1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

En ook ik heb het...

Discussie in 'Electronica' gestart door dimelot, 8 mei 2009.

  1. Water bij de bougies :-(

    Waarschuwingslampje van de motor ging gisteren knipperen en de auto begon te stotteren. Rustig aan naar huis gereden, lage toeren en lage snelheid.

    Garage gebeld 's ochtends gebeld en die zeiden dat ik rustig aan naar hun kon rijden. Dus ik voorzichtig daarheen gereden, wederom lage toeren (1500-2000) en lage snelheid (30-40).

    's Middags werd ik gebeld en werd mij verteld dat er water in mijn bougies zat. Maar doordat het verroest was, is tijdens het losmaken van de bougies een bougie afgebroken. Dus laat in de middag hebben ze het schroefdraad eruit kunnen halen.

    Ik was vandaag lekker vroeg vrij, dus ik was daar nog voor 16.30 uur en bleef nog even wachten in de hoop dat ik hem om 17.30 uur mee kon nemen. Helaas kon dat dus niet, omdat ook de koelvloeistof er in lekte. Vraag me niet hoe het kan, maar dat moet ook worden gemaakt.

    Ik heb ze verteld dat ik op een forum hierover gelezen had en dat een oplossing om het te voorkomen de afdekplaat zou kunnen zijn. Nu bestaat die dus niet voor de 1.6 en gaan ze de boel dichtkitten.
    En een tijd geleden had ik ook die terugslagklepjes gekocht, maar niet geïnstalleerd, en die gaan ze er ook in zetten.

    Affijn, ik ben bang dat het een pittige rekening wordt. Ik ga ook nog ff op zoek naar de afdekplaat van de Volvo en dan moet het toch wel voorbij zijn.
     
  2. bij mij kostte het na aftrek van 30% coulance € 188,- voor alles voor zover mogelijk schoon en droog maken, nieuwe bougies, kabels en bobine, ruitensproeiers afgekit, rubber dop in deksel (tussen bougies) afgekit. Ik had gelukkig geen problemen met koelvloeistof.
     
  3. #3 dimelot, 11 mei 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 mei 2009
    Net gebeld door de garage. Slecht nieuws!!!

    Omdat er bougieresten in de cilinderkop zijn gekomen, moet de cilinderkop open worden gehaald om helemaal schoon te maken. Maar de vriesplaatjes zijn waarschijnlijk ook kapot die ervoor hebben gezorgd dat de bougies zijn gaan vastroesten.
    Maar als de cilinderkop eraf wordt gehaald, komen er gelijk andere dingen bij. Distributieriem en nog iets (weet ff niet meer wat) moeten worden vervangen.

    Kosten: minimaal €2.000!!! (edit op de prijs, ik dacht 2.500 te hebben gehoord, maar dit is ook niet misselijk)

    Moet er nog over nadenken of ik het moet laten repareren omdat ik (soms) twijfel heb over de 'deskundigheid' van de garage. Ik denk dat ze wel weten wat ze doen, maar toch twijfel of het wel juist is wat ze zeggen....

    Word vervolgd....
     
  4. Sow :shock::shock::evil:
    Hoop voor je dat er wel wat van de prijs afgaat.
    Extra schade komt wel door een fabricagefout?

    Met een auto van net 4 jaar oud verwacht je zulke reparatiebedragen toch niet?:rolleyes:

    Sterkte met de afhandeling van je schade.
     
  5. €2500.-:???: Dat is gewoon niet normaal...

    ik heb hier al veel verhalen met dit probleem voorbij horen komen, en ook zelf heb ik het gehad... maar die kosten kwamen nooit boven de €500.-...

    Is het geen idee om met de mensen hier die dit probleem hebben gehad, naar Kassa te stappen o.i.d ? denk dat we gezamelijk toch al wel wat klachten hebben...:(
     
  6. Da's lekker, omdat er resten in cilinderkop zijn gekomen door werkzaamheden van de garage zou je €2500 moeten betalen? Wat nu als je nog geen klachten had gehad en de wagen voor een 60.000 beurt er zou staan. Bij zo'n beurt worden bougies vervangen, wat als het dan was gebeurd? Auto brengen voor een beurtje, sorry meneer, er is iets in cilinderkop gevallen, wordt ietsje duurder ......

    Ik vind het idee om Kassa te benaderen misschien niet eens zo'n gekke

    Voor degenen die nog geen problemen hebben maar ook nog geen Volvo kap erop / sproeiers afgekit: misschien is voorkomen beter dan genezen voor veel geld?
     
  7. Wat balen voor je! :(

    Ik heb net maar meteen een Volvo kap besteld bij de Volvo-dealer. Die vroeg zich overigens af of ze soms bij Ford in de back-order stonden....
     
  8. Dimitri, ik denk dat jij even met de dealer om de tafel moet gaan zitten.
    Het lekken van de sproeiers is/moet een bekend probleem zijn bij de dealer.
    Volgens mij kan het niet zo zijn dat door een fout in de constructie van de auto en een fout van de monteur (Restdeeltjes van bougie in motor gevallen)
    dat jij volledig voor deze kosten moet opdraaien.
    Succes met de afwikkeling en we lezen het wel.
     
