Als je niet weet waar en hoe je er naar moet kijken, kan ik me voorstellen dat je het niet vervangt. De ST van Niels kwam bij jou vandaan of niet? Was volgens jou ook perfect toch? Nuff said... Het gaat er mij om dat je een hoop geld investeert in een verbeterd onderstel (nieuw is overigens altijd beter dan iets wat ouder is en al heel wat kilometers achter de kiezen heeft) maar iets simpels zoals fuseekogeltje laat zitten. Je hebt notabene de boel al los liggen en voor het geld hoef je het niet te laten, anders was het misschien niet zo verstandig om te investeren in dure upgrade parts.
Oliefilterhuis membraan is idd een kwaaltje, er is een nieuwer type waarbij dit is opgelost. Maar of dit bij de jouwe al is gebeurd weet ik ook niet Leg jij me dan eens uit waarom ik een fuseekogel moet vervangen waar nog geen speling op zit ?
Het gaat mij om het principe; je haalt de draagarmen eronderweg om verbeterde draagarmrubbers te plaatsen. Om dan maximaal van die rubbers te kunnen genieten doe je er in mijn optiek beter aan om ook nieuwe fuseekogels en te plaatsen. Hoe dan ook hebben je huidige kogels er al heel wat kilometers op zitten en zullen dus niet 100% zijn. Oftewel niet optimaal en het voorkomt dubbel werk. Straks zijn je kogels gaar, boel er weer onderweg om alsnog nieuwe te plaatsen. En dan heb je weer nieuwe kogels met oudere rubbers. Ik snap de "besparing" dus niet. Overigens geen speling wil niet zeggen dat ze niet slecht(er) kunnen zijn. Er kan ook een soort van "dood punt" ontstaan wat een funky stuurgedrag kan veroorzaken. Maar goed anders dan Elco sarcastisch beweert, heb ik niet de wijsheid in pacht en moet ieder het voor zichzelf bepalen.
Op die manier begrijp ik wel wat je bedoeld ja. Gelukkig heb ik geen last van een ''funky'' stuurgedrag. Ik gok het erop
15-10-2015 Zijn we weer! In de tussentijd zijn er weer een aantal dingen veranderd aan de auto. Allereerst heb ik de achterste zijdelingse draagarmen vervangen. Dit omdat de camber bussen niet in mijn originele armpjes pasten. Er zijn namelijk 2 types: een van plaatstaal en een van gietijzer. Ik had natuurlijk de plaatstalen variant en de bussen passen alleen in de gietijzeren versie. Dus 2 nieuwe armpjes gemonteerd met camber bussen en dat was klaar! Nu was de auto dus eindelijk zo ver om uitgelijnd te worden. Vorige week 8 Oktober had ik een afspraak bij The Autosport Company. Ik heb voor dit bedrijf gekozen omdat ze erg goede uitlijnapparatuur hebben en kennis van zaken mbt afstelling van onderstellen. We hebben het onderstel een heel eind goed kunnen afstellen. Helaas zit er wel veel verschil in camber op de vooras tussen het linker en rechter wiel. Wat nog meer jammer is, is dat je dit standaard niet kunt verstellen. Nu wilde ik dus een setje verstelbare topmounts kopen maar die zijn niet te vinden voor de ST MK2. Volgende week Dinsdag heb ik een afspraak bij Intrax in Volkel. Zij gaan een setje verstelbare topmounts voor mijn auto maken. Na afloop ook nog een rondleiding gekregen door het bedrijf. Er staan leuke auto's binnen en ze kunnen erg veel aan je auto doen. Ook is het personeel heel erg vriendelijk. Ze hebben onder andere ook een testbank en verzorgen hiervoor ook dynodagen voor clubs etc. Echte aanrader dus! Afgelopen week kreeg ik ook de Whiteline stabillisatorstang binnen voor de achterzijde. Hier heb ik zo'n anderhalve maand om moeten wachten omdat hij nergens op voorraad was. Hij moest dus nog gemaakt worden in de fabriek. En om alles nog een beetje leuker te maken was de fabriek van Whiteline nét verhuisd dus alles moest nog op gang komen Maar toen de pakketjesbezorger hem kwam brengen zat hij er natuurlijk zo onder Langzaam maar zeker komt het onderstel dus ook af. Wat zal het volgende worden ?
Goed bezig! Als je echt nog wat zoekt, grotere remschijven en klauwen om het geheel nog sneller te kunnen laten stoppen. Grotere Turbo kan ook nog wel
Een andere remmenset staat idd nog op de verlanglijst Grotere turbo kan wel, maar dan wil ik uit voorzorg wel eerst de blockmod doen. En daar zie ik dus een beetje tegenop want dat is een behoorlijke ingreep. Volgend jaar wil ik mijn distributieriem gaan vervangen, dus ga er nog eens goed over nadenken. Misschien dan maar blockmod en distributieriem tegelijk doen..
Als je andere remmen steekt... Ik heb gegroevde schijven DB Australia Remblokken Hawk plus Stalen remleidingen met rubber omhulsel goodridge Remt als een bom Lekker direct Wel piep blokken he ^_^ Dat was mij op voorhand gezegd, maar ik vind dat best leuk... Keuring ok In België
Ik zou dan sowieso voor een big brake kit gaan. Andere schijven + blokken heb ik nu al en dat remt best aardig maar kan altijd beter natuurlijk, soms vind ik ze nog net wat tekort doen. Maar toch bedankt voor je tip!
Ligt dat niet aan je remblokken? Hawk plus bijt en remt super! Jurgen diende 19'ers te plaatsen tgv zijn big brake kit