1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

En ook ik heb het...

Discussie in 'Electronica' gestart door dimelot, 8 mei 2009.

  1. HOT NEWS

    Ik wilde net mijn Focus halen en vroeg nog even naar dhr. van. P.
    Dus van P. kwam en ik zei dat ik het niet eens was met de gang van zaken.
    Dat ik deze rekening (€185,-) wel ging betalen en dat de rest bij een Bovag-garage gemaakt gaat worden. En terwijl hij daar gemaakt zou gaan worden ik wel intussen de Geschillencommissie ga inschakelen. Want ik vind dat ik deze kosten niet moet betalen.

    En toen veranderde iets....

    De heer van P. ging overleggen met een ander en die ander kwam terug.
    Hij vond het erg vervelend en wil heel graag met mij hier uit komen.
    Nu gaan ze met dmv endoscopie (mini-camera) in de cilinderkop kijken of er vuil in zit. Wat er degelijk wel is, want toen ze hem hebben gestart!!!! hoorde ze een tik. Dus de garage heeft wel hem wel degelijk gestart om te kijken of er vuil in zit.
    Dus ik zei, dat ik als autoleek zijnde zelfs weet dat je hem niet mag starten als je zeker weet dat er geen vuil in zit. Maar hij gaf aan dat hij het zo kan testen of het goed is. Waarop ik zei, waarom heb je toen die endoscoop niet gebruikt? Omdat ze die toen niet hadden....

    Affijn waar het nu op neer komt: ze gaan met een endoscoop in de cilinderkop kijken en indien nodig halen ze de kop eraf. Die kosten hoef ik me geen zorgen over te maken.
    Ze willen dat we er samen uitkomen en dat wil ik ook graag.

    En ik heb wel gezegd dat ik hem voor het Pinksterweekend terug wil hebben.. Dat is ook geen probleem...

    Wordt vervolgd...
     
  2. Nou, hopen dat ze met een gepaste oplossing komen en je niet alleen aan het lijntje proberen te houden :|
     
  3. Wat een beetje dreigen al niet kan doen :D

    Hopelijk lossen ze het nu wel netjes voor je op. Al ben ik bang dat ze met de endoscoop te makkelijk gaan zeggen dat alles nog goed is :-(
     
  4. Kijk als je gaat dreigen dan komt men wel met een oplossing. Niet geheel hetzelfde onderwerp maar wel dezelfde werkwijze.

    Mijn internet van Orange werkte niet bij aanvraag en ik werd van het kastje naar de muur gestuurd. Nadat ik Orange een kopie van mijn brief aan radar/consumentbond en dergelijke had verzonden werd ik de dag erna gelijk gebeld. Twee dagen later was alles opgelost en kreeg ik als goedmaker de eerste 4 mnd gratis internet!

    Nu maar hopen dat ze bij jou alles oplossen zou wel zo mooi zijn!
     
  5. #65 Fred, 19 mei 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 mei 2009
    tsjonge, wat een verhaal is het aan het worden, leest als een (slechte) roman :)

    Ik denk dat ze met die endoscoop niet alleen moeten kijken of er nog matariaal in de kop ligt, ze moeten ook kijken of materiaal wat erin gezeten heeft geen schade op zuiger, cilinderkop en (misschien wel belangrijker) cilinderwand heeft gemaakt.

    Ik weet niet hoe geavanceerd die endoscoop is die ze hebben maar misschien kun je vragen of er een camera aan die scoop gekoppeld kan worden om foto's / video te maken zodat je hard bewijs hebt.

    Succes verder!
     
  6. Ach en als je de focus voor het Pinksterweekend niet weer hebt, mag je vast de RS of Kuga wel even lenen voor n weekendje :angel: ;)
     
  7. Met endoscoop kan je zeer gedetaileerd zien wat er in de cilinder bevind kwa vuil EN wat er eventueel kwa schade bevind binnenin. De endoscoop gaat naar binnen door de bougie gaten.
    Endoscopen zijn echter heel erg duur kwa aanschaf en worden niet zo vaak gebruikt. Dus zal Ardea 1 endoscoop hebben verdeeld over al hun vestigingen? Vandaar dat die endoscoop niet eerder aanwezig was?
    Toen ik nog bij BMW werkten moesten wij ook een endoscoop lenen van de importeur. Was erg gaaf om te dat live te zien overigens...

    Maar hopelijk lost Ardea het naar jou zin op Dimelot. Sterkte!
     
  8. Begint nu wel een erg vreemd verhaal te worden:confused:
    Ook al zouden ze alles goed in orde maken dan zou ik zeker mijn twijfels hebben bij eventuele andere reparaties/onderhoud in de toekomst:(
     

  9. Jemig wat een stel knuppels.... Door verrotte bougies en wellicht niet opletten van een monteur ligt mogelijk vuil in je cilinderkamers. 1st kunnen ze de kop niet lichten om te kijken of er vuil ligt. Vervolgens starten ze de auto en horen ze wat kraken en komen ze tot de conclusie dat er toch rommel in ligt. En nu kunnen ze het met een endoscoop bekijken wat er aan de hand is, mocht er rommel liggen dan kunnen ze nu 1 keer wel kosteloos de kop lichten? Heel apart.

    Ik krijg hier echt een raar gevoel bij, het lijkt wel of ze je een poot hebben willen uitdraaien.
     
  10. #70 Outline, 19 mei 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 mei 2009
    Ik geloof dat ik al genoeg gezegd heb over de 'kwaliteiten' van Ardea...

    Mijn advies is dan ook om alvast die advocaat toch in de opwarmstand te zetten. Dikke kans dat je 'm toch nog nodig hebt.

    Overigens hoop ik wel dat je iets opgestoken hebt van wat ik ondertussen al aan goed bedoelde adviezen weg getikt heb. Geloof me dat als je 'vervolgschade', 'aansprakelijk stellen' en 'advocaat' in 1 zin laat vallen, dat je helemaal nergens meer uit hoeft te komen met ze, behalve die 185 euro. Zij zijn namelijk zo dom geweest om 'm toch te starten en zijn dus aansprakelijk voor alle schade die daar uit voortgevloeid is.

    Dus...

    Overigens heb ik ook nieuws: bij mijn (in augustus 2007) gebouwde 1.6 is het gat tussen bougie nr. 2 en 3 verdwenen. Dit gat is nu gewoon dicht. Wel is nog te zien dat ooit in de mal hier een gat in heeft gezeten. Maar zoals gezegd, bij mij zit er dus geen gat. Misschien alternatief voor de Volvo-kap?

    Die ik nu ook heb liggen... Toch gaat die er bij mij op. Je weet tenslotte maar nooit...
     
  11. @Outline: wat vooral heel erg belangrijk is, dat ik nu duidelijk heb gezegd dat ik vind dat zij verantwoordelijk zijn voor de vervolgschade en dat ik niet van plan ben om de rekening te betalen dat ik het bij de Geschillencommissie neerleg... En wat ik al schreef: er veranderde ineens iets...

    Het leek wel of ze ineens vriendelijker en begripvoller werden. Wat is wel eerlijk vind, is dat ze hebben gezegd dat ze 'm hebben gestart. Of het dom is dat ze dat hebben gezegd? Jazeker! :evil:
     
  12. Nogal logisch dat ze vriendelijker werden! Die voelen de hoosbui al hangen!

    Heb je op tape dat ze gezegd hebben dat ze 'm gestart hebben? Is natuurlijk het beste. Maar hoe dan ook, nu volhouden en niks betalen! Overigens kan van de distributieriem wel een gedeelte berekend worden, als je er redelijk kort bij zat. Maar verder niks betalen en voet bij stuk houden. Ze hebben nu namelijk toegegeven dat ze fout zaten...

    Leer mij Ardea kennen...
     
