing als de Focus 2 ST. Dit is een langwerpige behuizing die voor de motor is gemonteerd. Hierbij zit er geen verschil in behuizing tussen fase 1 en fase 2. Als je bij deze motoren de RS luchtfilterbehuizing wil monteren zijn er veel meer onderdelen nodig omdat de bevestigingspunten simpelweg al niet aanwezig zijn.



    Je kan bij de Focus 2 versies die voorzien zijn van 278 mm remschijven probleemloos de 300 mm remschijven plaatsen die op de 2.0 Duratec en 1.8 en 2.0 TDCI versies zijn toegepast. Het enige dat je hiervoor nodig hebt zijn de 300 mm remschijven en de brackets waar de remklauwen op worden bevestigd. Verder is alles hetzelfde.

    Als je hiermee problemen met de Belgische keuring verwacht kan je voor die tijd altijd de 278 mm schijven weer terug plaatsen. Dit is nog geen uur werk.
     
  8. Lijkt beetje op hijack, maar nog 1 ding, zal het verschil tussen voor en achter dan niet wijzigen? Omdat je achteraan niks veranderd?

    Want vooraan zal er toch meer afremming zijn dan vroeger en zal je toch wel zien op de remtest?

    Als het verschil niet te zien is op de remtest, dan doe ik het wel eens :)

    Bedankt en dan stop ik hier! :)
     
  9. #251 Kuga-RS, 20 apr 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 apr 2014
    Dat gaat op termijn ook wel gebeuren, in eerste instantie gewoon de ribbeltjes slang.
    De huidige ST motor krijgt dat imploderen van die slang toch niet voor elkaar.

    Verder vandaag even een uitgebreide motorflush gedaan en natuurlijk een nieuw filter en 6 liter Special Tec F 5 W-30
     
  10. Marco bij pfijffers staat n KUGA tdci in het veld. Misschien kun je hier wat mee?
     
  11. #253 rikadoo, 20 apr 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 apr 2014
    Heeft een gechipte st hier meer kans op? En is dit te merken?
     
  12. Je bedoelt dan in elkaar zuigen van de bocht ?
    Welk filter heb je geplaatst ?
     
  13. Standaard ST filter, maar volgens mij is dit alleen met een RS filter ofniet?
     
  14. Idd alleen met het RS luchtfilter is een kans dat die bocht vacuüm zuigt, Ford heeft hier een gemodificeerd bochtje voor, beter is de silicone variant, die namelijk ook mooi glad van binnen.

    [​IMG]
     
  15. Oke bedankt, hoef ik me geen zorgen over te maken :)

    Sorry voor de hijack:ontopic:
     
  16. Vandaag is de kuga door Lars voorzien van nieuwe PCM software (vanwege de trekhaak).
    Gisteren is de airco even leeggehaald en gevult, gezien de leeftijd van de auto had ik verwacht dat er minder koelmiddel in zou zitten, maar dat viel dus mee.

    Ik heb de speling op de magneetkoppeling nagemeten en deze was ruimer dan ik hem graag zie. Hij wilde niet echt makkelijk los, uiteindelijk is het gelukt. Hij staat nu weer op 0.3 mm.
    Meteen maar twee nieuwe multiriemen gezet.

    [​IMG]

    Ik kwam er achter dat er een tamelijk magere intercooler in zit, met hat partnummer 6g91-9l440-ae.
    Een doodgewone ST intercooler dus. Daar moet binnenkort maar eens verandering in komen.

    Verder de dag platgeslagen met het eindelijk eens monteren van de trekhaak elektra, best makkelijk als er eens een trailer getrokken moet worden.

    [​IMG]


    Er is een leuk bestelling voor diverse goodies de deur uit richting dealer, dit is eind komende week hopelijk binnen.

    Wordt vervolgd !:rock:
     
  17. In aantocht:


    • Lampjes (met wit glas)
    • Plastic (ongespoten)
    • interieurfilter
    • RS2 vacuumleiding naar rembekrachtiger
    • RS2 LMM
    • stootlijst
    • setje ruitenwissers
    • motorruimte lijst
    • twee spatbord randjes voorzijde
    • aangepaste draagarmen achterzijde
    • camera
    • navi houder
    • nieuw model motorkap trillingsdemper
    • nieuwe versie plus en min kabels motorruimte
    • olie aanvoer en retour voor K16 turbo
    • Volvo D5 oliekoeler
    • brandstofleiding (tbv retourregelaar)
    • TDCI luchtfilterhouder
    • voorpijp pakking
    • Verzwaarde draagarmrubbers voorzijde
    Nog even wat te knutselen de komende weken dus.



    Afgelopen zaterdag even passen en meten met materiaal dat ik al had liggen, leerde dat de dikke universele intercooler toch ook wel in de kuga gaat passen. Wel moeten de eindtanks dan licht gemodificeerd worden.
    Hier nog een proefplaatsing in een S70awd


    [​IMG]

    Er staat mij er iets van bij dat in deze krat ook de aansluitslangen van een S-max intercooler zaten:
    [​IMG]

    Die slangen zijn behoorlijk dikker dan van een kuga/ST/RS2 en hebben ook iets extra lengte. Het idee is om eerst een standaard RS2 intercooler pas te maken en dan deze Alu core om te bouwen zodat hij 1 op 1 uitwisselbaar wordt met de standaard RS2 intercooler.
    Leuk detail: een Mondeo en S-Max 2.5T hebben standaard dezelfde intercooler als een RS2.
     
  18. Vanavond even de bussen uit de "nieuwe" subframes getikt en alle lasmoeren voorzien van een bout (om verstopping van de draad te voorkomen)
    Deze kunnen morgen dus naar de straler/poedercoater.
     

Deel Deze Pagina