1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Advies Ford Focus gezien

Discussie in 'Algemeen' gestart door Ras72, 11 jan 2023.

  1. Hallo!
    Ik ben nieuw op het forum en heb me aangemeld omdat we op zoek zijn naar een Ford Focus en advies zoek.
    Ik weet niet of dit topic in de juiste plek geplaatst wordt.

    Nu las ik op dit forum een topic over een geimporteerde schadeauto met lage bpm. We hebben een Focus op het oog van een (volgens mij gerenommeerd autobedrijf in Ford) waar we gaan kijken.

    Na het opvragen van het kenteken viel me op de lage BPM. Alleen heb ik zelf geen verstand van de berekening en wat de reden kan zijn. Het kenteken is R-248-PP.

    De BPM is 927 euro, terwijl het een Focus uit Dec 2020 is, geimporteerd in Oct 2022. En het autobedrijf staat goed bekend, er staat niet bij dat het een schadeauto is. Als ik andere geimporteerde auto's bekijk met ongeveer dezelfde gegevens, kom ik uit op een BPM bij import tussen de 1400 - 2400 euro.

    Uiteraard ga ik dit ook vragen bij het bedrijf, maar ben benieuwd wat de experts hier er over kunnen zeggen.

    Alvast bedankt!
     
  2. Ik zou ook mijn vraagtekens hebben. Echter zijn er ook trucjes om de BPM lager te krijgen, zonder dat de auto daadwerkelijk in de kreukels heeft gelegen.
    Dit is alleen niet te achterhalen. JE zou de auto kunnen gaan bekijken en alle naden na kunnen lopen. ook de onderzijde van de auto bekijken.
    Lopen er naden breder/smaller of niet recht, dan kan je er vergif op innemen dat deze met schade is geïmporteerd en (goedkoop) hersteld is..
     
    Pibo_Focus_CC vindt dit leuk.
  3. Bij de mijne is het 4400euro geweest bij 1ste aanmelding aan rdw.
    Bpm is nu nog 1100euro.
    Al is de mijne van nov 2019.

    Jouw geval kunnen ze idd met beschadigde onderdelen erop of met minder luxe hebben laten taxeren.
    Want hoe meer schade hoe lager de bpm. Hoe meer luxe hoe hoger de bpm.

    Als het de winstmarge van bedrijf kan verhogen dan zijn er bedrijven die daar grettig gebruik van zullen of willen maken.

    Het gaat er vooral om dat er geen schade te zien is en km stand kan kloppen. Dan is de koopprijs die de rede heeft tot een koop of niet
     
  4. Bedankt beide.

    Dan moet bij een Focus Wagon ST Line met nieuwwaarde 36K, uit Dec 2020, toch gesjoemeld zijn bij de taxatie of de import om een lage BPM te verkrijgen? Anders is die BPM van 927 euro onmogelijk? Begrijp ik dat goed? Ook al is er geen schade te zien, kan er wel onzichtbare schade nog zijn toch.
    Wellicht kan het autobedrijf antwoord geven, en zo niet dan laten we hem maar beter voorbij gaan. ( Staat ook al 2.5 mnd te koop , geen idee of dat lang is).
     
  5. Een verfdiktemeter meenemen kan je kijken of er verschillende diktes zijn door overspuiten.
     
    bws723 vindt dit leuk.
  6. #6 bws723, 11 jan 2023
    Laatst bewerkt: 11 jan 2023
    Voor een auto uit 2020 is 927 euro heel weinig. Ook als je taxatie hebt met krassen / kleine deukjes ect. Ik verwacht dat deze auto met grote schade ingevoerd is, niet enkel spuitwerk / lichte deukjes.

    Edit: komt de auto van House of Cars?

    Edit edit:

    bij nader inzien kan het wel kloppen als ze een hele goede taxatie gemaakt hebben. Sommige taxateurs dikken het aan, bv 1 krasje op wiel is gelijk nieuwe velg kopen of 1 krasje motorkap is gelijk hele motorkap opnieuw spuiten. Dan lopen de fictieve kosten al gauw op waardoor je op een zeer laag bpm uit kunt komen.
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  7. Ja, de auto komt van het bedrijf dat je noemt. Volgens mij met kennis van zaken dus lijkt me niet dat ze zomaar een schadeauto verkopen en er een goede verklaring voor hebben. Maar toch bijzonder.
    Wellicht kan ik het taxatierapport opvragen dan, dat zou verheldering kunnen geven?
     