  13. Ik heb vol interresse het volledige topic gelezen en mijn mond viel open van verbazing...! Tjongejonge wat een verhaal zeg!
    Ik heb ooit geleerd dat vriespluggen alleen stuk konden gaan door verkeerde koelvloeistof of ipv koelvloeistof alleen water in het motorblok te hebben tijdens vorstperiodes. Ik ben niet regelmatig actief op dit forum en had dus ook nog niets gehoord over het ruitesproeierfenomeen! Ik rijd zelf een mk1 1.6 16v en ga deze week de bougies en kabels vervangen. Geld dit probleem alleen bij de nieuwere type's/motoren of ook bij mijn auto?
    Ik begin een beetje bang te worden na het lezen van dit topic...!

    Een vriend van me heeft een escort rs2000 en had een vergelijkbaar probleem. De vorige eigenaar van de auto heeft had tijdens het vernieuwen van de bougies er 2 scheef ingedraaid! Het resultaat was dat de bougies extreem vast zaten en dat het schroefdraad kapot was...
    Bij het verwijderen was er ook 1 bougie gebroken en lag er dus ook rommel in de verbrandingskamer! Na het opnieuw tappen van het schroefdraad heeft de (zeer goed geschoolde) monteur met een hele sterke flexibele magneet de rotzooi uit het bougiegat kunnen vissen!!!
    De auto rijdt nog steeds en klinkt na 240.000km nog zeer gezond!

    @Dimelot: Ik hoop voor je dat de schade/reparatie volledig naar jouw wens afgehandeld wordt!
    Mvg Robin
     
  14. Het is even stil geweest, maar vandaag belde ik met Ford om te vragen hoe het is met mijn Focus.

    Ze hebben de cilinderkop eraf gehaald en er was wat schade. Ze zijn bezig geweest om de boel weer te polijsten. Maar de schade viel mee, zeiden ze en ze verwachten morgen het blok weer in elkaar te zetten. Dan zou ik op woensdag m'n Focus weer kunnen halen. Ik zei doe rustig aan, maar ik moet voor het Pinksterweekend de auto weer terug.
    Dat was geen probleem, zeiden ze. Waarop ik zei "Joh als je het niet haalt, wil ik wel even die groene Focus met die grote zwarte dakspoiler die in de showroom staat voor het weekend lenen'.
    Vond hij erg grappig om te horen...... Maar ik maakte geen grapje :p

    Dus in het kort, hij komt woensdag weer terug (als het goed is).
    Kosten weet ik nog niet precies, maar het zou niet meer dan €750,- tot €1000,- mogen kosten omdat ik aangegeven had dat het bij de Bovag-garage zoveel zou gaan kosten.
     
  15. Volgens mij geldt het niet voor jouw Focus, maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen. Misschien iemand anders van het forum, maar ik lees dat het alleen voorkomt bij de Focus II.

    En natuurlijk wordt je bang als je dit of andere verhalen leest. Dat is het nadeel van het internet. Soms krijg je teveel informatie.
    Maar daarentegen kan je ook hulp vinden op fora en daar ben ik ook dankbaar voor. :thumbs:
     
  16. GOED NIEUWS EN SLECHT NIEUWS

    Eerst het slechte nieuws:
    Ze hebben de cilinderkop eraf gehaald en bleek dat er toch e.e.a beschadigd te zijn en dat gingen ze polijsten e.d. Nadat ze klaar waren liep het blok niet helemaal lekker op zijn 4-cilinders. Je zou het merken wanneer je stil zou staan, maar ze hadden er niet echt veel vertrouwen in. Dus er moet een ander motorblok in!

    Nu het goede nieuws:
    Het andere motorblok heeft maar 20.000 km op de teller. Dus ik heb 72.000 km minder op de teller ;)
    Het andere nieuws erbij is dat er veel kosten betaald worden door de Ford-garage. Ik heb duidelijk gezegd dat het mij niet meer dan €1.250 mag kosten.
    De discussie over wie wat moet betalen kan heel lang duren en heb mij er bij neergelegd dat ik dit bedrag ga betalen. Ik denk, weet haast wel zeker, dat de garage zowieso veel 'verliest' op deze reparatie. Het blok zelf kan hij kopen voor €750,- exclusief de btw.

    Hopelijk hebben ze hem voor het weekend af, want dan zou ik naar de Nordschleife gaan....
     