  9. Ik ben het volkomen met kees37 eens. Sowieso is dit gewoon een fout in het product wat er al van het begin is geweest. juridisch heb je gewoon recht op kosteloze vergoeding! Houd dat in het achterhoofd, dit krijg je nooit maar laat je ook niet voor het volledige bedrag opdraaien. Begrijp niet dat dealers dit nou nog niet oplossen bij een beurt.
     
  10. #10 dimelot, 11 mei 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 mei 2009
    Ik zit nog steeds te balen :cry:

    Ik ben intussen bezig een topic te openen op het Kassa-forum en datzelfde topic stuur ik ook naar Ford-Nederland. Maar eerst even hier het verhaal duidelijk vertellen.

    Ik ben vanmiddag naar de dealer gegaan en heb gevraagd om een duidelijke uitleg wat er nu precies aan de hand is. Voor de zekerheid had ik ook het gesprek opgenomen. Wat is nu exact het probleem?

    Morgen ga ik beslissen of ik het laat repareren of niet. Want ik heb intussen ook met een verkoper gesproken, onder het mom van dat zulk soort reparaties voor de dealer goedkoper is dan wanneer ik het laat repareren, en hij zou een 'special price' maken. In de eerste instantie zei hij dat hij, in deze staat, €5.000 zou geven als ik zou inruilen. Daar ben ik erg van geschrokken, maar ook al zou hij in goede staat zijn, dan geven ze ook nog 'maar' €8.000,-.

    Ik hou jullie op de hoogte... Eerst nog even bij Kassa dit op het forum gooien, kijken wat zij ervan vinden..
     
  11. Jeejtje :O Heb je goed dat je eerst ff rond vraagt :O Is niet niks
     
  12. Als ik dit zo lees lijkt het probleem van de verrotte bougies een andere oorzaak te hebben dan wat anderen op het forum hebben gehad, geen regen- of waswater dat langs de ruitensproeierkoppen is gelekt maar koelvloeistof dat bij de bougies is gekomen. De Volvokap zou dit dan niet voorkomen hebben, water is niet van boven gekomen.

    Ik kan me even geen voorstelling maken wat koelvloeistofdoppen zijn of waar die zouden moeten zitten maar als er "weer koelwater opkwam" dan is er iets anders aan de hand lijkt het. Als dat zo is is het misschien niet mogelijk om dit onder het "stom ontwerp" probleem te scharen maar is het een heel apart technisch probleem.

    Fred
     
  13. Dat ga je toch niet serieus nemen wat ze je verteld hebben????
    Onze 1.6i wagon futura van jan. 2005 (dus nog Fo I Fa II) met 85.000km is bij de dealer
    nog €10.000,- inruil waard op een 2.0i wagon van juni 2005.
    Nog een idee: is dat bedrijf waar het gebeurd is aangesloten bij de BOVAG??
    zo ja, even daar naartoe bellen om te horen wat de normale procedure is
    in dit soort gevallen.
    Ik weet wel dat in mijn vak dit soort gevallen altijd coulant word afgehadeld,
    al zal er bij ons wel mindere bedragen voorbij komen.
     
  14. het is toch hun fout dat er wat in de cilinderkop valt dus dan moeten hun ook voor de kosten opdraaien vind ik of zie ik het verkeerd:???:
     
  15. Zo dat is geen goed bericht Dimelot, sterkte ermee!:(

    STevie
     
  16. Wat ik me ondertussen heel erg afvraag en nog niet ergens heb kunnen vinden, is bij welk type en bouwjaar Focus dit speelt.

    Als ik het goed begrijp, is het iig type 2 (vanaf 2005) met 1.6 motor. Maar welke bouwjaren hebben we het over? Aangezien die 1.6 van mij in augustus 2007 van de band is gerold...
     
  17. Die van mij is van 3-2005.

    Kleine update: Ford NL is in overleg met de garage voor een coulance regeling.
    Afwachten maar...
     
  18. Ik duim voor je, en hoop dat het goed komt. Succes
     
  19. Ff bijdehand doen, En als je eens gaat "kijken" voor een ander blok en die er in laat prikken bij een lokale garagist/ beun? Zal vast goedkoper zijn dan 2k +?
     
  20. Ik denk dat het niet goedkoper zal zijn omdat ik de auto naar de andere garage moet brengen en als de cilinderkop er af wordt gehaald, moet nog steeds de distributieriem worden vervangen e.d.

    Ik heb intussen met een andere garage gebeld en die zeg nu telefonisch dat het rond de €750 - €1000 gaat kosten en daar heb ik vanmiddag mee afgesproken om bij de dealer te kijken voor een 2nd opinion.

    Ook de Bovag nog gebeld en die zegt dat de Ford er niets aan kan doen dat de bougies verrot waren, waardoor ze afgebroken zijn. Daardoor vind de Bovag dat als het eventueel juridisch uitgevochten moet worden, dat ik geen poot heb om op te staan. Word zeer moeilijk om de kosten te kunnen verhalen op Ford. :(
     

Deel Deze Pagina