1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus 3 fase 1 JW's Focus 3 fase 1 Champions Edition. "Focus is weg"

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door JW, 19 okt 2014.

  1. Mooi hoor!

    In België zou het zelfs niet mogen als stoplicht
     
  2. Netjes gedaan hoor, ziet er goed uit
     
  3. Ziet er goed uit.
     
  4. staat hem goed
     
  5. Ziet er netjes uit.
    Ik vind ze op de foto wel erg aanwezig. zou ze zelf liever iets minder fel zien.
    Maar misschien dat het in de praktijk wel meevalt.
     
  6. leuke mod :thumbs:
     
  7. Leuk gedaan man! Ziet er goed uit
     
  8. Na een paar dagen met de LED reflectoren te hebben gereden kan ik niet anders zeggen dan dat ze me zeer goed bevallen. De lichtopbrengst van de reflectoren is vrijwel gelijk als van de normale achterlichten. In eerste instantie vond ik dit eigenlijk te fel maar na een paar dagen ben ik van mening dat het precies goed is zo.


    Verder heb ik vandaag met een andere Focus 1.0 ECOboost met 125 PK gereden. Mijn ouders hadden deze als leenauto en vonden hem traag. In eerste instantie dacht ik dat dit kwam doordat ze gewend zijn aan hun eigen 1.6 ECOboost met 150 PK. Echter nadat ik er vanmiddag zelf mee heb gereden begrijp ik wat ze bedoelen. Deze auto was echt een stuk trager als mijn eigen auto. Ook was de motor voor mijn gevoel wat rumoeriger als die van mij. Als dit mijn 1e ervaring met de 1.0 ECOboost zou zijn geweest zou ik zeker niet voor dit type motor hebben gekozen.

    Vlak hierna heb ik met de 1.6 ECOboost 150 PK gereden. Zoals verwacht reed dit een stuk beter en accelereerde een stuk sneller. Echter kan ik niet zeggen zeggen dat mijn eigen 1.0 ECOboost hier veel voor onderdoet. Wat me opviel is dat mijn 1.0 ECOboost tijdens accelereren voor mijn gevoel iets stiller is als de 1.6 ECOboost (al kan het geluid van de 1.6 ECOboost me ook wel bekoren).


    Door deze ervaring kan ik niet anders zeggen dat mijn eigen 1.0 ECOboost me prima bevalt. Al vraag ik me wel af of er wellicht iets aan de motor mankeerde waar ik vandaag mee heb gereden of dat mijn eigen motor gewoon bovengemiddeld goed loopt.
     
  9. Beter zo als andersom. Overigens heb ik een soortgelijke ervaring met andere motorisch identieke auto's, waarbij de ene soms lekkerder rijdt en klinkt als de ander. Misschien een kwestie van hoe de auto is ingereden?
     
  10. Mooie update, ik vind het prachtig staan.
    Ik heb ze dan ook zojuist besteld!
    Met AMP connectoren aansluiten is een goed idee.
    Binnenkort maar eens een setje halen...

    Mod die ik beslist binnenkort ga doen is de Xenon kit met Eagle eye koplampen.
    Ook ik ben Xenon gewend van mijn vorige auto en wil het beslist terug.
    Ik heb overal gezocht maar vind die JW heeft toch wel de mooiste.
    Eerst FF sparen...
     
  11. De Eagle Eyes Sky Wing koplampen zijn inderdaad erg mooi. Ik ben hier nog steeds zeer tevreden over. In combinatie met een Xenon set is het lichtbeeld en de lichtopbrengst prima.

    Het is alleen jammer dat de Sky Wing koplampen de laatste tijd erg duur zijn geworden. Vorig jaar betaalde ik nog geen €200,- voor deze koplampen. Inmiddels zijn de prijzen gestegen naar ruim boven de €300,-.
     
  12. Normaliter heb je maar 2 lampen achter die het doen als je dimlicht aanstaat. Vind dit trouwens een zeer nette ubdate maar seinen mensen nou niet naar je in het donker, omdat ze denken dat je je mistachterlichten aan hebt staan??
     
