1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Foutcode net voor het tanken

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door jeroenbreuer, 10 jun 2017.

  1. #21 jeroenbreuer, 11 jun 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 jun 2017
    Hmm klinkt logisch!


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
  2. als je motorstoring hebt moet je hem eigenlijk met lopende motor bij dealer laten uitlezen. elke keer opnieuw starten wordt systeem opnieuw gecheckt is alles goed dan verdwijnt melding.

    maar aantal storingen blijven wel in de geheugen opgeslagen. verdwijnen van permanent naar tijdelijke storingen.


    als ik je km-stand zie is de vraag is de roetfilter al een keer vervangen.
    of heeft de engineer de software van psa aangepast zodat je geen storing meer krijgt als je roetfilter er 240.000km onder zit. want dan krijg je ook storing met betrekking op roetfilter. heel stom zeggen tegen de computer dat het vervangen is lost het al op. ondanks het regeneren is de filter op den duur ook op en dient het te vervangen worden.

    verder is idd dat je aan een waslijst aan voorwaarde moet voldoen voor je regeneratie proces.
    echter het proces stopt al door simpel vol gas te geven.

    [MENTION=15364]focusgebruiker[/MENTION]
    je hebt deels gelijk. dieseltechniek bedrijf is niet beter dan een dealer. echter dealer stuurt idd spullen naar bijvoorbeeld [site=http://buchli.nl/specialismen]buchli[/url] althans daar stuurde ik de spullen heen waar ik voorheen heb gewerkt.
    dealer kan zelf al diverse testen van te voren doen. maar het is en blijft toch gissen.
    heb namelijk ook bij andere dieseltechniek bedrijf gehad dat die zijden de verstuivers goed waren. echter de storing en klacht van klant waren pas opgelost door 4nieuwe verstuivers.

    tevens een dealer kan een tsb hebben op bepaalde storing. daar waar dieseltechniek bedrijf zegt dat de verstuivers vervangen moeten worden en na 2 weken weer kapot zijn. bij de dealer staat dat je ook de leiding moet vervangen ivm interne probleem.
    en zelfs mogelijk garantie.

    heb onder garantie keer voorveren van een peugeot vervangen. auto had net 2ton gelopen en was 10jaar

    [MENTION=33940]jeroenbreuer[/MENTION]
    ik kom zelf uit tilburg en ben in bezit van aantal methode om uit te lezen, mocht je maandag niet bij de dealer geweest te zijn kan en wil ik best ff langskomen
     
  3. #23 focusgebruiker, 12 jun 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 jun 2017
    Ik spreek niks mezelf tegen! Jij kan echt niet lezen en begrijpen geloof ik. En dat ze bij de dealer precies weten wat de code betekent is dan ook de rede dat ik 2500 euro verder was en het probleem nog niet opgelost was? Ik ben destijds NIET naar dieseltechniek gegaan (zoals je kan begrijpen als je eens goed leest) Ik wilde dat ik dat dus wel gedaan had destijds! en als ik dat dus alsnog gedaan zou hebben, heb je dus dubbele kosten. Moeilijk he?
     
  4. #24 jeroenbreuer, 12 jun 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 jun 2017
    Morgen word de auto uitgelezen.

    Vanmorgen richting Eindhoven geen foutmeldingen. Auto reed bijna goed merkte wel dat in het lagere toeren gebied nog niet lekker is.

    Heb vandaag de auto op z'n Italiaans bereden, even niet de schakel indicator gevolgd. Wellicht brand er nog iets schoon [emoji16]?!


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
  5. Ik heb ook de 105 pk versie, en heb gemerkt dat het nieuwe rijden( dus de schakel indicator volgen) niet echt lekker voor de auto is.

    Ik merkte op den duur ook bij het regeneren dat de auto schokte en ging inhouden. Nu ik wat vaker doortrek in de toeren merk ik dat het toch beter geworden is.
     
