1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Iodokus Focus 3 Ecoboost 1.6 - 4e Focus

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Iodokus, 28 mei 2011.

  1. Ja, ik begrijp dat het jou extra opvalt natuurlijk als je uit een ST komt haha...

    Heeft er niemand een plaatje van de koppelkromme van de 182pk ecoboost?
     
  2. Heb je idd gelijk in. Als ik de presaties van de Ecoboost 1.6 vergelijk met de 2L 145 PK zoals deze in bv de Rally Edition ligt dan wint de Ecoboost en dat is echt een hele fijne motor :thumbs:

    Overigens ben ik ook wel erg benieuwd naar de koppelkromme.
     
  3. Same here. Ik heb me al een slag in de rondte gegoogled, kan die koppelkromme nergens vinden. Ik heb vooral gezocht op volvo s60 v60 T4, dat is in principe dezelfde motor, ook daarvan helaas niks te vinden.
     
  4. Erg leuk om je bevindingen te lezen.
    Veel rustige km toegewenst in je ff3.

    edit: toch nog een vraagje, hoe zit het onderin de toerental? bij de sedan waarin ik heb proefgereden viel je dat erg tegen, maar dat was ook een 120pk? versie.
     
  5. De Ecoboost motoren zijn goed voor het luie rijden, hoewel ik blijf zeggen dat er nog net iets meer Nm's bij mogen komen :mrgreen: De 125 PK motor is duidelijk minder kijk alleen al naar het koppel: Ecoboost 240 Nm tegen de TI-VCT 159 Nm. Dit verschil zal zeer zeker merkbaar zijn ook al is de TI-VCT een kleine 50 Kg lichter.

    Het schakel advies tijdens een normale rit neigt al snel naar schaken tussen de 1500 en 2000 toeren en ik moet zeggen dat gaat uitstekend. Het gemis aan koppel t.o.v. de :st: zit hem dan ook meer in de momenten dat je 2000 toeren, zeg met een snelheid van 100 Km/u, in de 6e versnelling en je wilt een auto inhalen. De :st: trekt dan zonder problemen door desnoods top snelheden ver en ver boven het wettelijk toegestane en dat dan heel erg rap. De Ecoboost zal toch even een zetje moeten krijgen in de vorm van een versnelling terug. Als je dat dan doet dan moet ik wel zeggen dat ook de :focus3: lekker blijft doortrekken en ook redelijk rap snelheden haalt die door oom :politie: als misdadig worden beschouwd :badgrin:

    Overigens is dit ook het grootste verschil tussen de 150 en de 182 PK uitvoering. De laatste doet dit aanmerkelijk sneller dat de eerste ;)
     
  6. Ik heb ook nog geen plaatje kunnen vinden, maar heb wel gelezen dat de koppelkromme tussen de 1600 en 5000 toeren eigenlijk een rechte lijn is en wel constant 240 nm (bij overboost dan eventjes 270 nm).
    In theorie dan, want bij de ST zou dit ook constant zijn tussen de 1600 en 4000 toeren. In werkelijkheid is het bij 1600 toeren toch een stuk lager.
     
  7. Op de rollenbank met het ding! :)
     
  8. :mrgreen: Misschien gaat dat nog wel een keer gebeuren, voorlopig doe ik ff rustig aan ;)
     
  9. Mooie auto Joost,
    vooral na de 2e keer na je foto's kijken is dat wit echt mooi
    al vind ik het wel jammer dat ze er chrome mistlampen in zetten
    maar ik zag al wel bij de mod's staan dat dat niet heel lang zo blijft


    Vele veilige kilometers gewenst gr mark
     
  10. zo zeg,das een mooie focus:thumbs: veel plzr met je nieuwe aanwinst!!
     
  11. Ik ben niet de braaf rijdende weggebruiker geweest vandaag. De :focus3: heeft nu een kleine 400 Km gelopen, nog niet echt veel maar het ontbreekt me momenteel aan tijd en het verbruik begint langzamerhand richting de 1:12 te lopen zonder dat ik als een opa hoef te rijden. Gezien het feit dat ik de auto kreeg met 8 Km op de teller en dat het gemiddelde verbruik toch een paar tankbeurten nodig heeft om zich te settelen ben ik niet ontevreden en verwacht ik toch in de buurt te gaan komen van de 1:13 voor woon/werk verkeer (file rijden).

    Derhalve heb ik me vanmorgen een geintje belooft een stoplicht sprintje niet te gek maar wel even een beetje doortrekken. Nu is de Focus van huis uit geen stoplicht sprinter zelfs een ST niet en die wil toch echt wel van zijn plaats komen :badgrin:, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik aangenaam verrast ben. Nee het is geen race auto, zal het ook nooit worden, ja het gaat veel tragen dan met een ST, was ook te verwachten, maar traag is toch anders :P

    De :focus3: doet het rustig aan zolang je niet boven de 3000 tpm komt, daar boven gebeurd er toch wel wat en ik was niet de enige die daar verbaast over was :mrgreen: Het zal toch niet zo zijn dat ik nog reacties kan plaatsen in het "Snelle auto laat me niet lachen" topic :schater:

    Zonder gein de 182 PK van de 1.6 doen hun werk erg goed en na de nodige kilometers gemaakt te hebben hoop ik dat de motor nog iets meer pit gaat krijgen en wie weet voeg ik er nog wat extra Nm's aan toe in de toekomst ;)
     
  12. Extra Nm's zijn altijd welkom ;)
     
  13. Precies en die extra PK's komen dan vanzelf mee :mrgreen:
     
  14. Prachtige Focus!!
    Als ik ook geld genoeg had, wist ik het ook wel:D
     
  15. Een erg mooie auto hoor, kan ik je in ieder geval niet meer verwarren met andere ST-rijders. Ga je er nu blauwe (of zwarte) strepen opzetten als herinnering aan je oude auto? :P
     
  16. dreamsience/bluefin zal vast wel weer komen met een tuning pakket :D
     
  17. Ik heb nog een Performance Blue gespoten dakkoffer, dus de herinnering leeft voorlopig voort :schater:



    Daar ga ik wel vanuit Danny ;)
     
  18. Ik vraag me af hoeveel er nog uit dit blok te halen is met DS/BF. Als de turbo nu heel rustig z'n werk doet, net als bij de ST normaal, dan valt er misschien nog wel flink wat te halen. Maar kijk eens naar specifiek vermogen/koppel en dan zou je ook kunnen denken dat dit blok al redelijk optimaal draait? Meer turbodruk -> pingelen en andere ellende. Ben wel erg benieuwd! WRC's halen dik 300pk uit 1.6, maar dat is andere koek natuurlijk.
     
  19. Ja, de dakkoffer! Hoe moet t daar nu mee verder??
     
  20. Let op het woordje voorlopig. Ik zeg dat hij deze wit laat spuiten voordat hij naar Italiƫ vertrekt :badgrin:
     

Deel Deze Pagina