Voorremmen niet, achterremmen uiteraard wel. De 1.8 heeft schijfremmen, waar de 1.6 trommels heeft. Voorveren zijn anders, zwaarder. Achterveren lijken hetzelfde.
@McGyver; heb ik al. Heb ik een poosje geleden al gedaan. http://www.focusclub.nl/forum/showthread.php?t=4657&page=45 Ergens halverwege. De auto wordt compleet volgens 1.8 specs omgebouwd. En gekeurd. Onderstel is grotendeels hetzelfde als de 1.6, dat scheelt.
Netjes Marco en co. Een echte 1.8.. Waarom ga je het dashboard compleet overzetten? Kan je niet bepaalde delen die je wilt overzetten?
Haha gaaf; goede beslissing denk ik. Nu heeft de swap ook nog het voordeel dat je er in vermogen op vooruit gaat!
Zoals Lars al zegt, mijn dashboard heeft een paar lelijke plekken in het zicht zitten. Dit dash niet. Thnx Niels, vind het zelf ook erg gaaf. Komt wel veel meer bij kijken dan "ff" een blokkie omprikken... Maar goed heb de tijd. Van de zomer gaat het spul over.
Is wel een echt Ford blok. Daarbij heb ik de 1.8 ook in mijn Escortje gehad, blok is bekend. En mijn rijstijl is aardig verandert na een hele vette bekeuring en een keer door het oog van de naald gekropen te zijn (qua rijbewijs kwijtraken), leer je het wel af.
En het afscheid..... 19-5-2012. Zo eindelijk weer verder. Afgelopen week had Lars naar alle waarschijnlijkheid wat uurtjes te doden.... Want afgelopen zaterdag trof ik de blauwe zo aan: Lars had van de week de blauwe ontdaan van alle hitteschilden en leidingen. De achteras, subframe en uitlaat hadden wij een week of twee geleden al verwijderd. Nog ff een fotootje van de reden waarom de blauwe beyond repair was: De auto was geraakt rechtsvoor op het subframe. Het bevestigingspunt in het chassis was zo`n 5 cm naar achteren verplaats. Oftewel buiten de airbags en dergelijke had de blauwe ook op de richtbank gemoeten. Anyway zo langzamerhand werd het tijd voor de blauwe zijn laatste ritje: En hier de blauwe op zijn laatste vervoersmiddel, met op de achtergrond de zilveren die hem naar zijn laatste rustplaats brengt: De blauwe zonder dak achterop de aanhangwagen: De blauwe hebben we via een ereronde door Zwolle naar zijn laatste rustplaats gebracht..... Namelijk de oudijzijerboer. Het kale chassis van een Focus wagon met wat extra onderdelen leverde toch nog een leuk bedrag aan oud ijzer op. Het was wel een apart gezicht, de grijze Focus wagon die zijn blauwe donorbroer achterop de aanhangwagen door Zwolle reed. Denk dat er behoorlijk wat mensen zijn geweest die raar opkeken. Zoals Lars zei, nog nooit zoveel lol gehad met mijn broek aan.... Ohja.... Heb ook nog een kleine update gedaan aan de zilvere:
Heel flauw zou zijn omdat het leuk is... Maar we hadden in 1e instantie het idee om de blauwe in stukken te zagen... Echter is de Focus 1 behoorlijk taai.... daardoor kwamen wij in tijdnood en hebben we het ding in zijn geheel verder op de aanhangwagen geschoven. Over dat taai zijn gesproken... de Focus I is echt 1 van de meest stijve wagens die ik ben tegen gekomen. Zelfs nadat het dak eraf was gezaagd ging het ding niet torderen of doorhangen. Kunnen andere merken een voorbeeld aannemen.
Jullie hebben de donor zo toegetakeld dat ik denk dat nog maar weinig mensen 'm herkend hebben als z'n broertje
Ik vind het bordje (wegsleepregeling) op die laatste foto wel heel erg grappig zo met die halve op de voorgrond, dan laat je het wel om er zo je auto te parkeren. want voor je het weet is die compleet gestript