Kijk helemaal goed. Zo hoort het! haha! De mijne mag binnenkort ook weer voor de keuring...en die weinige kilometers...daarom heb ik hem nog niet gespot hier in het dorp!
[MENTION=31]Co-driver[/MENTION]: idd, als je deze spot, dan heb je echt een unieke spot al kwam hij afgelopen zaterdag toch even buiten....en wat denk je? kom ik onderweg een zelfde kleur en station als die van mij tegen
Waar ben je die wagon tegen gekomen? Mijn ouders hebben namelijk dezelfde kleur. Die van hun is een 2.0 16v Titanium met alles erop en eraan. En ook maar 63.000km.
[MENTION=13177]Silver[/MENTION] Baron aka marco hier in het dorp (Ermelo) en dan denk je een aparte kleur te hebben, rijden er nog 3 in het dorp
....weer eens wat nieuws te melden!! Net voor de vakantie besloten om eens het olie en oliefilter te vervangen, had al eens tussen neus en lippen door gevraagd aan de verkopende garage welke type olie ze standaard gebruiken....bleek dus 10W40 te zijn in de periode dat ik hem kocht. Dus nu, na ruim 3 jaar / 9500 km, toch maar vers erin, en kan melden dat het een wereld van verschil geeft, maar dat wisten we natuurlijk al van te voren.... Normaal reed ik met de sleurhut op euro 98, omdat hij beter trok en stabieler stationair loopt, echter na de oliebeurt euro 95 erin gedaan...en loopt nu beter dan verwacht, net zo krachtig en rustiger, tuurlijk zuipt hij als vanouds, 1:8/9 schrik ik niet meer van, maar houd hem ontzettend stabiel op de cruisecontrol zonder 1 hikje, terwijl hij dat hiervoor nog wel eens deed..... al met al een hele positieve effect Kunnen we er weer 3 jaar tegenaan
Vandaag weer eens getankt....en dat gebeurd niet vaak, maar nu de 1e volle tank na het vervangen van de olie. En wat denk je?? 1 : 13.2 het zuinigste wat hij ooit heeft gedaan...en dat met alleen nieuwe en juiste motorolie....en met dik 170.000km op de teller
Kuch....even stof afblazen..... Tsjaa, als je weinig rijd, dan is het een auto die weinig slijt... Alleen waren de remmen al een tijdje niet geweldig, vooral zodra ze warm werden, dus even op onderzoek uit gegaan, blijken de geventileerde schijven in de koelsleuven helemaal dicht geroest, dus geen koeling. Ik had al een keer aangegeven dat ik nog niet zeker wist of we hem nog blijven houden, of dat hij de deur uit ging. Na veel overleg en opties uitgezocht, hebben we (denk ik) een wijs besluit genomen, we houden de Focus voor nog minimaal 2 jaar. De redenen op een rijtje: - inruilwaarde is zeer triest te noemen, ondanks inruil op veel nieuwere... - we weten nu wat we aan de auto hebben, en hebben hem al 4 jaar in bezit de "reparatie kosten" zijn vele male lager dan wat je moet bijleggen na inruil Dus hebben we besloten volledig de remmerij te vervangen incl nieuwe remvloeistof, en de banden waren niet naar mijn zin qua vulling wielkast en heb een bloedhekel aan Continentals....ondanks de nog zeer ruime profieldiepte. Ik heb een deal kunnen maken met onze plaatselijke garage, dit om de koste te drukken, ik monteer alles zelf, maar neem het van hem af, en mag het dan ook bij hem in de werkplaats uitvoeren. Dit is vandaag dan ook uitgevoerd, en binnenkort maar eens een bezoekje brengen aan de jongens van Unlimited Tuning om er wat meer paardjes maar vooral meer koppel... Zo stond hij er vorig jaar bij met de Continentals eronder Achterzijde nieuwe schijven en blokken en alles heerlijk schoon en ingevet Voorzijde ook helemaal klaar Nieuwe dikkere banden, ben van 205x50-R17 naar 215x50-R17, dus 1 cm breder en een fractie hoger.... En omdat ik toch bezig was, ook maar gelijk zijn 1e wasbeurt dit jaar.... niet omdat ik daar te lui voor was, maar dit jaar geen wintersport gedaan en ook geen winterbanden eronder gehad, kortom, hij heeft overwinterd in de garage. Al met al vind ik deze banden de wielkasten beter vullen en staat best wel bruut onder de auto. Zal het nog laten weten hoe het afloopt in Amersfoort incl meetrapport
Bedankt Gerard ik hoor van veel mensen dat als ze ooit zelf een kleur voor een nieuwe auto moeten uitkiezen, dat ze nooit voor deze kleur zullen kiezen, maar dat hij wel verrekte mooi op de Focus staat. Stiekum zijn wij er ook nog steeds niet op uitgekeken, elke keer als ik de garagedeur open doe, blijft het toch mooi.....en dat heb ik met nog geen andere kleur gehad. Zal wel net zoiets zijn als de Oranje ST rijders, blijft ook nog steeds een geweldige kleur
Zijn Mondeo velgen. Mijn ouders hebben dezelfde. De S-Max heeft een iets andere maat wielmoer. Blijf het een mooie en chique auto vinden. Al ben ik bevooroordeeld i.v.m. dat zij precies dezelfde wagen hebben.
....dan klopt het wel dat deze van een S-max zijn, zaten grotere moeren bij die niet op de Focus passen.
Het past wel makkelijk ja maar kan nou niet echt zeggen dat ze erg groot zijn tov de andere velgen Focus is M12 en de S-Max M14, zoveel groter is dat niet (2mm)
2 mm is procentueel gezien best veel. Je wielmoeren moeten dus een groter gat afklemmen dan normaal. Ik zou er niet voor gekozen hebben.
Had ik ook nooit stil bij gestaan bij aanschaf..... maar uit de praktijk kan ik melden dat het reuze mee valt, meet voor de grap maar eens de diameter van de gaten van een originele Focus velg op, dan zal je er achter komen dat deze ook zeer ruim is, misschien wel gelijk aan die van mij. Kan mij haast niet voorstellen dat ze dezelfde velgen maken met verschillende bout gaten. Maar 1 ding is zeker, na 4 jaar vallen ze er nog steeds niet af