1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Melvin's 2.5 ST >> Quaife Differentieel geplaatst <<

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Meeelv, 2 aug 2014.

  1. Dat zou dan zomaar eens kunnen gebeuren ja, ik kom regelmatig in Eindhoven. Nu even niet zo heel vaak, maar dalijk mag ik weer 1x per week naar School in Eindhoven.

    Little viper bedankt!
     
  2. 23 Augustus 2014

    Afgelopen week zijn er weer een aantal dingen gebeurd met mijn Focus. Ik heb mijn wielen bij Wheelcare kunnen ophalen en mijn mistlampkapjes waren klaar en opgestuurd. Aan de voorkant heb ik deze al gemonteerd, achterkant nog niet omdat daar eerst nog een ander mist achterlicht in moet (een Engelse).

    Nadat ik de velgen weer thuis had heb ik ze eerst behandeld met Gyeon Q2M Rim. Dit moest 24 uur uitharden, waarna ik de velgen kon monteren. Eind van de werkdag heb ik ze dus ook meteen gemonteerd en ik stond versteld van het restultaat. Ik vind het echt onwijs mooi geworden, compleet andere auto.

    's Avonds ben ik met een vriend van me naar Best geweest naar een wekelijkse foute auto bijeenkomst. Ook kwam daar een vriend van me met zijn Golf 4 GTI en ook ben ik daar Bart uit Helmond met zijn oranje ST nog tegen het lijf gelopen. Op weg naar huis nog wat foto's geschoten (helaas met telefoon) van mijn auto en de Golf.

    [​IMG]

    Zoals sommigen misschien hebben gezien heb ik ook mijn remklauwen rood gemaakt. Hiervoor heb ik Hammerite S040 gebruikt, en dit werkt echt perfect! Potje verf kost een euro of 13, en je hebt maar een half potje nodig voor 2 lagen op alle 4 de klauwen.

    Volgende update zal hopelijk toch echt de Milltek uitlaat zijn, ik kan bijna niet meer wachten! Ook zit ik nog te wachten op nieuwe naafdopjes die matchen bij mijn zwarte velgen.
     
  3. Volgens mij zit onze Bart daar elke vrijdag :D
     
  4. 10 September 2014

    Zijn we weer!

    Na lang wachten was mijn Milltek resonated Catback eindelijk binnen gekomen. Echter kreeg ik een verontrustend berichtje dat het bedrijf waar de uitlaat nu lag wellicht failliet zou gaan, dus ben ik diezelfde middag na school meteen vertrokken naar de randstad om mijn uitlaat op te halen. Gelukkig was hij er nog!

    's Avonds thuis even de doos uitgepakt en dat zag er al veelbelovend uit!

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    De dag erop meteen de uitlaat gemonteerd en ik vind het een geslaagde upgrade. Het ziet er stukken mooier uit met deze eindtips, en het geluid is ook een stukje luider geworden. Maar toch had ik wel wat meer ''herrie'' verwacht, hij klinkt nog steeds heel erg beschaafd. Stationair hoor je ietwat diepere plofjes, en op hogere toerentallen hoor je hem wat meer ''schreeuwen''.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Dus heb ik alvast een 200 cell sportkat en een downpipe op mijn verlanglijstje gezet, en hier nog een andere intercooler aan toegevoegd. Maar dat zal nog wel enkele maanden duren tot dat gaat gebeuren omdat ik zoals sommigen van jullie al weten ook nog een Yamaha Raptor 660R heb gekocht. Geld is dus even op haha.

    Ohja, en toen ik 's avonds thuis kwam was mijn diffuser ook nog binnen gekomen. Nogmaals thanks Wes!

    [​IMG]

    Let niet op de vlekken en vegen, hij moet nog schoon gemaakt worden. Deze ga ik van de week nog even monteren, en dan nog wachten op mijn zwarte naafdopjes. Zaterdag nog even poetsen en dan zie ik jullie zondag wel op EFE!

    Tot de volgende!
     
  5. Nice. Na plaatsen van de sportcat en downpipe zal hij lekker klinken.
    En als je daarbij je ic ook hebt vervangen zul je qua vermogen ook zeker verschil gaan merken ;)
     
  6. Wow, toffe update en mooi om te zien!
     
  7. Mooie updates voor de st , ik had voor dezelfde uitlaat gegaan.
     
  8. 18-09-2014

    EFE is weer achter de rug. Was een hele mooie dag. Heb veel kunnen gelachen!

    Ik heb vandaag nog even mijn diffuser gemonteerd en de onderste helft van mijn gril ook geplastidipt. Nu nog even wachten op mijn naafdopjes en dan is alles eindelijk compleet!

    Plaatjes bij de praatjes...

    [​IMG]

    [​IMG]

    Sexy •••!

