1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gedaan! Tuning voor mijn 3cil, 1.0, 125PK :)

Discussie in 'Performance tuning' gestart door Maartenn, 31 mrt 2023.

Tags:
  1. Ik vermoed botte pech want toen je wegreed bij de tuner was alles in orde.
     
    Maartenn vindt dit leuk.
  2. Intussen rijden wij met auto nr 6 en 7 die getuned zijn, nr 5 zelfs pas bij 155.000km,
    nooit iets stuk gehad wat gerelateerd was aan een tuning.
    Nu moet ik daar wel bij zeggen dat ik ze laat tunen door een tuner die mijn eigen
    software aanpast, dus niet een kant en klare file erop zet die ook bij een ander erop zit
     
    Edgar Focus en Maartenn vinden dit leuk.
  3. Ik had het met mijn Focus mk3 1.0 na aanschaf kwam ik op 2 cilinders thuis na bezoek garage misfire cilinder 2 bougie er uit was de massa electrode afgebroken na vervangen opgelost dus zou zeggen ook bougie controleren.
     
    Edgar Focus en Maartenn vinden dit leuk.
  4. Yes, mijn software is ook aangepast, geen kant en klare file erop. Ik denk dat ik gewoon botte pech heb. Ik ben zóóó blij dat ik niet ver weg was ofzo.
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  5. Goede tip. Bougie laat ik ook checken.
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  6. PROBLEEM: Ligt niet aan de bobine. Er is INWENDIG een stukje bougie afgebroken. De garage geeft aan dat zij dit nog nooit hebben gezien. Ze kunnen er 3 nieuwe bougies indraaien, maar dan is er nog het risico dat er nog een stukje bougie rondzweeft in de cilinder met het mogelijk gevolg dat het hele blok vastloopt.

    Ik ga nu terug naar de verkooppartij, op hoop van zegen.
     
  7. Hier lees ik over vergelijkbare issues met inwendig afgebroken bougies op een ander forum. Schijnbaar kunnen ze met een camera naar binnen gaan en met magneten kijken of er nog onderdelen 'rondzwerven'.
     
  8. In ieder geval goed om te horen dat het probleem gevonden is, maar wel balen want dat kan inderdaad wel voor schade zorgen, kan ik mij zo voorstellen.

    maar goed, zo groot is de ruimte inderdaad niet, waar dat stukje kan ronddwalen, als je er op tijd bij bent in ieder geval.
    Als die bougie er uit is, en ze hebben een endoscopische camera, kunnen ze via die opening in de cilinder kijken of dat afgebroken stukje daar nog terug te vinden is.
    En zo ja, is dat vaak met zo'n "magneet op een stokje" wel te verwijderen.
    Ik zal voor je duimen dat er geen verdere schade is ontstaan.
     
    Maartenn vindt dit leuk.
  9. Bij mij is dat stukje van de massa nooit meer gevonden en heb er alweer 30000 km mee gereden.
     
    Maartenn vindt dit leuk.
  10. God, wat fijn om dit te horen.. Het gebeurt dus vaker en het kan worden opgelost.
     
  11. Bestaat natuurlijk best kans dat dat stukje al lang met de uitlaatgassen mee verdwenen is de cilinder uit.
    FF checken met een cameraatje kan geen kwaad, en dan inderdaad nieuwe bougies er in en gaan met de spreekwoordelijke banaan... :)
     
    Maartenn vindt dit leuk.
  12. zelf denk ik dat onderhoud vóór de tuning beter was geweest maar daar heb je nu geen *** aan natuurlijk.
    ik hoop voor je dat het maar een incident blijft en laat 'm ff goed checken tijdens onderhoud.
    de motor en andere draaiende delen moeten ook weer ff 'inleren'
     
    Edgar Focus, CvO en Maartenn vinden dit leuk.
  13. Kans dat je nog iets vindt los in de cilinder is heel klein. Zo’n stukje denderend met geweld op en neer in de cilinder en vergruisd snel. En verdwijnt via de uitlaat
     
    Maartenn vindt dit leuk.
  14. Ik hoop ontzettend dat je gelijk hebt. Ik ben nu aan het wachten tot de aftersales manager van de verkooppartij mij terugbelt. Ik heb werkelijk nog een paar dagen garantie.
     
  15. Ik hoop dat je niet gemeld hebt dat je hem hebt laten tunen?
    Want dat kan een reden zijn om buiten de garantie te vallen....
     
    Maartenn vindt dit leuk.
  16. Voorzichtig goed nieuws. De verkooppartij haalt mijn auto op bij de garage waar hij nu staat voor controle. En wordt aangemeld voor garantie door de manager.
     
    Edgar Focus en Bertus 7 vinden dit leuk.
  17. En je hebt niet gemeld dat hij getuned is toch?
     
  18. Waarom niet? Als je een auto laat chiptunen moet je ook de risico's maar voor lief nemen waaronder dat je de garantie kan verliezen.
    Daarom zou ik dat nooit binnen de garantie periode doen.
     
  19. Heel simpel, een stage 1 tuning heeft geen invloed op dit soort defecten, maar ze gebruiken het toch als argument om onder
    de garantie uit te komen.

    Sterker nog, mijn afdwaling naar een VW Passat heeft dus deze discussie opgeleverd, de dealer heeft de opgerekte distributieketting
    vervangen, maar heeft verzaakt om de meegeleverde nokkenasversteller te vervangen.
    Na de reparatie heb ik hem laten tunen omdat hij weer helemaal in orde zou zijn, binnen 500km motorstoring, exact dezelfde melding
    als met de ketting, terug naar de dealer, testen en uitlezen, ach hij is getuned....tot ziens.
    Uiteindelijk na veel driegen hebben ze als test de nokkenasversteller gewisseld en weer getest, niets aan de hand, maar wel een factuur,
    na weer veel dreigen uiteindelijk toch onder garantie.
    Daarna is die storing nooit meer terug gekomen.
    Dus om dat hele gezeik te voorkomen, gewoon niet melden
     
    Maartenn vindt dit leuk.
  20. Die melding is al gedaan nl. hier op het forum. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat dat al voldoende kan zijn, een beetje “ons kent ons”. Met andere woorden het hoeft niet je eigen dealer te zijn die meeleest op dit forum, een collega dealer (of werknemer van de dealer) kan voldoende zijn. :(
     
    Kees37 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina