Mag ik vragen waar je die spoiler vandaan hebt. Ik heb sinds vorige week ook een focus wagon en wil hem wat aankleden
Ik zat nog eens hier over na te denken....ook icm met een ander forum, kwam ik op een wazig punt, wie weet heeft iemand hier het verlossende antwoord... Wat voor invloed heeft de afrolmaat van banden op een meting?? Want origineel is het 205x50-R17, en ben overgestapt naar 215x50-R17, en daar is ook de meting mee gedaan. Nu weet ik vanuit de 4x4 sport, dat als ze trekkracht te kort komen bij een automaat, ze er kleinere banden onder zetten, gaat minder hard maar trekt overduidelijk beter. In mijn geval zal hij iets minder hard trekken en een hogere top hebben, maar aangezien ze tijdens een dyno-run niet op de krukas kunnen meten, maar op de wielen, heeft dat volgens mij invloed op de meting.... Zou het daarom zijn dat de eerste meting maar tot 140pk kwam, maar wel het koppel dicht bij fabriekswaarde lag??? Zomaar even een zondagmiddag hersenspinsel
Ze meten bij een vermogensmeting de kracht tussen de autobanden en vermogensrollen, daarbij gerekend met de verliezen van je vermogensbank, wrijvingsverliezen en traagheidsverliezen en dat zijn je waardes. Dus in mijn ogen heeft een kleinere/grotere rolomtrek geen invloed op de vermogensmeting. Een verandering aan je rolomtrek geeft zoals je zelf al zegt een verschil in optrekken en topsnelheid, ook geeft je teller andere waardes aan. Bereken hier je km verschil als je je rolomtrek wijzigt; https://www.megaflix.nl/test/test2.html
Als het gaat om de kracht tussen de banden en de vermogensrollen, en we weten dat met kleinere banden het minder kracht kost om rond te kunnen draaien, dan zou je juist verwachten dat het effect meetbaar moet zijn. Anders eens een mailtje naar Jeroen van Unlimited Tuning...wie weet kan hij daar wat meer info over geven....
Kuch..... Zag dat het intussen al weer ruim 1 jaar geleden is, dat ik in mijn eigen topic gereageerd had. Nou, in die periode is er heel veel veranderd....hahaha, niet dus De Focus staat nog steeds vrolijk op zijn vaste plekkie in de schuur, en we zitten al zeker een jaar te bedenken wat toch ooit de opvolger van de Focus moet worden, maar tot op heden nog steeds geen duidelijke kandidaat op het oog. Ja, misschien een MB C-estate 180K, maar de loterij wil nog niet mee werken, en de werkgever ook niet echt bepaald...maar dat is een luxe probleem. Mei dit jaar, hebben we hem al weer 6 jaar, en dan heeft hij net geen 20.000km bij ons erop zitten, en voor een 9 jaar oude met net geen 180.000km op de teller, is dat absoluut geen verkeerde stand, loopt nog steeds als een zonnetje, en vorig jaar nog getest in Duitsland, met 3 personen en bagage erin, haalt hij nog steeds de 210km/h op de gps, dus daar zit het wel goed mee. De Fiësta hebben we ook al weer bijna 4 jaar, ook die doet het nog steeds prima, die mag wat mij betreft nog wel 4 jaar mee... Voor de rest ben ik zeker het afgelopen jaar amper hier op het forum geweest privé was het een enorm druk en bewogen jaar, en hopen we dat 2017 een stuk rustiger gaat worden, misschien heb ik dan wat meer tijd om hier weer rond te hangen, al ben ik bang van niet, zal wel weer veel weekenden TM-cup met mijn broertje worden, ook motorrijden is sinds eind 2015 mogelijk voor mij, dus dat zal ook wel weer zoveel mogelijk weekenden rijden worden. Maar goed, mij hoor je niet klagen, we leven nog zullen we maar zeggen
Zo lekker, die hobby! Maar in 6 jaar 20k km? Dan maakt het ook niet uit of je een v8 of een 3 pittertje hebt, qua verbruik.dus je zou kunnen kijken wat je voor je budget kunt kopen. Een nieuwere focus of een iets minder nieuwe mercedes.
