1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus 1: van 4x108 naar 5x108?!

Discussie in 'Velgen, banden & ophanging' gestart door ST130, 31 jul 2011.

  1. Het laatste bericht dat geplaatst is staat ook dat je met zo'n ombouw moet rekenen op 1200 tot 2000 dollar inclusief de velgen uiteraard. Maar mijn god wat zou ik graag de 18" BBS CH onder mijn auto willen.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    • bbs ch.jpg
      bbs ch.jpg
      Bestandsgrootte:
      60,4 KB
      Weergaven:
      24
  2. van H&R zijn ze ook leverbaar, kost waarschijnlijk iets rond 200 euro per as!
     
  3. Maar wel een eventuele oplossing. Probleem blijft dat je dan een hele hoge ET waarde moet gaan zoeken. Aangezien je 30 mm per as breder gaat. Dus dan zit je op 65 tot 70 ET....
     
  4. Per as inderdaad, dat is dan 15 per wiel qua et.. opzich is het te doen, en anders toch rs spatborden?:rock:
     
  5. deze auto zou uitkomst kunnen bieden wellicht???

    Iemand ideeen?

    [​IMG]
     
  6. Dit zal inderdaad een juiste et hebben icm een steekadapter.. bij deze heb ik nog wel een idee.. schroefset eronder! Hahah

    ik zal dinsdag ff zoeken bij H&R wat ze precies kosten en hoeveel ze verbreden.
     
  7. bedankt mr. Autostyle!:lol:
     
  8. Anytime! Zo heb ik gelukkig veel contacten en inside info:)
     
  9. haha, wat een toeval:P vandaag nog met lars hierover gehad.

    een transit connect is geleverd met een 1.8 dieselmotor.
    aandrijfassen van die motor hebben dezelfde aantal splines als jou 2.0i
    sterker nog: jou 2.0i aandrijfassen zijn exact hetzelfde als die van de tddi.

    het enigste wat kan verschillen is de naafdiameter, maar dat verwacht ik eerlijk gezegd niet;)
     
  10. laat die spacers laser snijden en koop een widebodykit.
     
  11. en hoe zit je dan met de remmerij Michael; past dit ook 1 op 1..?
     
  12. zover heb ik nog niet gekeken, maar lars zei wel dat de transit connect dezelfde remblokken heeft als de st170
     
  13. hoppa vandaar dat die remblokken van een connect zo duur zijn XD
     
  14. Haha, ja dat is dus de verklaring ja ;)
     
  15. #77 dutchguy, 27 mei 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 31 mei 2012
    Wat ik op dit moment weet is:

    De blokken van een connect zijn dezelfde als van de st170.
    De schijven van een connect zijn 278mm (standaard focus1 is 258mm)
    De naaf heeft hetzelfde aantal spiebanen als de focus (26) dus de as zal passen.
    De binnenmaat van een connect wiellager is 39mm; dus de naaf zal ook ongeveer die maat zijn)
    Hoera!!! een focus wiellager heeft ook een binnenmaat van 39!

    Nu nog de maten van de connect naaf zelf zien te vinden.

    Maar zoals het nu lijkt kan je de volgende combi maken:

    st170 fusee met connect naaf en focus lager. Samen met mondeo remschijf (300mm) en st170 remklauw+st170 blokken.

    Dat van die mondeo remschijf is een aanname; misschien past een focus 2 schijf wel beter... dat zal nog even opgemeten (of domweg geprobeerd moeten worden).
     
  16. maar... nu heb je de vooras... de achteras van een connect is echt anders dan de focus....
     
  17. Dat klopt, maar niet alles tegelijk hé ;)
     
  18. Het zou wel mooi zijn als je deze combinatie kan maken met grotere remschijven; dus groter dan 278 mm! 2 vliegen in éen klap...:D
     

Deel Deze Pagina