Project C1 AWD - werk in uitvoering...

Discussie in 'Mijn Ford' gestart door Kuga-RS, 27 okt 2013.

  1. Al verblind het niet, ik ga toch zien of ik ze een beetje kan "temmen".
    Heeft emand nog een goed adres voor serieus goede W21/5W rode LED lampjes ?
     
  2. Ik rijd al een paar weken zo rond, als je rijdt zie je hier niks van en het is niet verblindend
    (ik rijd ook weleens achter mijn eigen auto).
     
  3. Ik had het in het begin ook, wil nog wel eens helpen door de leds wat meer op de kentekenplaat te richten.
    En anders is het gewoon makkelijk als je wat uit de kofferbak haalt:mrgreen:
     

  4. Soms wil het wel eens helpen er met een zwarte stift erover heen te gaan, of in het geval van meerdere SMD enkele geheel zwart te maken met die stift, licht schijnt er meestal tochwel iets doorheen
     
  5. Het is een complete, gesealde unit, dus geen losse leds o.i.d.[​IMG]

    Morgen eens zien of een strookje tape het gewenste effect heeft. Het verblind niet, zolang het wegdek niet nat is...

    Inmiddels heb ik ook een RS2 aanzuigbuis en een ECU houder gescoord. Nou nog een luchtfilterbak.
     
  6. Heb ik ook al even over gedacht. Is dat goed verwijderbaar als het toch geen succes is ?
     
  7. De Motip backlight spray is alleen te verwijderen met de bijbehorende remover.

    Ik heb zelf weleens de autostyle backlight spray geprobeerd voor een experiment. Deze spray kon naderhand eenvoudig met terpentine worden verwijderd.
     
  8. Er was eens een kuga met een ringtank, en een bestuurder die het goed zat was om elke 220 km te tanken. enfin...

    Oude tank:

    [​IMG]


    En van binnenuit gezien, hier kan je ook zien hoe ver het scharnier van de achterbank leuning in de bagageruimte "prikt":

    [​IMG]


    Tank eruit en scharnier aanpassen:

    [​IMG]


    En de andere hoek:

    [​IMG]


    Beetje spelen met een paar stukjes staal52:

    [​IMG]


    [​IMG]


    Langzaamaan krijgt het frame zijn uiteindelijke vorm. Hier al voorzien van montagepunten voor de tankbanden. Even passen in de auto met de tank erop:

    [​IMG]


    wordt vervolgd.... :rock:
     
  9. Zo die tank is wel behoorlijk groter!
     
  10. Idd. Dan schijnen ze namelijk recht in je smoel :schater:
     
  11. Dat is een grote jonge! 100 liter ?
     
  12. Moet je dan ook opnieuw keuren, ivm toegenomen gewicht?
     
  13. Deze is bruto 120 liter, netto 80% dus 96 liter. Het grappige is dat een stukje omrijden om voordeliger te tanken wel heel veel sneller lonend wordt. Het scheelt zomaar 6 cent per liter, das dus ca 6 euro per tank.
    En daarvoor kan je dan maximaal 60 km omrijden, als het verder is, kost het alleen maar geld.

    In de praktijk druk ik m eigenlijk gewoon vol bij de dichtstbijzijnde pomp met een beetje normale prijs en goede kwaliteit LPG. :D
     
  14. Frame netjes geschilderd met zwarte hammerite, en de tankbanden passend gemaakt:

    [​IMG]

    Gaten geboord voor montage van het tankframe. Ik kwam ook wat kleine roestplekjes tegen daar waar het binnenscherm de lak raakt. Omdat er nog verf aan de kwast zat, meteen maar even wat aangesmeerd.

    [​IMG]


    Ook het gemodificeerde achterbank scharnier even ingestreken, daarna het frame met vulstukjes vastgezet in de auto. Hij ligt op een paar strookjes van 5 mm dik rubber. Om te voorkomen dat torsie in de koets lawaai gaat geven:

    [​IMG]


    Zo, beetje bekleding aan de zijkanten en het begint alweer wat te lijken.

    [​IMG]


    Zo, nou nog aansluiten... :rock:
     
  15. goed bezig zo :rock:
     
  16. Zo, de Kuga staat bij het gasbedrijf om een nieuwe leiding onder de auto door te leggen en de LPG vuller voor elkaar te maken. Dingen die in normaal gesproken graag zelf doe, maar door gebrek aan tijd besteed ik het ditmaal uit. Daarnaast is er niet bijster veel werk in de LPG wereld en moet je de mensen waar je van op aan kan qua kennis en gereedschap natuurlijk ook gewoon ondersteunen in hun normale bestaansrecht.

    Er komt een speciale versterkte kunststof leiding onder de auto door; een 5/8" (16mm) LPG leiding die splitst in 2 x 3/8" (10mm) om straks beide verdampers te kunnen voorzien van voldoende "sap", ook als alle ponnies wakker gemaakt worden. :)

    De vuller komt weer achter de benzinevuller klep. Dat zat ie ook al, alleen zat ik opgescheept met een "mini" vuller die met een 8 mm koperen leiding naar de tank liep. In plaats daarvan komt er een normale vierkante flens in waar de juiste vuladapter op geschroefd kan worden. Vanaf deze flens gaat er ook weer een kort stuk 5/8" kunststof leidingen zonder bochten (is de bedoeling) naar de tank nippel. Dit alles moet er voor gaan zorgen dat ik in de winter de tank vol heb voordat ik vastgevroren ben aan de drukknop op de pomp. :D
     
  17. Vind je het nu niet zonde dat je best wat kofferbak ruimte kwijt bent?
    Wel super dat je dit zelf hebt gedaan.
     
  18. Nee, zonde vind ik het niet. Ik zit meestal alleen in de auto en heb ook lang niet zoveel gereedschap meer in de auto (daar heb ik nu monteurs voor lopen).

    Je verkijkt je ook een beetje op de ruimte die de tank inneemt, de dubbele bodem ligt er nu niet in. De onderste helft van de tank zit onder dat niveau. Ik heb geen vlakke laadvloer meer, maar zelden heb ik dat echt nodig. De actieradius is elke dag fijn :)
     
  19. Dat is dan idd een persoonlijke keus en als je dit toch niet gebruikt had er nog een grotere in gepast haha, voor de rest een super project volg het graag.
     

Deel Deze Pagina