    [​IMG]

    Tot de volgende :D
     
  9. Idd mooi hoor
     
  10. Staat goed! Netjes gewassen ook :D
     
  11. Mooie update!
     
  12. Zeer netjes geworden zo :thumbs:
     
  13. #37 Meeelv, 18 jan 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 jan 2015
    18-12-2014

    Vandaag heb ik samen met Tom mijn intercooler vervangen. De keuze is gevallen op een Airtec, dit omdat iedereen hier goede ervaringen mee had. Ik stond versteld van de kwaliteit van deze intercooler. Alles zag er heel netjes uit, een goede montagehandleiding erbij en alles klaar om te monteren.

    Zo gezegd zo gedaan.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Het verschil merk je best goed. De auto blijft langer door trekken en ik had het idee dat je de turbo iets harder hoorde afblazen. Maar dit was natuurlijk nog niet genoeg. Het was de voorbode voor de volgende update: mijn uitlaat compleet maken.

    Enkele dagen later bij Tom dus de volgende bestelling geplaatst.

    18-01-2015

    Afgelopen vrijdag kon ik bij Tom mijn Milltek downpipe, decat pijp en Vibratechnics motorsteun ophalen. Na het werk dus maar meteen naar Eindhoven gereden om het vlug op te pikken. Zaterdag ochtend op tijd begonnen met het karwei. Dit omdat de bouten waarmee de downpipe vast zit nog wel eens willen afbreken. Mocht dit gebeuren, had ik nog ruim de tijd op de turbo te demonteren en alles in orde te maken.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Gelukkig gebeurde dit niet! Alles goed ingespoten met kruipolie en voorzichtig begonnen met los draaien. Na een harde *PANG* knalde de eerste los. Ik schrok want ik dacht dat hij zojuist was afgebroken, maar niets was minder waar. Ik draaide het boutje er zo met mijn vingers uit. Geen enkel spatje roest of wat dan ook op het boutje, hij zat gewoon vastgeklemd door het vele opwarmen en afkoelen. Over de andere 2 boutjes maakte ik me dus ook geen zorgen. De 2e ging er ook zo uit. De laatste was iets lastiger omdat de aandrijfas een beetje in de weg zat maar met wat creativiteit ook deze los gekregen.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Vervolgens de nieuwe Milltek downpipe gemonteerd met de speciale locking bolts. Moet zeggen dat ik dit een erg mooi systeem vind! Je plaatst een soort borg plaatje over de bout heen wat op zijn plaats word gehouden door een borgclip. Hierdoor kan de bout niet meer linksom draaien.

    [​IMG]

    Toen was het tijd om de lambdasonde uit de katalysator te halen. Deze zat echt muurvast. Ik had een speciale dop met een sleuf erin waar de kabels door passen gebruikt maar deze sneuvelde al vrij vlug.

    [​IMG]

    Met een steeksleutel werkte het ook niet. Een bahco pastte niet omdat de sonde een beetje verzonken in de katalysator zit. Toen dus maar besloten de stekker er vanaf te knippen en er een ringsleutel op te zetten. Hiermee draaide ik hem er zo uit.

    Daarna heb ik hem met een lambda spacer in de decat pijp gemonteerd.

    [​IMG]

    Tenslotte heb ik nog even de motorsteun vervangen. Dit was een klusje van 2 minuten, stelt echt helemaal niets voor. Het verschil merk je erg goed. Hij trilt weliswaar een klein beetje meer in het stuur bij stationair lopende motor, maar je merkt echt goed dat het blok minder kantelt met optrekken. Hij schakelt nu ook een stuk strakker.

    [​IMG]

    Toen was het tijd om naar huis te gaan en de software aan te pakken. Via een omweg moest ik eerst de bekende 7BUG installeren op mijn ECU. Dit was vrij snel gebeurd. Daarna moest de Bluefin handheld eerst de originele map opslaan voordat de Stage 3+ erop kon. Dit duurde alles bij elkaar ongeveer een uurtje.

    [​IMG]

    Daarna was het tijd voor een proefritje! Ik dacht dat mijn auto met de stage 1 software al snel was, maar het verschil is zo ontzettend groot. De auto trekt nu over het hele gebied loei hard door. Hij rijd nu ook veel soepeler. Gisteravond slipte de banden in de 4e versnelling nog steeds door. Dat was dan wel met veel smallere winterbanden bij zeer lage temperatuur.

    Ook zijn er al wat kleine vlammetjes uit de uitlaten ontsnapt. Kortom, ik ben weer happy en helemaal klaar voor het betere weer.

    [​IMG]

    Volgende wat op het verlanglijstje staat: ander inlaatspruitstuk, Eibach pro suspension kit en spoorverbreders voor op de achteras.
     
  14. Lekker bezig geweest zo te zien en lezen!
     
  15. [MENTION=12524]Meeelv[/MENTION]

    inderdaad lekker bezig geweest.
    Wat ik alleen jammer vind is dat je die steun van Vibratechnics genomen hebt.
    Die van GGR (Graham Goode Racing) of die van AS geven nauwelijks trillingen door waarbij de laatste hier in Duitsland veel toegepast wordt. Veel stappen ook over van Vibratechnics naar AS.
     
  16. Dat zou kunnen, die steun ken ik niet. Maar ik stoor me verder totaal niet aan de trillingen hoor.
     

Deel Deze Pagina