Fiat van 2000 of later roesten niet meer. Pak eens een mercedes of opel die zijn krokant. Als we het dan over kwaliteit hebben kun je best een Fiat kopen inderdaad. Niet het imago maar wel de kwaliteit. Bij sommige Duitse merken is dat net andersom. Je hebt wel gegoogled op 1.4 TSI en DSG toch mag ik hopen? Zorg dat je op de hoogte bent van de geluiden van een tikkende TSI. Kan je een hoop narigheid besparen.
[MENTION=7135]jjonkie[/MENTION]: Uiteraard zeer veel gelezen, maar ook gelezen dat de oude 1.4TSi van midden 2000 vooral de grootste ellende gaf, oa door de DSG 6 bak, en de turbo met compressor. Maar dit is al de DSG 7 bak die minstens 2 ton zonder gezeur halen, uiteraard bij juiste onderhoud van de bak, en hij is getest tot ruim 600Nm....en bleef heel, ook is deze uitgevoerd met alleen een turbo. Alleen de distributie ketting en nokkenas versteller zijn de grote aandachtspunten, en dat moet nog gaan blijken zodra de volledige onderhouds historie boven water komt.... Dus ja, ik ben er zeer alert op
Bedankt. Ondanksdat wij 3x Focus en 3x Fiesta reden/nog rijden, zijn we nooit merk gebonden geweest, en ik heb in genoeg merken gereden, dus kan een VW er ook nog wel bij Maar die Isignia station?? Ik val best op mooie kontjes, maar deze sla ik echt over Nee, wij houden van wat strakkere lijnen, welke ook minder zijn geworden bij de Focus 3
Ok, ik feliciteer je van harte met de passat. Ik heb hetzelfde als Marco, niet mijn ding, een vw, een vag product. Ik heb een audi A4 b8 avant gehad. Pracht auto om te zien, maar qua rijden niks voor mij. Maar, jullie kiezen bewust voor de passat, dus ik wens je er heel veel plezier mee! Dat je er maar veel plezier mee mag hebben, ruim is 'ie zeker!!
Oké...wat zijn er toch nog steeds onkundige verkopers zonder goede kennis van zaken Ik stel maar 1 vraag, en dat is, wat is de staat van de ketting? Nou meneer, hij rammelt niet....joh echt?? maar zou je hem dan even willen laten uitlezen of de ketting tegen zijn max tolerantie zit?? Nee meneer, dat moet u op eigen kosten laten doen voordat u hem koopt... oké, is wat voor te zeggen, maar toch zeker gemengde gevoelens bij zo'n uitspraak. Dus ik ga nog een stapje hoger....wat als blijkt dat de ketting vervangen dient te worden? Nou meneer, dan gaat de auto uit de verkoop en door naar de handel...oké, is een rare keuze, maar goed, krijg ik dan mijn gemaakte kosten terug? NEE!! einde discussie Ben ik dan zo'n zeikerd? of snappen ze het daar niet helemaal?? Zoals je al begrijpt...daar kopen we geen Passat, tijdens deze gesprekken, ook aangekaart dat ze adverteren tegen scherpe prijzen, dus ik nogmaals eens een rondje op gaspedaal gedaan, zijn ze echt niet heel scherp te noemen zonder garantie en zonder reinigen. Zaterdag ga ik nogmaals een poging doen en bij exact dezelfde kleur, motor en bouwjaar kijken, alleen zit er nog meer op als de vorige, nu wel een trekhaak en opendak/panoramadak.....mocht het wat worden,dan volgen de foto's van zelf
Nou, in de herkansing hebben we dus wel het juiste model gevonden waar wel ruim tevreden over zijn, voor minder geld een luxere uitvoering, wat wil een echte Hollander nog meer Het is dus een VW Passat Variant 1.4 TSi DSG Blue Motion Executive Line Comfort in de kleur Black Oak Brown uit 2012 Loopt nog beter als de vorige waar ik in heb gereden, de vrouw vond hem best stil bij 60km/h....was alleen jammer dat we al 80km/h reden 130km/h is ook echt een stuk stiller te noemen dan de Focus. Volgende week ophalen, en dan de Focus op Autotrack zetten...eens zien of die makkelijk verkoopt
Netjes hoor, is alleen jammer dat de 1.4tsi act nog niet leverbaar is in dat model. Kijk zelf ook wel eens naar een passat, iets met ruimte is wel fijn.
Bedankt!! Tot op heden zijn we er zeer blij mee....ook al hebben we hem nog niet, het zat al een tijdje in de lucht te hangen dat de Focus eruit ging, maar vorig jaar durfde we het niet aan vanwege het ontslag van mijn vrouw bij de Rabo. Intussen doet ze ander werk bij een assurantiekantoor, en zit daar al bijna een jaar, en zoals het er nu uit ziet, zit ze daar voor vast, dus was het nu tijd om eens rustig te gaan kijken op de markt wat er allemaal is en bij ons past, eerst een Mercedes, maar die was te kaal qua uitvoering, voor de gein dus een Passat door ge-appt, en die vond ze wel heel mooi, dus nog wat dagen over nagedacht, om daarna binnen 1 week er 1 gekocht te hebben.... Dus zoals het er nu uit ziet, verlaat ik de Focusclub na bijna 11 jaar maar dat wil niet zeggen dat ik mijn account opzeg sowieso was ik de afgelopen paar jaar al niet meer zo actief op dit forum, laat staan op welk forum dan ook. Ik heb als hobby fotografie, en kom uit een motorcross familie, die combi vreet steeds meer tijd, mijn broertje is de enige van de 5 broers die nog actief crosst, en rijd nu al een paar jaar de TM-cup, die wedstrijden zijn voor ons vrij ver weg, en gaan dan vaak al vrijdag avond rijden, daar overnachten (of zoiets ) en zijn dan pas zaterdagavond weer terug....zondag is dan gezin tijd, en weg is het weekend al weer. Dan ook nog het ONK ORR volgen zolang ze in NL rijden, dus ik vermaak mij wel, dit jaar voor mij ook een nieuwe deel functie binnen het bedrijf, en meer collega's erbij, dus ook minder storingsdienst, dus wie weet houd ik nu meer tijd voor de diversen fora's over. Komt vast wel goed
Gefeliciteerd met de passat! Hopelijk blijf je verschoond van ellende en beleef je er veel plezier aan!
idd, dat blijft een gok, ik heb hem vrij hoog op oa autotrack staan, verlagen kan altijd nog, heb gekeken wat andere 2.0i wagon's doen, en ik meen toch wel de goedkoopste schadevrije en complete Focus wagon te hebben van internet... nu nog iemand die er 1 zoekt
VW en Seat rijders zijn meeststal aso op de weg. Die de regels aan hun laars lappen. Ik zie elke dag van VW en Seats.
Die prijs is echt niet gek. Zeker als je ziet wat een nette 2.0 zou moeten kosten. En zoveel staan er niet te koop.
Ik rijd zakelijk al jaren Seat Inca en intussen VW Caddy, en de hoogste snelheidsbekeuring die ik gehaald heb, was met een.....Hyundai Excel, ik was zwaar teleurgesteld, ik vond dat ik geld toe moest krijgen met zo'n auto Overigens in Duitsland mijn hoogste snelheid ooit gehaald met de Focus was iets van 208 km/h op de gps...op de voet gevolgd door 205km/h met een Renault Scenic....ook daar hoor een een award of prijs voor te krijgen
Gefeliciteerd met je Passat. Blijft mooi. Mijn zwager zweert erbij en heeft alle modellen ongeveer wel gereden. Vorig model wat jij nu koopt had hij de 2.0 TDI met DSG automaat. Zonder problemen naar de 3 ton. Beetje geluk moet je hebben. Schijnt dat die latere TSI motoren wel beter zijn. Hooguit wat olie verbruik.