die loopt met accu's en lader ook snel naar de 150 euro. ik hoef geen zuigfunctie te hebben en wil een kortere blaasmond er op. keuzes, keuzes maar bedankt voor de tip @Bertus 7 ik neem 'm zeker mee in de overweging.
Als je voor de deur kan wassen is een car dryer ook een (goedkopere) optie. Heb zelf zo'n ding en is ideaal. Buren in de straat kunnen alleen wel raar opkijken
Ik vermoed dat je zolang je de spuit producten gebruikt t wel oke is. De fiesta glimd dr over, ook vandaag. Die actieve schuim / touchless en wax leek goed te werken. Ben er voor de rest niet aangekomen, sws niet tijdens t wassen. Alleen bij t droog rijden. 1 keer stil gestaan, toevallig voor een openstaande brug, en even met de droog doek de natte plekjes door geveegd. Was alleen vochtig onder de zijwind schermen, en de achter klep. Voor de rest was die perfect droog. Hij was ook echt erg water afstotend. Of dat kwam door de wax die ik zelf of had gezet, of de wax die je met het water er op spoot bij de wasbox. Liep er zo af. Ik heb al aardig wat onderzoek gedaan naar een autodroger. En idd zon car dryer, oftewel pet dryer(is t zelfde maar een 1/3 van de prijs bij Amazon) Moet wel behoorlijk vermogen hebben. Die bladblazer die je post, heeft te weinig power. Of de auto moet in een glas coating staat. Dan schijnen ze wel sterk genoeg te zijn. Ik zelf wil graag zo een. https://www.gereedschapcentrum.nl/m...hl63GQg9lHVHRm2YveFOMZWl2fNQaXigaAraiEALw_wcB En t zal helemaal mooi zijn met dit. https://www.etsy.com/nl/listing/1160155862/stubby-nozzle-co-stubby De versie met 2 accus(36V) heeft natuurlijk nog meer power. Maar is ook behoorlijk log.
Zo waar eens geen was update. Helaas begonnen mn Devil eyes koplampen ook al de blanke bescherm laag kwijt te raken. Dus, we gaan weer schuren en polijsten. Hoeft gelukkig minder vanaf dan bij de oude lampen. Schuren 180-2500 korrel nat. Zodat de hele koplamp weer mooi glad en dof is. En dan gaan we morgen weer met de polijsten machine in de weer De laatste ronde deed ik met korrel 2500 en dan met sop in plaats van water. Zodat t goed glijd. Zelfs ongepolijst geeft t nu al wel weer bijna helder. Dit keer heb ik er ook heldere folie voor besteld om de koplampen te wrappen. Omdat ik begreep dat dat lampen snel geel worden als er geen bescherm laag op zit. Dusss. Morgen af maken. Ben benieuwd naar t eind resultaat.
ben benieuwd, hoop dat de folie je licht beeld niet "verknalt". Dan zal je toch op coating moeten overgaan. Blanke lak spuiten raad ik sterk af.
Ga ik even volgen ;-) Morgen ga ik even langs bij een bedrijfje in Zeist (wasstraat en poetser) die mijn koplampen even geen beoordelen. Daarbij laat aan de bovenzijde ook de lak los. Telefonisch waren ze wat terughoudend toen ik dit vertelde, want polijsten en vervolgens een coating aanbrengen zou mogelijk niet goed genoeg zijn op de lange termijn als de laklaag zelf loslaat?! Morgen willen ze de lampen even zelf zien en beoordelen. Wil wel een oplossing voor een paar jaar en niet een paar maanden namelijk. Maar daar staat al aardig wat over geschreven zag ik :-) https://www.focusclub.nl/index.php?threads/koplampen-vervellen.120746/#post-1821912691
Ik verwijs naar dit filmpje. Ik vind zijn onderbouwing goed. En een coating kan. Ben er alleen niet helemaal van overtuigd. Blanke lak ben ik al redelijk snel vanaf gestapt. Helemaal na dat ik de laatste keer de lak gewoon niet mooi op het materiaal kreeg. Daarbij, wat ook in t filmpje wordt gezegd. De folie is relatief makkelijk te vervangen. Ik ben denk dat die wel goed kan uitpakken. Mocht je je lampen willen /komen doen als de uitkomst je bevalt. Laat maar weten.
Oke, thnx duidelijk filmpje. Ben erg benieuwd naar jouw ervaring als je klaar bent. Twijfel zelf erg nog, aan de ene kant is het laten polijsten en coaten voor €50 een prikkie, aan de andere kant heb je voor ca €225 nieuwe (imitatie) lampen en ben je er zeker vanaf. Nu kunnen de lampen altijd nog vervangen worden als het lelijk wordt. Nog ff over denken. Maar ben benieuwd,.ziet er goed uit wat jij aan het doen bent!
Info uit het zelfde filmpje als hier boven. Maarja OEM coating is dus ook niet onverwoestbaar. (De Mondeo koplampen bouwjaar 2008, beginnen ook te vervellen) Dus ben benieuwd hoelang de wrap het houd. Als t net als t filmpje een aantal jaar t mooi houd, en dan weer een nieuwe wrap er op. Vind ik dat prima.
Vandaag met de polijst machine in de weer geweest. Arsenal van verschillende poets spulletjes. Voor de ultra polish. Na. Is weer mooi geworden. Daarna met de folie in de weer. Tis naar mijn standaard een beetje matig geworden. De folie zelf is goed en best stevig (denk ik). Alleen heb ik het nu nat gedaan, dus met sop. Maar heb ik op best veel plekjes dat er toch wat vocht onder blijft zitten. Na wat extra youtube filmpjes gekeken te hebben, lijkt t dat de meeste het droog doen op de koplamp en de koplamp in de auto hebben zitten. Dus dat ga ik eens proberen. Wel weer leuk klusje met dat wrap. Wordt vervolgd.
Geef de belletjes even de tijd, verschilt natuurlijk per folie maar soms is er een dag nodig voordat de belletjes verdwijnen
T zou misschien weer mooi weer worden volgende week. Misschien dat de zon kan helpen. Ik zal morgen ff een foto plaatsen van hoe t er nu uit ziet.
Mijn lichten zijn nat gewrapt. In begin was het super lelijk met veel water eronder. Binnen week was het al heel stuk minder (wel warm weer gehad).
Lampen droog wrappen is veel beter te doen op de auto. De lamp beweegt dan niet. Heb een keer een achterlicht geprobeerd te wrappen maar werd niks. Beweegt alle kanten op en je kan dus niet de folie om de lamp heen trekken. Als ie vastzit in de auto dan lukt dat veel gemakkelijker.