1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Advies Ford Focus gezien

Discussie in 'Algemeen' gestart door Ras72, 11 jan 2023.

  1. Gefeliciteerd en mooie km's gewenst. Pracht kleur ook!
     
    Ras72 vindt dit leuk.
  2. Gefeliciteerd met je aankoop! Gekocht bij de dealer waar ik altijd naartoe ga, fijne garage. Veel mooie kilometers gewenst:thumbup:
     
    Ras72 vindt dit leuk.
  3. Ras72 vindt dit leuk.
  4. Dank allen! Zeker mooie kleur. In eerste instantie dachten we we gaan voor standaard grijs, maar dit is wel sportief!
     
  5. Smaak heb je wel!

    Veel plezier maar vooral veel veilige kilometers.
     
    Ras72 vindt dit leuk.
  6. Gefeliciteerd! Mooie auto, gave kleur.
     
    Ras72 vindt dit leuk.
  7. Als antwoord uit ervaring met onze Fiesta:
    Ja, gaan ze je niet vertellen, die van ons is een import uit België, met een BPM van €405,-
    Krasje hier krasje daar, 2x velgen beschadigd, banden happen eruit....en tadaa, ineens is het een zware schadebak,
    nou, ik kan verklappen dat die Fiesta's die we gezien hebben er beroerder bij stonden dan die wij nu hebben, gewoon
    fijn als er slimme mensen zijn die ons een goedkope auto gunnen :mrgreen:
     
    gerardTDCI en CvO vinden dit leuk.

  8. Nog voor de “schades” die meehelpen aan een lage rest bpm, heb je de cataloguswaarde die ze vaak heel laag weten te houden.
    Bij kentekencheck van mijn focus staat een nieuw waarde van 30k.
    Daar kon je amper een 1.5 st-line wagon voor krijgen, laat staan vol met opties.
    Hoe ze het doen weet ik niet, maar er zijn volgens mij best wat trucjes voor :lol:.
    Als je goed oplet, genoeg achtergrond info opzoekt en je gevoel volgt, komt het in mijn beleving wel goed.
     
    gerardTDCI en DexterXL vinden dit leuk.
  9. Zijn die ‘trucjes’ niet synoniem aan de boel bedonderen en hopen dat je niet gecontroleerd word? :lol:

    Prima voor jou als een ander (verkoper) dat risico neemt :cool:
     
    Edgar Focus en meeder vinden dit leuk.
  10. Beetje belasting ontwijken is niet zo erg toch.
     
    CvO vindt dit leuk.
  11. Ik ben nog even wat gaan lezen over het trillen. Want we vonden dat de auto redelijk wat trilde aan het stuur bij ongeveer 100km/h. Dit hebben we aangegeven en zou ook nog naar gekeken worden voor levering vd auto. Verder reed de auto namelijk perfect.

    Nu lees ik dat dit veelal voorkomt door het uitschakelen van de cilinders. Blijkbaar schakelt de focus wanneer het kan 1 vd 3 cilinders uit (nooit van gehoord maargoed).

    Nu vraag ik mij dus af of dat de trilling wel opgelost kan worden. We dachten namelijk dat het met balanceren van de banden ofzo te maken had, maar bij het verder verdiepen lijkt het aannemelijker dat het komt door de cilinderuitschakeling. En is het dan wel op te lossen?
     
  12. Sportstand inschakelen.
     
  13. Het schijnt bij de 1.5 minder op te merken te zijn dan bij de 1.0.
    Ik moet zeggen dat ik het nog niet opgemerkt heb bij mijn 1.5 (heb de auto dan ook pas 3 weken).
    Volgens mij kan een tuner dit ook wel softwarematig aanpassen.
    Ik snap dat als je het merkt bij een pas aangeschafte auto, je daar niet op zit te wachten.
    Wellicht komt de garage toch nog met een oplossing om de hoek kijken.
    Succes in ieder geval :thumbup:!
     
    Ras72 vindt dit leuk.
  14. Gefeliciteerd met de aanschaf, mooie kleur ook.
     
  15. nee
    BPM is belasting die je moet afdragen.
    er zijn zoveel regels dat je slim moet zijn om ze toe te passen en als dat resulteert in een lage BPM is dat voor de consument mooi meegenomen.
     
    DexterXL, Bramzel en Edgar Focus vinden dit leuk.
  16. Of de dealer..
    Maar hoe dan ook, ik kwam er achter dat blijkbaar de bruto bpm die we op internet lezen bij het kenteken niet hoeft te betekenen dat het de BPM is die de dealer/importeur betaald. Heel bijzonder. Zo staat er bij de auto die wij gekocht hebben bruto bpm 1100 euro. Importeur heeft uiteindelijk maar 650 betaald.
     
  17. Je hoort de injectoren en waarschijnlijk de vacuümpomp. Niks bijzonders als je het mij vraagt. Die doen ze volgens mij allemaal wel een beetje
     
  18. Enige dat je echt hoort zijn de verstuivers.
    Bij de oudere benzine motor zaten injectoren erop.
    Dit is sinds 2012 vervangen door verstuivers en direct in de cilinder in gespoten ipv van inlaat.

    Waar vroeger je met 2bar verschil zat. Heb je nu verstuivers die stationaair inspuiten met 30bar.
    Dit kan oplopen tot 150bar of zelfs meer bij optrekken.
    Uiteindelijk nog maar een tiende wat een dieselmotor doet. Daar ligt druk 10x zo hoog.
    Maar ver genoeg om getik van verstuivers duidelijk te horen
     

Deel Deze Pagina