  17. is er blijkbaar toch meer kapot dan ze konden zien :confused: hebben ze ook gezegt wat er dan nog meer aan de hand is.


    en dat andere motorblok heeft 20.000 km gelopen :confused: en wie controleert dat ?

    al met al een vreemd verhaal :(

    Succes, en ik hoop dat je snel weer kunt rijden.

    gr
     
  18. Het verhaal van de garage zou mij geen goed gevoel geven.
    Ik zeg laten repareren de auto voor de afgesproken prijs. Nog even het verhaal van garantie op de reparatie zwart op wit laten zetten en dan de auto inruilen voor een nieuwe FoFo. Dimitri, succes.
     
  19. Laatste keer dat ik het zeg: ik blijf erbij dat het hele verhaal je niet meer mag kosten dan 185 euro.

    Jij kwam alleen omdat je motor slecht liep, dat er nu een ander motorblok in moet ligt puur en alleen aan de ondeskundigheid van Ardea. Die mogen dus de verdere kosten betalen.

    Weet je nog wat ik zei over een lamp vervangen en vervolgens een afgebrande auto hebben?

    Overigens heb ik de Volvo-kap ook gemonteerd. Liever 20 euro voor niks dan 200 euro achteraf...
     
  20. Hij is terug!

    Eindelijk! Na bijna 2 weken zonder auto is hij eindelijk weer terug. :p
    Niet dat het zo erg was dat mijn auto er niet was, want daardoor ben ik nu heel vaak met de fiets naar mijn werk gegaan en dat is weer goed voor de conditie. ;)

    Ik heb dus een ander motorblok. Ik had begrepen dat hij uit eenzelfde jaar kwam als mijn Focus, maar da's niet het geval. Hij komt uit een Fiesta 2004, maar het is wel hetzelfde soort blok als wat in mijn Focus zat.
    De schade voor mij was €1.244,-. Ik heb 'maar' 26% van de rekening hoeven te betalen. Daar ben ik tevreden mee, maar ook toch weer niet helemaal. Ik had eergisteren al een mailtje gestuurd naar Ford NL dat ik het er niet mee eens was dat ik nog zoveel moest betalen. Tot op heden heb ik nog niet vernomen van Ford NL. Ik wacht het nog even af...

    Zaterdag moet ik even terugkomen voor een check van de olie, koelvloeistof e.d. Ik moet wel eerlijk zeggen dat hij op een of andere manier toch wel weer lekkerder rijd. Misschien dat ik al een tijd op 3,5 cilinder heb gereden.
    Maar als ik een tijdje niet gereden heb in mijn auto en ik ga er daarna weer in rijden rijdt hij altijd lekkerder, maar na verloop van tijd rijd hij weer normaal.

    Het grappige is dat er nu duidelijk is gezegd dat het toch door de ruitensproeierkopjes komt. Het is geen sproeiwater, maar hemelwater wat tussen de kopjes doorlekte. Ik heb dit opgenomen en vergis me niet. Zij hebben het opgelost door de kopjes af te kitten.
    Ik ga zo snel mogelijk een afdekkap bij de Volvo halen en die erop zetten, want dit wil ik niet meer. :(

    Conclusie: uiteindelijk heeft de Ford-garage het netjes opgelost en ook voor 'weinig'. Want als ik het bij de bovag-garage had laten maken was ik waarschijnlijk meer kwijt omdat hij ook (misschien) een ander motorblok erin had moeten zetten. Wat ik wel jammer vind is dat, pas wanneer je gaat 'dreigen', wel goed geholpen word.

    Ik weet nog niet of ik deze nu zo snel mogelijk ga verkopen, want hij heeft wel een soort van harttransplantatie gehad. De motor heeft pas 20.000 km gelopen en de distributieriem hoeft pas over 150.000 km vervangen te worden. Over 40.000 km krijgt hij weer een grote beurt en dan worden de bougies weer vervangen. En die 40.000 duurt wel ff voordat ik dat ga halen, want door dit voorval ga ik nu vaker met de fiets...

    Bedankt allemaal voor jullie commentaar, advies en medeleven.


    En op naar zondag! Dan ga ik naar de Nordschleife met mijn eigen Focus....
     

Deel Deze Pagina