Zwakke Retourslang Koelvloeistof Ecoboost 1.0 en 1.6

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door marinh, 25 sep 2014.

  1. Klopt. Ben er ook niet zo blij mee aangezien ik er wel op gelet heb bij aanschaf van de auto. Vertrouwen in de auto groeit langzaam zeg maar.
     
  2. Als iemand even een los tankje koopt, en bij mij langs rijdt kunnen we er een how-to van maken.
     
  3. Als je voor mij niet zo ver weg zou wonen was ik graag langs gekomen Anton
     
  4. Is dit voornamelijk een probleem van de ecoboostmotoren of komt dit op den duur altijd voor?
    Heb namelijk een focus 3.1 uit 2011 met de 1.6 ti-vct, waar het reservoir precies hetzelfde in is.
    Maar zie hier nog geen scheurtjes in, wel denk ik dat deze wat verkleurd is. (Hetzelfde als de foto s hier boven). Is het mogelijk dat de koelvloeistof eerder en heter word bij een ecoboost?
    Of zeg ik dan iets heel geks?
     
  5. Zijn de tankjes vanaf bouwjaar 2015 beter?
     
  6. De koelvloeistof reservoirs zijn al vanaf 2004 (vanaf de Focus 2) hetzelfde. Ook bij de Focus 3 fase 2 wordt ditzelfde reservoir gebruikt.

    De problemen met haarscheurtjes en eventueel barsten van het reservoir treed bij mijn weten alleen op bij de 1.0 en 1.6 ECOboost motoren. Naar alle waarschijnlijkheid is de oorzaak de aanzienlijk hogere koelvloeistof temperatuur van deze motoren.
     
  7. Retour turbo denk ik dan ?

    Die van mij vanmiddag ook bekeken en de bekende scheurtjes geconstateerd....:td:
     

  8. [MENTION=3422]antig01[/MENTION] ik heb je een pb gestuurd.
     
  9. bij welke km stand treden deze haarscheurtjes op?
     
  10. Ik heb het reservoir en de dop onlangs vervangen toen de auto 2,5 jaar oud was bij een kilometerstand van 21.000 KM.

    De kilometerstand zegt op zich dus niet zo veel.
     
  11. Maar Ford erkend dit probleem?
     
  12. Ik ga morgen ook maar eens kijken naar het reservoir aangezien ik ook een 1.0l ecoboost heb.
    Slang is bij aanschaf van de auto wel vervangen door de dealer nadat ik dat had aangegeven.
    Ik lees dus dat het goed zelf te doen is.
    Dus als ik het goed begrijp, hoef je het alleen vacuum te trekken als je ook het koelvloeistof gaat vervangen?
    Dus als je het laat zitten ,kan je gewoon het reservoir verwissellen?
     
  13. Klopt!
     
  14. Ik heb geen ecoboost maar heb het reservoir ook vervangen (moest toch nieuw koelvloeistof in ivm vervangen distributieriem en waterpomp)
     
  15. Hier een foto van mijn koelreservoir.

    Focus Sept 2013 @ 75.000 dkm (1.0 100pk)

    [​IMG]
     
  16. Op advies van [MENTION=3422]antig01[/MENTION] het reservoir van mijn Focus even losgetrokken en de onderkant bekeken. Zie ik geen scheurtjes in. Net boven de aansluiting van de slang zie ik wel iets wat ik niet helemaal vertrouw. Zie foto. Toch maar vervangen?
    [​IMG]
     
  17. Tussen het moment van het beginnen van de haarscheurtjes, tot het moment dat ze zo ver scheuren dat het gaat lekken zit misschien wel een jaar.
     
  18. Yup hier ook een haarscheurtje gevonden. Sowieso laten vervangen al dan niet onder garantie...
    [​IMG]
     
  19. 1 haarscheur vind ik nog niet zo alarmerend. Mijn reservoir zat rondom vol met haarscheurtjes.
     
  20. Ik zag er bij mij 1... Laat hem donderdag toch wel even vervangen
     

Deel Deze Pagina