  6. Vergeet die schakel indicator voor de rest van de tijd dat je de auto hebt. Je draait dan te laag in de toeren waardoor je meer narigheid krijgt dan dat je aan brandstof kunt besparen.
    Het vervuilen van de motor is nog de minst vervelende...
     
  7. eens met bovenstaande, volg je gevoel en zo nu en dan even trappen.
     
  8. #28 jeroenbreuer, 12 jun 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 jun 2017
    We gaan het zien morgen. Omdat ik dagelijks op de snelweg zit leek mij het prima om volgens de schakel indicator te rijden. Rij de auto netjes warm en ik ben meestal op de linkerbaan te vinden en rij lekker mee 122/133 waar het kan. Dus ga er vanuit dat voor het schoon blazen van de motor dat wel genoeg zou zijn.
    De auto staat echt niet stil hoor al je het schakel moment volgt.



    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
  9. Trek je em nooit een keer door naar 4000 rpm ?
     


  10. Krijg ik niet altijd de kans voor. Langleve de A58 [emoji106]


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
  11. kan ook in de 2 of 3 als je de snelweg op gaat..

    Als je dat 1x keer in de maand eens doet met een warme motor voorkom je hoop gedoe volgens mij.
     
  12. Dattie niet stil staat bij het volgen van de indicator weet ik:). Maar ik voel aan de auto dat hij steeds net onder zijn toeren rijdt. Het trilt op dat moment net wat meer dan boven de 1500 toeren. Zelf schakel ik, als ik rustig rij, bij 2500toeren.
     


  13. Dat geloof ik wel. Had sowieso wel het idee dat eens even de motor los dat het fijn voor de techniek. Je denkt niet altijd aan.

    Ter info voor toekomstige gevallen, ik kwam dit tegen:

    [​IMG]

    Wellicht hebben andere mensen hier wat aan.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     


  14. Ik ga er op letten want mijn auto heeft nooit geschokt op de schakel momenten.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
  15. mmm, als ik dit zo lees ( maar ben geen expert he ) dan zou ik de auto even laten uitlezen door iemand. Indien het roetfilter gerelateerd is zou ik even flink trappen eventueel rondje duitsland doen.

    Ik heb dit zelf ook eens bij de hand gehad met een 1.9 JTD, ex lease, dat was een ontzettend lui blok, hoog verbruik, niet soepel en meldingen roetfilter. Dubbele dosis DPF cleaner in de tank en toen even uitgelaten op de 31.

    De eerste run met moeite 190 op de teller. 100 km later liep die zo naar de 210 km/u

    Vervolgens een ton mee gereden zonder enige problemen.

    Je kunt dit ook bij de dealer laten doen. Geforceerd regeneren. Dan zetten ze em op 2000 toeren ofzo en gaat een monteur minstens 3 kwartier in de auto zitten wachten ( a EUR 75/per uur)

    De eerste optie werkt ook en is veel leuker !
     
  16. #36 jeroenbreuer, 12 jun 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 jun 2017
    Morgen word hij uitgelezen, [MENTION=7135]jjonkie[/MENTION] [emoji106].

    Maar dat door trappen is wel leuker! We gaan dit jaar naar Italiƫ met de auto. Dat is alleen volgende maand met dakkoffer ...[emoji83][emoji848]

    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
  17. Dakkoffer is alleen maar goed. Hoe harder de motor moet werken, hoe beter hij schoonbrand:mrgreen: caravan werkt ook uitstekend kan ik vermelden:lol:
    Lange afstanden werken ook goed.
     
  18. 140 in de 4 met dakkoffer fikt ie ook goed schoon ! :rock:
     
  19. Net met hoge toeren naar huis gereden zonder foutmeldingen. 80 - 100 in z'n 3 en 120-130 in z'n 4.

    We zien morgen wel wat het resultaat is.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
  20. Succes morgen, waar ga je naar toe?

    Verstuurd vanaf mijn D5803 met Tapatalk
     

Deel Deze Pagina