1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Meer koppel en PK? Station St-Line, 11-2017, 3cil, 1.0, 125PK, 6-bak, EcoBoost

Discussie in 'Performance tuning' gestart door Maartenn, 19 aug 2022.

  1. Hoi, misschien een beetje late reactie/vraag. Vandaag heb ik mijn Focus Wagon 1.0 125pk 6bak laten tunen, na de stock dyno run had hij blijkbaar al 135pk en een 170 nm. Na de remapping weer een run gedaan, maar nog steeds 135pk, maar wel een 248nm. Volgens hun tuning zou er 145pk moeten zijn, echter de reden dat dit niet gehaald werd was volgens hun de E10 95 brandstof en "oude" bougies. Met nieuwe bougies en 98 E5 zou het wel gehaald zijn, Echter, bougies zitten er pas 5 weken in en het lijkt mij sterk dat een verschil van 10pk alleen door een brandstof verschil 95 of 98 bepaald kan worden.

    NU afgesproken de tank leeg te rijden en 98 te tanken en opnieuw een run te doen, wordt de 145pk niet gehaald dan is het zonde van de centen geweest.

    Maar zijn er meer mensen met deze ervaring na een tuning?
     
  2. Kan er ook aan liggen waar je hem hebt laten tunen....vind standaard 135pk best we veel op E10 brandstof
     
  3. Pk heb je alleen bij hoge toeren. Bij lage toeren is het koppel. Dus onderin hebben ze wat gewonnen, maar boven in niet.
    De vraag is wat mist je boven in. Lucht of benzine. Dan hoeveelheid eraf of druk.

    Ieder geval is 135pk standaard al hoog. Je zou eerder rond 120pk mogen verwachten.
    Echt 145pk halen zou knap zijn. Die van mij bleef op 140pk hangen.
    Kwam dan wel van 117pk af.
    Die is met 95 e10.
    Maar of ik nu e5 98 of e10 95 tank, voel of merk geen verschil eerlijk gezegd
     
  4. Ik heb vandaag mijn Ford laten tunen. Zie: https://www.focusclub.nl/index.php?threads/gedaan-tuning-voor-mijn-3cil-1-0-125pk.121866/.
     
    bws723 vindt dit leuk.

  5. Tuning is gedaan door Unlimited in Amersfoort, zij hebben ook onze Fiesta diesel gedaan, daar waren geen problemen.
     
  6. ik denk dat de vorige eigenaar al een tuning gedaan had, want 135pk stock klopt gewoon niet. (vorige eigenaar heeft deze Focus ingeruild voor een 1.5 versie met standaard 150pk)
     
  7. Laat ik het zo zeggen zoals ik het nu zie:
    Het word voor tuners steeds lastiger om de nieuwe generatie motor en software aan te passen, want het is niet meer simpel ontstekingstiming, inspuiting en turbodruk
    aanpassen, er zitten steeds meer sensoren in die alles in de gaten houden, en dus de boel kunnen tegenwerken bij niet standaard waardes.

    Onze Fiesta is nu intussen 3x terug geweest voor een onprettige rijd eigenschap na de tuning, afgelopen donderdag is hij weer aangepast, nu de turbodruk en timing
    aangepast, blijft nog steeds vlot, maar rijd weer anders dan de vorige tuning, hopelijk nu wel zonder irritatie en gezuip.

    En dat is juist de reden dat een dynorun mij totaal niet kan boeien, het gaat bij stage 1 tuning puur om het gevoel, stage 2 en hoger gaat interessant worden met een
    dynorun, want dan wil je bewust veel meer pk/koppel behalen en heb je je auto op meerdere vlakken aangepast.
     
    Edgar Focus en gerardTDCI vinden dit leuk.
  8. Daarnaast zijn de ECU's ook steeds beter beveiligd en wordt het dus ook steeds moeilijker om "in te breken"
     
  9. zo denk ik er ook over Dennis :thumbup:
     
    Edgar Focus en DexterXL vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina