1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Project C1 AWD - werk in uitvoering...

Discussie in 'Mijn Ford' gestart door Kuga-RS, 27 okt 2013.

  1. Dat geeft ongetwijfeld veel betere vertraging!
     
  2. Het zou toch jammer zijn om dit te verstoppen achter een paar "dichte" velgen.:D
     
  3. Beste ankers :D
     
  4. Zo! Dat is een flink verschil in grootte, dat scheelt wel een paar cm in remweg.
     
  5. wauw, mooi hoor :thumbs:
     
  6. Zelfde remmen als bij Saab en Seat.

    De orginele fabrikant van de ze remmen is TRW
     
  7. Misschien een domme vraag maar heeft het upgraden van de remmen nu werkelijk nut? Met mijn standaard remblokjes/schijven kan ik ook tot aan blokkerende wielen remmen en dan is de band toch de beperkende factor? Sterkere remmen zullen geen kortere remweg geven?
     
  8. Bij welke snelheid en totaal voertuig gewicht speelt jou scenario zich af ?
     

  9. Ah, ok.

    Heb jij enig idee waarom TRW een Ate logo in het gietwerk zet ? :schater:
     
  10. Zeker met abs is met grotere remschijven zeker een goede winst te behalen! De remweg zal beduidend korter zijn met grotere schijven en goede remblokken!
     
  11. Abs geeft een langere remweg maar wel controleerbaar. Met een zware auto hebben grotere remmen wel zin als je harder rijdt.
     
  12. Er is een reden dat deze remmenset op de engelse ford door het leven gaat als "ASBO-brakes" :rock:
     
  13. Remmen geeft wrijving. Wrijving genereert warmte. Het gaat bij remmen, zeker op hogere snelheden en/of met meer gewicht , erom hoe je warmte voorkomt (bijv. met keramische remmen) of hoe je warmte zo snel mogelijk afvoert. Daarom heb je geventileerde schijven, maar ook de grootte speelt een rol. Meer oppervlak is meer contactvlak, dus meer wrijving en dus meer vertraging.

    De opmerking dat gewone standaard Focus remmen net zo goed remmen als deze nieuwe RS kit, is ver van de waarheid. Als dat zo was, had een formule 1 auto ook die Focus remmen...

    Kuga RS gaat hier veel lol aan beleven!
     
  14. Dus het anker kan nu uit de kofferbak begrijp ik?
     
  15. Gasfles aan een touwtje robert? Dat was toch het anker??
     
  16. Waarom blijf ik twijffelen of ik de kuga wel of niet zal voorzien van een setje eibach -30mm veren...
    Veerweg en bodemvrijheid is zoooo lekker, maar mijn favoriete bochtje nemen met 90 ipv 110 is even wennen....
     
  17. Ben ik de war ik bedoe ook Ate.

    Bij Chrysler Jeep Dodge is het allemaal TRW bij de laatste modellen
     
  18. Zo, vandaag weer een pakketje binnen...

    [​IMG]

    Ik moet alleen nog even ontdekken welke montagepunten ik nog moet aanbrengen om hem ook vast te kunnen zetten.
     
  19. Ik vraag me af of het rempercentage dan verandert tussen remmen voorwielen en achterwielen?

    Hier in Belgiƫ mag er maar een zeker percentage verschil zitten tussen remkracht voorremmen en achterremmen, dus grotere klauwen wilt dus ook zeggen meer remkracht en meer verschil tussen voorremmen en achterremmen, correct??
     
  20. Dat regelt de EBD wel af, door het extra gewicht op de achteras is daar meer vertraging op mogelijk.

    Iemand een foto van een RS2 zonder luchtfilter, zo dat ik kan zien waar de montagepunten zitten ? Microcat is er nogal vaag over.
     

Deel Deze Pagina