1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus Wagon van Silver Baron. And now the end is near

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Marco Morello, 1 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Succes met het nieuwe project :D
     
  2. Gaat vast lukken :mrgreen:.

    Hok moet eerst naar de normale wereld.. maar dat komt ook goed. Dankzij mijn maatje Lars en uiteraard Rik. :thumbs::thumbs:
     
  3. Succes met je nieuwe project Marco!
     
  4. #544 Marco Morello, 6 mei 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 mei 2012
    En de werken zijn begonnen!!!

    Een week of 3 (21 April jl.) terug had ik een andere focus erbij gekocht als donor. Het is de bedoeling om het blok en de bak in mijn Fofo te knutselen.

    De donor stond een behoorlijk eind van huis vandaan. Toch wezen kijken en toen beslist dat hij mee moet. Na een kink in de kabel m.b.t. vervoer terug, ding eerst laten staan.

    Via Lars toch nog vervoer kunnen regelen. Rik was bereid om samen met Lars de Fofo op te halen vanuit de andere kant van NL.

    Hartstikke bedankt mannen!!!:thumbs::thumbs:

    Het vervoer en de fofo:
    [​IMG]

    [​IMG]


    De fofo op zijn eindbestemming:
    [​IMG]

    Het beestje in zijn hokkie:
    [​IMG]


    Toen begonnen met de demontage:
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Eerst het rechtervoorscherm eraf gerost. Toen met een moker en een breekijzer het voorwiel wat vrij gemaakt. Deze zat klem tegen het chassis.
    Stuurt erg moeilijk. :schater::mrgreen:

    Ohja de koplampen hebben al een nieuw baasje. :mrgreen:

    Na een onderbreking van een Skoda met ondermeer turbo perikelen gingen we weer verder met demonteren, maar eerst het hok uitgelezen op fouten: Resultaat, er moet nog wel een behoorlijke software update worden uitgevoerd. Maar dat gebeurt zodra het spul in mijn wagen hangt.

    [​IMG]


    Toen weer verder met demonteren:

    [​IMG]

    Vloeistoffen aftappen:
    [​IMG]

    [​IMG]


    Tot zover de 1e werkdag. Dat was 28 April.

    Afgelopen week op dinsdag (1 mei ) begonnen met demonteren van de motor en bak.

    We ripped her heart out:

    [​IMG]

    [​IMG]


    Met de goedkeuring van de meester :thumbs::
    [​IMG]

    En leeg:
    [​IMG]

    We stuitten nog wel op een probleempje:
    [​IMG]

    Handig die slotmoeren, helemaal als je de bijbehorende dop niet hebt....:mrgreen::nocheer:. Maar lijken originele van Ford, dus komt wel goed. :thumbs:

    Dat was de 2e dag.

    Afgelopen zaterdag (5 mei) weer verder gegaan met het leeghalen van de auto, rommel naar de stort gebracht etc.

    Nadat we bij de stort waren geweest, verder met demonteren.

    Fofo bijna leeg:
    [​IMG]

    Dashboard eruit:
    [​IMG]

    Het dashboard gaat ook in die van mij. Deze is nagenoeg onbeschadigd. :thumbs:


    En de Fofo echt leeg:
    [​IMG]


    En hier is het allemaal om te doen:
    [​IMG]

    En dat was dag drie (5 mei).

    Al met al zijn we lekker bezig geweest en schiet het al behoorlijk op.
    Het boodschappenlijstje met benodigde/ te vervangen onderdelen is nog enigzins te overzien. De planning is om ergens in de zomervakantie mijn fofo van een fris en gezond hartje te voorzien.

    Ohja herkeuring volgt dan ook. Mijn fofo zal dan geen 1.6je zijn. :thumbs::schater::rock:
     
  5. mooi hokkie hebbie :thumbs:

    Ga je hem voor de rest slopen en in onderdelen te koop zetten?

    Succes met de ombouw!
     
  6. En weer een stap verder :D
     
  7. Top geregeld! Fijn dat werkpaard van Rik; vooral als ie vlak achter je zit haha!:rock:
     
  8. Het is wel de bedoeling om de onderdelen die niet nodig zijn, om die in onderdelen te verkopen.
     
  9. lekker klusje weer, gaat vast wel goed komen met je :focus: top werk :rock:
     
  10. Mooi projectje weer mannen!!
    Zie'k het goed, en komt er een 1800 in? :rock:

    @Lars: mooie werkplaats hebbie, goed voor elkaar!! :thumbs:
     
  11. het zal wel een 2 litertje worden
     
  12. Jij mag nooit meer raden. ;).

    Nope, wordt idd een 1.8 16v.

    Kon de donor echt voor heel mooi geld in de vingers krijgen.
    In eerste instantie zou ik gewoon voor een frisse 1.6 gaan. Uit een Fusion, dat wel. Zijn dezelfde motoren (maar dan goedkoper) dan die van de Focus en vaak veel minder kilometers.

    Echter was dit zo`n mooie buitenkans dat ik het niet kon laten lopen.
    Ik heb nu alles compleet om een goeie conversie te doen. :kwijl::mrgreen:

    Het voordeel van een 1.6 naar een 1.8 is dat de auto dan niet de baan op hoeft, bij herkeuring. De vermogenstoename blijft beneden de 20%. ;)
     
  13. ook mooi, Suc6 met het project.
     
  14. goed bezig:)

    hok is al aardig kaal:mrgreen:
     
  15. Mooi bezig daar.
    Heb je al climate control in je huidige focus? Anders wellicht een idee om dat meteen in te bouwen. Aangezien het dash er toch uit moet.
     
  16. @Godtoh, nope geen clima. Ook geen behoefte aan (vooralsnog). Dit "grapje" gaat ongemerkt ook veel geld kosten. Heeft dus zeker geen prio. ;)
     
  17. Ik denk wellicht ligt er bij jou of Lars nog het een of ander. Maar goed begrijpelijk dat je het niet doet hoor.
     
  18. Lekker bezig marco! Ik zei het toch 1.8 erin... Maar petje af hoor dat je dit zo aanpakt!
     
  19. @Sietze; je had idd gelijk dat het een 1.8 conversie zou worden.
    Zoals gezegd was dit in eerste instantie niet de bedoeling.
    Maar kon nu een complete wagen voor een mooi bedrag in de vingers krijgen.

    Er komt wel een hoop bij kijken. Zo zijn een aantal aanbouwdelen anders, uitlaat is compleet anders, Brandstofleidingen zitten net anders, Ecu, kabelboom, veren etc. Als ik niet een complete auto in de vingers kon krijgen had ik het niet gedaan.;)
     
  20. Zit er in de remmen ook nog verschil tussen een 1.6 en 1.8?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina