Mocht er daadwerkelijk een 3e generatie Focus RS komen, laat Ford dan nadenken over een Wagon RS Dan heeft de Golf VII Variant R concurrentie >klik<
'Voorlopig geen Focus RS' Voorlopig geen Focus RS (bron: Autoweek, tekst Jan Lemkes, 7 april 2014) Wie denkt dat de facelift van de Focus wel eens aanleiding zou kunnen zijn voor een nieuwe RS-versie, moeten we teleurstellen. Volgens Ford hoeven we voorlopig geen supersnelle Focus te verwachten. Volgens het Britse AutoCar zou de nieuwe generatie Focus RS eigenlijk in 2015gelanceerd worden, maar zijn die plannen nu van de baan. Fords Europese baas Stephen Odell zou hebben gezegd dat we voorlopig helemaal niets hoeven te verwachten op RS-gebied. In plaats van de supersportieve Focus, die nog boven de ST in het gamma zou komen en een 330 pk sterk 2,3-liter turboblok zou huisvesten, komt het merk met een diesel-ST. Ook gaat een belangrijk deel van de aandacht naar de Vignale-versie van de Mondeo, een auto die kopers van premiummerken moet wegsnoepen. De concept-versie van die Vignale is overigens ook te zien op AutoWeek Live.
Focus RS houdt Ford bezig door redactie Autovisie, 7 april 2014 Officieel is er nog geen groen licht, maar dat de techneuten van Ford graag een vervolg geven aan de Focus RS staat vast. Als hij zal komen, zijn we al weer enkele jaren verder. “Er is op dit moment niets om over te praten”, zegt Ford Europa-topman Stephen Odell in gesprek met het Britse AutoCar. “Het is mooi dat we een goed verleden hebben met RS, maar nu is er niets over te zeggen.” 2,3 liter viercilinder Insiders hadden het model in eerste instantie in 2015 verwacht. Maar dat is nooit door Ford bevestigd. Als hij komt, dan maakt hij vermoedelijk gebruik van de 2,3 liter EcoBoost-viercilinder turbomotor die in 2015 ook in de nieuwe Mustang komt te liggen, zo is het vage gerucht. In de Mustang levert deze vierpitter met directe inspuiting en variabele kleptiming 309 pk en 407 Nm. De Focus RS verdween met de lancering van het huidige model in 2010. De fabrikant heeft inmiddels twee generaties gebouwd. Of de RS-aanduiding ook op het bestaande type terugkeert, is dus de vraag. De levenscyclus van de Focus is nog maar kort. Aan de andere kant, de RS-en kwamen altijd in de allerlaatste fase van het Focus-bestaan.
Het word steeds moeilijker voor Ford..... VW Golf R400 Rara, waar zou die 400 voor staan? Hele artikel hier, http://www.pistonheads.com/news/default.asp?storyId=29825 Volkswagen AG Press Release: World premiere of the 400 PS Golf R 400 sports car concept - 280-km/h Golf showcases sporty potential of the model series - Exclusive Golf R 400 accelerates to 100 km/h in 3.9 seconds - Design and technology of the Golf R 400 is based on motorsport Ten key facts on the world premiere of the Golf R 400: 1. Golf R 400 reflects the sporty potential of the model series. 2. The 400″ in Golf R 400 stands for its power of 400 PS. 3. The concept car develops 100 PS more than the Golf R. 4. Specific power of 200 PS per litre displacement and power-to-weight ratio of 3.55 PS per kilogram are on the same level as a super sports car. 5. Acceleration from 0 to 100 km/h in 3.9 seconds and 280 km/h top speed (governed). 6. Design of the Golf R 400 was customised to a great extent. 7. The R 400 concept is based on the technology of the new Golf R. 8. Flared wings are a tribute to the legendary Rallye Golf G60 (from 1988, motorsport homologation model). 9. Permanent 4MOTION all-wheel drive impressively transfers the cars extraordinary power to the road. 10. Customised interior with motorsport shell seats in Alcantara and carbon leather. Tegenover Car&Driver zou Heinz-Jakob Neusser gezegd hebben dat deze in productie gaat, wanneer was er niet bijgezegd.
200Pk per liter Ik vermoed toch dat dit een concept blijft. Met die nieuwe standaard R blazen ze alles toch al uit het water?