1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Foutcode net voor het tanken

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door jeroenbreuer, 10 jun 2017.



  1. Heb een afspraak bij Cor Jansen. Is makkelijks voor ons. M'n vrouw werkt daarbij in de buurt.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
  2. Ik lees in dit topic dat misschien het roetfilter vervangen dient te worden. Maar deze is toch onderhoudsvrij bij de Focus 3??
     
  3. Onderhoudsvrij, tot dat ie vervangen moet worden...
     
  4. [MENTION=7135]jjonkie[/MENTION]
    lees dat je niet weet wat geforceerd regenereren is precies.
    dit is namelijk of rijdend geforceerd regeneren of stilstaand.

    de motor moet eerst op bedrijfstemperatuur zijn voor de diagnose tool pas het vrijgeeft om te regeneren.
    test wordt gedaan op stenen ondergrond. dit ivm roetfilter naar de 500-600graden gaat. en je dus gras onder de auto niet meer groen zijn maar zwart van het verbranden. brand onder de auto is dan ook regelmatig al een keer geweest.
    tevens is de laptop idd 30-45minuten bezig.
    echter de laptop gaat spelen met de toeren ook. dat houdt in dat hij even op 2000rpm en dan naar 4000rpm tijdje brengt.

    en nee monteur is niet constant erbij maar houdt wel in de gaten.
    want ik heb al paar keer meegemaakt dat bij geforceerde regeneratie de laptop leeg was en dus complete test stopte.

    oude dieselmotor die faalt bij een roetmeting (waardes van 11k halen waar max 3k is) idd keer in de 2de versnelling even doortrekken door de toeren naar de toeren limiet. even daar paar seconden houden.
    nieuwe meting kan dan direct uitvallen naar 2k of lager, dus goedkeur.
    moderne diesel zitten op 0.1k of lager

    [MENTION=7957]wooter[/MENTION]
    de roetfilter is idd onderhoudsvrij. maar dat is de accu ook. echter op den duur is de accu ook kapot en dient het te vervangen worden.
    met roetfilter is dat ook bij psa geven ze km-stand op wanneer de ecu storing aangeeft, of de ecu meet dat roetfilter te snel verstopt zit (drukverschil tussen voor de roetfilter en erna) maar na regeneren van x minuten is de drukverschil nog niet genoeg gezakt en dus storing

    [MENTION=33940]jeroenbreuer[/MENTION]
    en wat is de uitslag van cor jansen
     
  5. Waaruit maak je op dat ik niet weet wat geforceerd regenereren is ?
     
  6. Kwam vandaag iets tussen. Morgen kunnen we de auto bij Cor Jansen achter laten.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
  7. schijnbaar niet...
    dat jij nou 2500 euro bij een dealer neerlegt voor een probleem dat ze niet oplossen is voor mij geen reden om niet naar een dealer te gaan.
    wellicht beter om de dealer te noemen waar jij deze negatieve ervaring mee hebt?

    maar je trekt adviezen van forumleden in twijfel die reeds hun ervaring en expertise meerdere malen hebben bewezen hier.

    we zullen allemaal wel te simpel zijn hier op het forum voor jou.
    oh ja, en nog bedankt voor je PB :middelvingers:
     
  8. Heeren...!

    Rustig aan alstublieft, iedere bijdrage in dit draadje word gewaardeerd.

    De auto staat nu bij de garage. Als het goed is krijg ik elk moment een belletje.




    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
  9. #49 jeroenbreuer, 14 jun 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 jun 2017
  10. laten we het hopen dat het daarmee opgelost is.
    kan hier wel veel zeggen over de storing maar is altijd het makkelijkst als ik de auto zelf heb dan kun je ook dingen makkelijker controleren
    want zit zelf nu ff in de war met de oude 1.6 en de nieuwere

    [MENTION=7135]jjonkie[/MENTION]
    niks kwaads bedoelt, maar las jouw gedachten van regeneren en wat de monteur doet
    en ik als automonteur voelt het voor mij dat best verkeerd (zerlfde als mijn tekst voor jou verkeerd voelde)

    eerlijk is eerlijk ik snap mensen soms wel dat ze dealer niet vertrouwen met de prijzen en dergelijke.
    maar 1 ding is wel heb bij dealer en universeel gewerkt en als ik eerlijk mag zeggen is mijn mening dat universeel wel puur uur goedkoper is. maar rekenen meer tijd per reparatie.
    dealer rekent de tijd die ervoor staat en ja soms zijn ze sneller en soms langzamer. maar dat is hun probleem.

    wat ik wel heb gemerkt is dat ik bij de dealer veel klanten heb gezien die onnodige dingen hebben laten vervangen bij universeel. zelfs zo erg dat er dingen waren vervangen en toen ze bij ons kwamen. ik letterlijk heb gezegd. voor dat probleem zetten we nieuwe software erop en met koude motor stationaair warm draaien lost het probleem op. klant schrok er van dat het zo eenvoudig was. en baalde dan ff dat ze niet direct bij ons kwam

    maar andere kant is het ook zijn klanten die schrikken van de prijzen en de reparatie laten uitvoeren door een universeel garage.
     


  11. Ik heb de 1.6 TDCI 8 klepper, NGDA motor.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
  12. Volgende week donderdag kan ik terecht voor reparatie.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
  13. Wat is er nu besteld? De sensor of de regelklep? Tevens moeten de aangeleerde waarden van de Turbo verstelling hierna gereset worden, en na de reset moet het contact minimaal 5 minuten uit blijven!
     


  14. Dat ik weet ik niet exact [emoji846]. Het onderdeel kost me ieder geval 185 euro.

    Neem maar aan dat ze het goed doen.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
  15. Mijn vertrouwen in mijn Ford dealer is prima. Kom er graag maar gelukkig nooit voor defecten aan mijn auto.. (afkloppen)

    Daarom stond ik toevallig even een praatje te maken met een monteur die een Focus 3 aan het regenereren was. Dus vandaar, wellicht verschilt het proces tussen Ford en PSA toch iets ?

    Anyway, even een rondje Duitsland is geen vervanger van geforceerd regenereren maar het kan wel helpen beginnende probleem te voorkomen/verhelpen. Toch ?
     
  16. ik zelf sta er van te kijken hoeveel verschillen er zijn tussen ford en psa(peugeot/citroen)
    dit omdat het eigenlijk een psa blok is dus ford koopt hem eigenlijk met de software in een. echter dat er toch diverse software verschillen zijn en al helemaal service interval gerealiteerd is ook knap.


    bij peugeot kochten we bij ford de verstuiver schachten. bij peugeot kon je die niet loskopen en wordt het een komplete nieuwe kop.

    goeie grote ronde is altijd goed voor de auto. het is zelfs schadelijk om alleen maar 30km ritjes mee te maken. keer vol tanken en 300km rijden is een verademing voor de motor

    [MENTION=33940]jeroenbreuer[/MENTION]
    voor die prijs geloof ik dat het meer de regelklep is. de vacuumklepje achterop het blok is zover als ik weet 50euro en de vacuumdoos met stangetje en sensor dat kan goed richting de 185 gaan
     
  17. #57 jeroenbreuer, 15 jun 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 jun 2017
    Ik was enig sinds wel verbaast/blij dat het niet de roetfilter was. De chef werkplaats bij Cor Janssen had al zo'n vermoeden toen ik met de wagen binnen kwam dat niet de roetfilter was.

    Op internet las ik dat meer Ford modellen dit probleem hadden. (Transit en Mondeo)


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
  18. liefst zou je het niet willen dat roetfilter is. kosten namelijk 500euro ex vervangen
    en schoonmaken ervan (nieuwe filter erin laten lassen) is ook prijzig
    dacht 200-300euro maar dan moet je auto kleine week a 2weken stilstaan. ivm je bestaande filter wordt gebruikt

    nu ik zie dat je NGDA motor hebt.
    is het idd vaak problemen met die sensor van de turbo geweest.
    bij de 1.4diesel heb ik in het begin 4 turbo's op 1 dag voor hetzelfde probleem vervangen.
    grote voordeel is dat je ervan boven goed bij kunt. ivm garantie is daar dus complete turbo vervangen ivm, zoals eerder gezegd, vacuumpotje van psa niet los van de turbo mag vervangen.
     
  19. Ik ook, en daarom irriteer ik me er ook een beetje aan dat jij in elke post die je schrijft continu de vergelijking gaat zitten maken. Niet persoonlijk bedoeld overigens, want ik zie dat je het vanuit de beste bedoelingen doet.
     
  20. #60 jeroenbreuer, 18 jun 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 jun 2017
    Ben benieuwd welk onderdeel er nu bij mijn auto vervangen gaat worden.

    [​IMG]

    Alleen kom ik niet uit. Via bovenstaande website heb ik de afbeelding gevonden. Ik heb ook nog app waar ik technische tekeningen heb van mijn auto. Maar daar word het turbo gedeelte weer niet beschreven.

    Heeft iemand anders een betere tekening of nog beter wat is het onderdeel [emoji41][emoji106]?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     

Deel Deze Pagina