Ja die hobby had in 2015 het resultaat dat mijn broertje zich Nederlands kampioen bij de Nationale mocht noemen, 2016 heeft hij een zeer grote "revisie" van zijn hart gehad, dus gaan we dit jaar in de herkansing om te zien of hij het nog gaat redden in die klasse... Qua auto, ach, geen haast, de dagwaarde zakt nu niet zo snel meer voor de Focus, hij rijd nog als nieuw, roest kent ie niet, het enige wat ik mis, is de dakrails, maar dat ga ik niet meer investeren
En die Mercedessen roesten juist weer als een dolle.... en de kosten voor het onderhoud liegen er ook niet om bij Mercedes. Maar een dikke Bimmer met een mooie 6-cilinder... En anders een Focus ST Wagon.
Oké...ik zat dus te kijken bij de MB C180K W204 benzine van 2009/2010 die roesten dus niet zo hard als de W203, maar ik schrok hoe kaal ze geleverd zijn.... Je zou verwachten van een auto met een zeker hoge nieuwprijs, er standaard wel een paar gebruiksgemakken erop zouden zitten, maar een simpele cruisecontrol....die zijn maar zeldzaam geleverd, handsfree?? wasdat? ook maar zeldzaam gevonden, navigatie...daar word je mee doodgegooid, en die zijn intussen allemaal al verouderd. Er zit nog meer luxe op onze Fiësta dan op zo'n MB Dus weer een illusie rijker
Premium heet dat... Roesten doen ze nog steeds harder dan een Ford, dus ook in die rubriek ben je weer een illusie rijker
Premium nee, roest moet je laten varen....dus de MB slaan we over. Nu eens een proefrondje rijden in een Passat 1.4 TSi met DSG, eens kijken of ik weer een ervaring of illusie rijker ben
Over welke generatie 1.4 en DSG heb je het dan? Ik neem aan dat je de horrorverhalen wel kent. En helaas niet gelogen. De DSG bakken hebben ze wel voor elkaar, mits de bak op tijd zijn onderhoud heeft gehad. Maar olieverbruik van de 1.4 is nog steeds een groot probleem. Maar waarom niet een mooie 3 of 5 serie?
BMW is niet ons merk, ik kan de vinger er niet op leggen, maar elke keer is het het net niet voor ons.... Franse auto's slaan we van nature over, ik heb er 3 gehad, en 3x was het een vast gegeven dat je binnen een paar maanden wel weer ellende had... Aziatische auto's gaat het ook niet worden in de station modellen, dus dan houd je vrij weinig over, Ford, VW, Opel ....dus de Mondeo, Passat of Insignia, dan is de Opel te braaf, en het nieuwere model van Ford, vinden we net niet mooi genoeg, dus dan houd je VW over. Intussen heb ik proef gereden, en ben zeer verrast hoe alles aan deed, motor is lekker soepel, DSG schakelt echt goed, oké...de auto is erg vies van binnen maar geen blijvende schades ontdekt, dus met wat poetsliefde is er zeker een hele mooie auto van te maken, de kleur is voor sommige discutabel, het is namelijk bruin metallic, icm het privacyglas, geeft het een zeer luxe uitstraling in onze ogen, en dat is het enige wat voor ons geld. De auto word aangekocht door onze vaste garage, we zitten alleen nog te wachten op de volledige onderhoudshistorie, om te zien of de ketting en turbo al aangepakt zijn, alles dat allemaal naar tevredenheid is, dan kunnen we akkoord gaan, ik verwacht dat het wel goed zit bij een ex-lease auto dealer onderhouden, onze Focus was ook een ex-lease, en de Fiesta ook, tot op heden nooit geen gezeur mee gehad. Dus iemand een Focus kopen??
wat is tegenwoordig nog kwaliteit? ook Mazda's kunnen roesten, en dan met name van onderen, vraag maar aan mijn broertje....
Naja de Ford Ka kon eerder ook al van zichzelf al behoorlijk roesten. Dennis; gefeliciteerd dan maar? Ik snap wel dat mensen een Passat een mooie auto vinden. Het is alleen mijn merk niet. Maar een dikke Insignia 2.0 turbo was niks geweest?