1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Foutcode net voor het tanken

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door jeroenbreuer, 10 jun 2017.

  1. op betreffende tekening staat hij als complete turbo vermeld.
    [​IMG]
    Als ik het goed zie is dit van 2.0hdi, maar de sensor komt overheen met jouw turbo. zit net aan de onderzijde van de turbo.
    zoals je ziet kan je tegenwoordig wel onderdeel 8 bestellen. voorheen kon dat niet.
    Die sensor wil namelijk wel eens problemen geven

    ga er van uit dat namelijk dit bedoelen als ik jouw verhaal zo lees.
     
  2. Dank je Werner!


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
  3. Ik hoop dat ze de regelklep vervangen en niet de sensor want die gaat nooit kapot
     
  4. #64 trucker0werner, 21 jun 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 jun 2017
    [MENTION=3422]antig01[/MENTION]
    je bedoelt denk de vacuumklepje achterop de motorblok, dan zou hij denk juist vermogen problemen moeten hebben.
    op deze site zie je dat de storing over de sensor gaat op onderdeel A in de tekening

    wat betreft de sensor op de vacuumpotje (onderdeel A in de tekening)
    Daar zijn bij de eerste 1.4 dieselmotor wel problemen mee geweest.
    weet nog goed dat je zonder vacuum en met vol vacuum tussen bijvoorbeeld 0.5 en 4.5volt te zitten. als hij daarbuiten viel moest je turbo vervangen.
    Maar dan heb je idd wel ene kant gelijk sensor geeft perfect weer. maar rest wat er achter zit niet.
     
  5. Vacuum klep zit bij deze auto's onder de turbo en niet meer achter op het blok.
     
  6. Klopt idd. naast dat er een sensor op de vacuumbediening is gekomen hebben ze ook de vacuumklepje verplaatst. bij de 1.6 vlak bij de turbo en de 1.4 is hij boven de dynamo gemonteerd.

    we zullen over een tijdje te weten komen wat er exact vervangen is en of het opgelost is.
    gekke is dat TS motorstoring kreeg en na opnieuw starten het weg was. maar bij de garage zeggen ze dat de storing direct weer terug komt. ene kant vindt ik dat wel gek dat bij garage wel terug komt
     


  7. Dat de foutcode melding weg is klopt. De herhaling van de foutcode melding had mijn vrouw gedaan. Ze reed nog geen 1500 meter van de garage weg en toen kwam de melding al. De garage heeft alleen aan gegeven dat als de melding weer terug komt moeten ze onderdelen vervangen.

    En dat laatste gaat morgen gebeuren.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
  8. #68 jeroenbreuer, 22 jun 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 jun 2017
    De auto is weer gemaakt! Zie foto's deze set is vervangen. Is voor de vacuümpomp.

    [​IMG] [​IMG][​IMG]

    Ik heb 'ter leering ende vermaeck' de onderdelen terug gevraagd. Ik wil graag dat andere eigenaren van econetic's dit draadje als leidraad kunnen gebruiken.

    Omdat eerst gedacht werd aan een verstopte roetfilter, tot een complete motor revisie van 2500 euro.

    De monteur vertelde mij dat eerst enkele klep vervangen diende te worden nu is het een groot pakket om te zorgen dat alle vacuümslangen worden vervangen.

    In een van die kleppen is een diode versleten waardoor de variabele kleppen van de turbo niet worden geactiveerd in lage toeren.

    Het onderdeel nummer van set:
    9S468-1754037

    Mochten mensen iets willen aanvullen? Graag [emoji41][emoji106]!





    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
  9. Dit is gewoon de vacuüm regelklep die de turbo aanstuurt (zoals Anton aangaf). Waarom zijn alle slangen ook vervangen? De klep zelf kost maar circa 50euro.
     


  10. Het is een set, losse deel is schijnbaar niet te krijgen.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
  11. Nee klopt, deze is niet los leverbaar. Ik hoop alleen dat het hiermee opgelost is...
     
  12. #72 jeroenbreuer, 22 jun 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 jun 2017


    Ik ook!

    Toen ik naar huis reed viel al op het verbruik onderin weer laag is. De auto accelereert in lage toeren niet meer stug.

    Morgen richting mijn werk in 040 is de grote test.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
  13. Was er al bang voor dat ze dat gingen vervangen. en ja had ook verwacht dat het niet het probleem op zou lossen.

    wel gek dat bij ford dit als 1 onderdeel wordt gezien
    de klep is daar in tegen bij peugeot wel los leverbaar.
    antig01 soms kun je voor sommige onderdelen beter ff bij elkaar informeren of ander merk er wel los aan kan komen.
    slangen gaan nooit echt kapot. tenzij koppeling is vervangen dan willen ze soms de leiding klem hebben gedrukt. buiten dat nooit probleem echt met de slang gehad. eigenlijk altijd door toedoen van de vorige monteur die de leiding niet goed terug gemonteerd heeft.

    als het bedrijf niet de klep los op de turbo kan vervangen, kun je altijd vragen aan turbo hoet altijd netjes turbo's gereviseerd. mooie is dat er altijd alle onderdelen geleverd wordt voor montage ervan. dus nieuwe o-ringen en pakkingen

    nieuwe turbo inc vervangen gaat snel naar de 1500euro zitten namelijk. revisie is dan interressanter. misschien dat hun het daar zelf kunnen doen.
    https://turboshop.th-group.eu/turbo/1104749 ex montage en advies om olie verversen bij te doen. dat zou dan rond de 1000euro totaal kunnen komen.



    maar laten we hopen dat het een andere storing is en dat hij anders wel los te bestellen is en te vervangen.

    ps mocht je keer willen om hem uit te lezen je kan me altijd pm sturen
     
  14. #74 jeroenbreuer, 23 jun 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 jun 2017
    Waar heb je het over ? De auto is goed en jij zegt dat de turbo opeens stuk is .

    Wat ik hiermee bedoelde is dat er juist symptomen zijn opgelost niet verslechtert.


    Werner, bedankt voor je uitleg maar ik probeer nu juist te voorkomen dat wanneer mensen Googlen en op dit draadje terecht komen en ze allerlei dure reparaties worden aangepraat.
    Ik geef toe dat ik er ook naast zat over wat nu precies vervangen moest worden. Ik moest ook doen met de halve info van mijn vrouw [emoji23].

    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
  15. hahaha ik snap het dat je soms halve info hebt en krijgt van de garage
    en ja ik probeer ook idd te voorkomen dat het een dure reparatie zal gaan worden.
    vandaar dat ik ook benieuwd ben of het opgelost is
     
  16. Auto rijdt prima geen foutcodes meer sindsdien.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
  17. Ja.. maar dat is geen excuus he :P wij moeten het hier ook allemaal oplossen met alle halve info die we hier posten :schater:
     


  18. [emoji23][emoji106], klopt!


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
  19. #80 bjauto, 26 aug 2018
    Laatst bewerkt: 26 aug 2018
    Tijdens onze vakantie afgelopen 2 weken in Frankrijk (veel berg op en af, bijna geen stukken met constante snelheid en/of > 70 km/u) meerdere keren melding 'motorstoring onderhoud nu, geel' (kleur wellicht gewijzigd van oranje in geel met tellerupdate die ik heb?): motor inhouden en zeer sloom reageren op gas geven (noodloop).

    Na het uitzetten van de motor en na enkele seconden herstarten ging de motor weer zoals gewend. Echter meerdere keren meegemaakt. Omdat ik geen diagnose tool mee had heb ik het servicemenu aangezet. Wat mij opviel is dat de accuspanning onder het rijden nogal fluctueerde: tussen 14,5 en 11,7 volt binnen enkele seconden. Ook heb ik het idee dat het roetfilter niet goed heeft kunnen regenereren. Op de terugreis goed kunnen doorrijden (constant 80-90 km/u in Frankrijk gedurende langere tijd, +120 km/u op de snelwegen in Frankrijk en Duitsland). Toch op de snelweg enkele keren de 'motorstoring onderhoud nu, geel' gehad.

    Gisteren thuis gekomen en met Forscan gekeken en gezien dat er naast P2563 ook de volgende 2 codes er in staan (PS voor de vakantie was de auto code-vrij, gecheckt met Forscan):

    U0415 - Invalid Data Received From ABS Control Module
    Additional Fault Symptom:
    - Signal Invalid

    Status:
    - Previously Set DTC - Not Present at Time of Request
    - Malfunction Indicator Lamp is Off for this DTC

    Module: Parking Aid Module

    Freeze Frame :
    -GLOBTIM: 184897215 sec - Global real time
    -TOTDIST: 111213.0 km - Total Distance
    -MAINECUV: 13.75 Volt - Main ECU voltage supply
    -INCARTMP: 23 °C - In car temperature
    -OUTTMP: 23 °C - External Temperature From Sensor


    U100B - Semi-Automatic Parallel Parking System
    Status:
    - Previously Set DTC - Not Present at Time of Request
    - Malfunction Indicator Lamp is Off for this DTC

    Module: Parking Aid Module

    Freeze Frame :
    -GLOBTIM: 184897215 sec - Global real time
    -TOTDIST: 111213.0 km - Total Distance
    -MAINECUV: 13.75 Volt - Main ECU voltage supply
    -INCARTMP: 23 °C - In car temperature
    -OUTTMP: 23 °C - External Temperature From Sensor


    V.w.b. de lage accuspanning: zojuist ook met een multimeter op de accu met uitgeschakelde motor gemeten: spanning is nu 11,95 V. Kan dit door iets anders worden veroorzaakt of is dit normaal? De accu is 6 maanden geleden (februari 2018) vervangen door een Varta E46 accu.


    Komende tijd oom maar eens naar de Ford-garage...
     

Deel Deze Pagina