1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Advies Ford Focus gezien

Discussie in 'Algemeen' gestart door Ras72, 11 jan 2023.

  1. Kap op het motorblok is een optie hoeft er niet op te zitten.
     
  2. Ik had 'm ook laten staan ja. Hopelijk vindt je snel iets wat beter past.
     
  3. Morgen oa voor L -719-th kijken.
    Ook 2020. Wel stuk minder opties maar in prijs ook lager. 24900€. Staat bij dealer waar we ons auto onderhoud ook doen.

    Begreep dat een 127pk auto eenvoudig softwarematig naar 155pk te tunen is met behoud van (fabrieks)garantie? Iemand daar ervaring mee?
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  4. NIet helemaal wat in de lijn der verwachting ligt eigenlijk bij dat bedrijf, dus goed dat je het deze beslissing hebt genomen.
    NL gezin kan natuurlijk in Duitsland gewoond hebben maar goed dan gaan we speculeren. Jammer dat het zo gelopen is.
     
  5. Bij het tunen, ongeacht of dat nu officiele Ford software is, heb je altijd gedoe met de fabrieksgarantie. Is al heel veel over geschreven ook hier.
    Is het tunen met officiele Ford software slecht voor je auto? Nee dat niet.
     
  6. #26 Ras72, 12 jan 2023
    Laatst bewerkt: 12 jan 2023
  7. Niet iedereen heeft even dat bedrag op de bank, of wil dat uitgeven aan een auto. Ik ben er in ieder geval niet verbaasd over.
     
  8. #28 Kees37, 12 jan 2023
    Laatst bewerkt: 12 jan 2023
  9. Er zijn veel verschillende manieren om de BPM te bepalen. Je mag de meest voordelige methode kiezen. Maar de auto is ook al 2 jaar oud, en dat scheelt flink in de BPM, zie hieronder:
    [​IMG]
    Ruim 40% van de orginele BPM is dus al verdampt .. Daarbij gaat het hier om een relatief zuinige auto met lage CO uitstoot, de BPM is nieuw dan al relatief laag (is wel even anders, dan bij een ST of RS..) Dan kan je inderdaad ook nog eens alle gebruikerschade opgeven, maar een taxatie kost ook geld, dus ik vraag me af of dit hier echt gebeurd is. Ter info: Op het kenteken krijg je de bruto BPM te zien; de te bepalen BPM Is vele malen lager. Ik gok dat deze auto helemaal niet getaxeerd is geweest, maar dat er gewoon BPM Is bepaald volgens een rekenmethode.
    Als ik overigens kijk naar de eerste de beste 1.0 Focus uit 2020 (recente import), dus met R kenteken, dan is de BPM tussen de 300 en 1200 euro. Dan is die 927 eur toch niet zo heel gek?
     
    gerardTDCI en Ras72 vinden dit leuk.
  10. Dankjewel! Alles wat ik gecheckt had, had een bpm tussen de 1150-2000. 927 vond ik dus extreem laag, aangezien deze auto vol met opties zat (nieuwwaarde 37k tov veel andere met nieuwwaarde 31-34k). En heel eerlijk, op 1 kras na was er niks te zien op deze auto. Zo jammer dat ze zelf niet de auto geimporteerd hadden, want dan was er een goede verklaring geweest en nu blijft het toch gisssen.
     
  11. Occasion markt is vooral onder de 15k krap volgens mij. Daarboven kom je toch al in een gebied waar 50% van de mensen nooit neer zullen leggen voor een auto.
     
  12. Vergeet niet dat, 40% van de originele BPM af, (volgens mij) nog steeds een bedrag van rond de 2500 euro BPM is. Dus er moet (en dat gaf de verkoper ook toe) echt wel veel zijn geschreven om de BPM van deze auto zo ver omlaag te krijgen.
     
  13. €2000 schade heb je zo te pakken. ;)
     
  14. Klopt. Onze 15k+ wagens blijven allemaal hangen terwijl de auto's van 15k of minder allemaal snel weg zijn.
     
  15. We gaan strakjes even een proefrit maken in een 155PK focus station. Zoals eerder gezegd minder opties, maar daarmee ook wellicht weer wat beter te verkopen over 4 jaar dan een duurdere versie gezien de berichtjes hier en de maanden dat de 20k+ auto's te koop staan :-) Benieuwd of we een (aanzienlijk) verschil merken tussen de 126 PK en de 155PK versie.
     
  16. Misschien heeft Versteden in Best nog wat staan voor je, doet zelf import vooral van Duitse dealers ,demo-auto’s en zeer jong gebruikt.
     
  17. Mooie bak hoor! Gefeliciteerd
     
  18. Mooi ding, gefeliciteerd!
     
  19. Dank dank!
    Ik probeer de uitvoering op te zoeken maar kom niet ver. Ik zie alleen 2018-2022 uitvoering 1.0 ecoboost 155pk ST Line X Business. De 155pk versie 1.0 motor zie ik niet als opties bij een ST Line (zonder X). Hoe kwam men tot deze uitvoering / combi in 2020?
     

Deel Deze Pagina