Ondertussen al wat andere scoopfoto's gezien van de type R. Vet! Voorheen had ik enkel het testmodel gezien in de autoweek-Belgiƫ
word wss wel de eerste civic met wat fatsoenlijk koppel! Wat ik er van heb gezien word dat toch ook wel een mooie wagen hoor!
Smakken verschillen inderdaad, ik vind de Type-R wel echt vet!! Alleen jammer dat het enkel 5 deurs is, daardoor blijft voorlopig de OPC en de Cupra mijn favorieten.
Je mag het koppel ven een atmo benzine niet vergelijken met dat van een turbobenzine... = appelen met peren vergelijken ! Met een type R (of andere atmo's ) moet je natuurlijk "werken" voor je pk's. Bij een turbowagen gewoon even het gas induwen Maar voor een die hard is het zalig om tussengas te geven, terug te schakelen -woooom- toeren in en terug opschakelen ^^ Bij hernemingen tussen mijn originele type R en de originele ST 2.5 hield de type R de ST gewoon bij! De ST gaat eerst ... Maar de type R haalt terug in. De ST was altijd een beetje voor, maar veel scheelde het niet. Als je natuurlijk hernemingen rijd van 150km/u naar 200 km / u gaat rijden zal de ST zoiezo winnen Ik spreek hier enkel over vermogen he Qua baanligging enz is de ST pakken beter
Ik had op mijn Type-R ook rond de 215 pk en deed een keer een race met een ST225 De St was eerder weg, maar terwijl die schakelde kwam de Type-R keihard terug en in z'n 4 ging die voorbij.
Sterker nog nu Ford de STD gaat uitbrengen, worden de GOLF GTD en de FOCUS STD op de dezelfde productieband gemaakt en gaan ze technologie van elkaar gebruiken....
Dat snap ik. . Alleen vind ik dat wanneer 1 auto stock is (de ST225) de andere wagen ook stock moet zijn om een "nul meting" te krijgen. Neemt niet weg dat 200pk en 9000rpm wel erg stoer is.
Ik begin steeds nieuwsgieriger te worden naar de nieuwe RS. Ik zie een nieuwe Cupra die de Ring onder 8 minuten doet. Volgende maand naar alle waarschijnlijkheid de introductie van de Golf R EVO. Wie is tegenwoordig de baas binj VW Performance? Astra Extreme, ik weet niet of je dit een serieuze kandidaat kan noemen, meer een soort auto als de R26-R. Maar opzich erg leuk dat ze het doen. Maar legt de lat wel erg hoog voor de mk3 RS. Als ik zie hoe het zit met de RS 2003 t.o.v. de concurrentie, die stak er toch een stuk bovenuit. Bij de RS 2009 waren er al hothatches die sneller waren maar geen lekkere (maar oh zo zware) 5 cylinder hadden. Vergeet ik even de RS3 Audi.