  13. Gisteren heb ik de 1.0 ECOboost maar eens verwend met verse olie, een nieuw oliefilter en een nieuwe carterplug. Dit was het laatste deel van het jaarlijkse onderhoud wat ik nog moest uitvoeren.

    Het vervangen van de olie van de 1.0 ECOboost in de focus 3 is naar mijn mening kinderlijk eenvoudig. De bescherm/luchtgeleiding plaat onder de motor is eenvoudig te verwijderen (11 Torx schroeven) en de carterplug en het oliefilter zijn goed toegankelijk. Zelfs zonder brug kan je eigenlijk overal prima bij. Wel heb ik de auto met de voorwielen op 15 cm hoge balken gezet zodat ik wat meer werkruimte had. Hierdoor staat de auto iets achterover.

    Het enige nadeel vind ik is dat de 5W20 motorolie die in de 1.0 ECOboost gaat erg dun is. In mijn geval was de motor op bedrijfstemperatuur waardoor de olie waterdun is en als je niet uitkijkt er letterlijk uit spuit als je de carterplug er meteen volledig uit draait.

    Volgens Etis en andere bronnen gaat er af fabriek 5,05 liter motorolie in de 1.0 ECOboost. Echter blijft er na het aftappen van de olie altijd olie in het motorblok achter. Hierdoor is Volgens Etis de hoeveelheid olie die tijdens onderhoud wordt vervangen 4,4 liter zonder oliefilter of 4,6 liter met oliefilter. In mijn geval kwam er echter precies 5 liter olie uit (en is er ook weer in gegaan). Ik vermoed dat dit komt doordat de auto niet helemaal vlak stond maar iets achterover. De 5 liter Castrol Magnatec professional E 5W20 (speciaal ontwikkeld voor de 1.0 ECOboost) was uiteindelijk dus maar net voldoende.



    Voorlopig kan de auto er dus weer een jaar tegenaan. Het enige waar ik nog mijn twijfels bij heb is de accu. Volgens de dealer waar ik de auto heb gekocht is de accu goed. Echter werkt het start/stop systeem niet en zakt de accuspanning na een paar dagen stil staan naar net onder de 12 Volt. Binnenkort de accu maar eens testen met een accu conditie tester en als de uitkomst ook maar enigzins twijfelachtig is zal er gewoon een nieuwe accu in gaan.
     

  14. Nee, ik heb nog geen mensen zien seinen.

    Ik verwacht ook niet dat mensen de verlichte reflectoren aanzien voor mistachterlichten. de LED's zijn daarvoor niet fel genoeg. Wat lichtsterkte betreft zijn de reflectoren vergelijkbaar met de normale achterlichten en deze vind ik persoonlijk bij de focus 3 niet al te fel.
     
  15. Mijn start/stop systeem werkt e met afleveren ook perfect, echter na een paar dagen werkte het niet meer. Nog steeds niet. Heb al wel gelezen dat dit een kwaal is. Ik vind het op zich geen probleem, maar moet wel werken als het erop zit.
     
  16. +1

    bij mij doet deze het ook niet. Wanneer ik echter de accu aan de oplader hang en weer volledig opgeladen is, dan doet deze het wel.
     
  17. Bij mijn vorige :focus3: (bouwjaar 2011) werkte het start/stop systeem op een een gegeven moment helemaal niet meer. Zelfs niet na 1000km op 1 dag te hebben gereden.
    Bij mijn huidige :focus3: (bouwjaar 2014) werkt het start/stop systeem uitstekend.
    Er worden net als met de vorige nog steeds veel korte ritjes mee gereden en het systeem weigert nog steeds niet.
    Heb wel het idee dat bij de eerste Focussen de problemen het meest voorkomen.
     
  18. Misschien even splitsen om topic vervuiling te voorkomen?

    Na lange ritten doet mij start stop het ook niet meer. Ik heb sterk het idee dat dit te maken heeft met de kwaliteit van de accu.
     
  19. Bij mij heeft het start/stop systeem het nog nooit gedaan sinds ik de auto heb. Ook niet na het volledig opladen van de accu.

    Ik heb het sterke vermoeden dat het start/stop systeem wel zal gaan werken als ik de accu vervang.
     
  20. Dat was bij mij ook het geval, ik adviseer de bosch S4E10
     

Deel Deze Pagina