  8. Dit bedoelde ik idd ;)
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  9. Hebben we enig idee wat de taxatiewaarde dan zou moeten zijn om bij 927 euro BPM uit te komen?
    In ieder geval bedankt voor de tips, en ik zal later deze week laten weten wat er uit gekomen is :-)
     
  10. En anders geldt de regel: Bij twijfel niet doen


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
    Pibo_Focus_CC, Ras72 en BlueWhale vinden dit leuk.
  11. Wat hier al geopperd wordt, @gerardTDCI weet daar ook veel van, elk krasje, steenslagje offreren als heel deel laten spuiten om de nieuwwaarde van de auto te laten vertegenwoordigen.
    Stoeprandschade aan de velgen is meteen 4 nieuwe velgen, incl nieuwe banden, montage, balanceren en auto laten uitlijnen. Krasje op een niet te vervangen carrosseriedeel? Voor tot achter laten spuiten van dat deel. Deukje in een portier van parkeren, tja moet er een nieuw portier in, agfhangen, spuiten, aansluiten, Steenslag op de bumper en motorkap, tja dan oet de volledige vorkant minimaal gespoten worden. En dan alles tegen publieke tarieven en neit tegen kostprijs natuurlijk. Als alles op die manier benaderd en belangrijker nog, gedocumenteerd is, zou je best aan een hele lage BPM kunnen komen. Betekend echter ook wel dat er dus best wat krasjes en./of steenslag op kunnen zitten.
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  12. niet onmogelijk, kijk het bericht van @Edgarcmax hieronder.

    EN TERECHT, je mag een BPM aftikken bij de belastingdienst over een NIEUWE auto en je koopt er 1 van 3 jaar oud. :think:
    dan mag je 'm ook "herstellen" naar nieuw.
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  13. Of de auto stond tegen totall loss aan en is opgeknapt. Of ze hebben geluk gehad een taxateur te vinden die de auto nagenoeg kapot heeft geschreven.
    Of de halve auto verbouwd om zo korting te krijgen.

    Ter info heb keer leer naar stof omgebouwd. Alarm en navigatie verruild voor simpele radio.
    Na taxatie en manuren maakte je 3000euro winst op de bpm voor auto die wel tegen de 50.000euro liep. Ben ff kwijt of we van alu velg naar stalen velg ook hadden gedaan.

    927 is idd laag vergelijkbaar met de rest van wat verkocht wordt.
    Taxatierapport zou fijn zijn. Maar is idd geval indicatie dat ze iets is geweest waardoor de bpm laag uitgevallen is
     
  14. en dat "iets" (als ze het al weten) gaan ze jou niet vertellen :D
     
  15. Dan zijn we ook zo weer weg :-)
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  16. Maar laten we wel wezen, de garage waar hij staat heeft een naam hoog te houden naar mijn mening en zal dus ook wel weten wat er aan de hand is danwel je niet bedonderen.
    Google de reviews even van House of Cars.
     
  17. Ik heb destijds mn fiesta bij House of Cars weg gehaald. Stond een hoop moois daar. En prijs was wel te onderhandelen.

    Ik nam de auto niet mee zonder dat ik hem van onder heb gezien. Dus dat kan je vragen, dan regelen ze dat bij de garage achter hun. Die doet ook onderhoud voor hun.

    Bmp verhaal zegt me niet zoveel. Wel gaven ze direct toe dat ze voornamelijk autos uit Duitsland halen om die hier zo gunstig mogelijk aan te kunnen bieden.

    Die naam hoog houden doen ze ook wel, ze vragen om goede reviews.
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  18. Ik zeg maar even dit:
    Volg je gevoel. Voelt het niet goed, moet je het niet doen.
     
    Pibo_Focus_CC en bws723 vinden dit leuk.
  19. ik had niet begrepen dat het om HoC ging.
    kijk eens bij de andere occasions die ze hebben staan wat daar de restwaarde van is ;)
    HoC weet volgens mij heel goed waar ze mee bezig zijn en dat doen ze goed ook, zo zullen ze ook de wegen weten om een zo laag mogelijk rest BPM te verkrijgen.
    ik zou er wel op durven vertrouwen.
     
  20. (Helaas) niet gekocht. Te veel twijfels.
    Verhaal klopte ook niet van de verkoper.

    Ingeruild door nederlands gezin ivm zwangerschap. Auto heeft niet eens in Nederland op kenteken gestaan bij particulier ( 1 zakelijke eigenaar de huidige garage). Ze hadden hem zelf niet geïmporteerd zeggen ze dus konden geen bewijs leveren van taxatie of reden lage BPM. Heel vaag verhaal.
    Tevens ontbrak de kap bovenop het motorblok, heel vreemd bij een redelijk nieuwe auto.

    Auto schijnt ook al in prijs verlaagd te zijn en 3 mnd te koop staan. We gaan morgen ergens anders verder kijken.
     
    bws723, Ecobeast en Edgar Focus vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina