1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xenon inbouwen.

Discussie in 'Electronica' gestart door zetec focus, 17 jan 2008.

Tags:
  1. je kan ze heel mooi aan de onderkant van de koplamp hangen, aan de auto zit namelijk een schroefgat waar je de onderste bevestiging van de koplamp mee vast zet, hier kun je de balast ook vast zetten, hangt ie mooi vrij van alles, en je hebt em niet pontificaal in het zicht hangen :wink:
     
  2. Ik lees op verschillende fora dat ze per mei 2009 de regels gaan aanscherpen van aftermarket xenon... Nu vond ik een concept van de nieuwe regels op de RDW site maar in de 591 pagina's kon ik niks terug vinden over het verplichte koplampen reinigingssysteem waar over gesproken wordt......

    http://www.rdw.nl/nl/voertuigbranche/algemeen/nieuwe_regeling_voertuigen.htm

    Denk ik zet het maar even in deze topic neer :lol: voor de nieuwsgierige mensen! :wink:
     
  3. Zoek maar op "gastontlading" in het document. Dan kom je wel het een en ander tegen.
    Maar volgensmij is dit al oud nieuws toch?
     
  4. Ik had het toevallig wel eens ergens meegekregen maar waar het exact stond wist ik niet dus ik denk zet hier even een linkje neer met het document mag je zelf weten wat je ermee doet :wink:

    Als je het al wist of gelezen hebt dan sla je het over en anders lees je het even door :lol:


    Op gasTontlading kon ik trouwens niks vinden :wink:
     
  5. Even een korte samenvatting wat ik gevonden heb over gasontlading.



     
  6. Even een schopje: ik ga binnenkort ook een aftermarket Xenon setje inbouwen. Hoop dat ik geen last krijg van storing op de radio. Maar voor het geval dat wel gebeurt, hebben jullie goede ervaring met ontstoring met bijv. die ferrietklemmen? Heb al op carfanatics gelezen, maar hoor het ook graag van jullie.
     
  7. Zorg dan dat je de nieuwe mini-ballasten krijgt, deze zorgen volgens diverse berichten voor minder/geen storing.
     
  8. Die van mij zit ook storing op helaas... Volgens JP zijn de balasten bij hem kapot gegaan door de ferrietklem.

    Wat kan ik nu het beste doen?
     
  9. Ff een vraagje mbt xenon, hoe doen jullie dit met een h4 lamp? aangezien de kabelboom van de verlichting (dim en groot licht) met zo'n stekker op de koplamp aangesloten word en de xenon weer ingeplugd wordt rechtsreeks op de stekker van de lamp, IN de koplamp en de ballast zich buiten de koplamp bevind. boren jullie dan een gat in de koplamp? voor de voeding naar de ballast en de kabel van de ballast naar de lamp?

    beetje lange zin, maar ik hoop dat het duidelijk is wat ik bedoel.
     
  10. Ja, in het afdekkapje van de koplamp boor je een gat. Daar komt een doorvoerrubber in (meegeleverd bij de Xenon kit) voor de kabels.
     
  11. weet iemand ook waar ik kan vinden hoe het zit met de regels voor after market xenon in de rest van europa? heb een focus uit 1999 dus ik weet dat ik buiten de moeilijke regeltjes val die er in nederland zijn, maar ik kom ook wel eens in andere landen van de EU, denk aan duitsland, engeland, belgie, frankrijk, oostenrijk, italie, kroatie, slovenie, polen, luxemburg. ben benieuwd hoe de regels daar zijn want ik heb geen zin om ergens bij de grens te staan en dan de hele boel eruit moet slopen.

    heb al wat gegoogled, maar kom er niet echt uit.
     
  12. volgens mij kunnen ze je niet aanhouden, de auto is op NL kenteken en is in NL goedgekeurd.... heeft een ander land denk ik niets mee te maken... zou mooi worden als polen zegt meneer u mag geen mistlampen in de bumper hebben, komt u binnen maar sloop het er eerst even af...! :lol: :lol: :lol:
     
  13. het setje is bi-xenon zoals je laat zien, de wattage van grootlicht is de opgegeven wattage geloof ik dan.

    Voor de bi-xenon moet je ook een kabeltje trekken vanaf je ballast direct op de accu. allemaal vrij simpel te doen!

    en ja op je focus gaat het passen (H4 lampen orgineel)
     
  14. Hmm, ok, dus in principe geen problemen in het buitenland :)

    Volgens mij is het alleen geen bi-xenon, het is dimlicht xenon en groot licht halogeen. had ook een mailtje gestuurd naar de verkoper, die zegt dat het een halogeen lampje is van 35 w. volgens mij gebruik je groot licht toch bijna niet meer als je xenon erin hebt. alleen voor seinen oid.

    Bedankt voor je reactie iig.
     
  15. Ik adviseer je om bij een Focus I fase 1 met originele koplampen voor een bi-xenonsetje te gaan. Ik heb eerst ook een setje gehad (Pilot) met dimlicht xenon en grootlicht halogeen, maar had toen enorm veel last van (verblindend) strooilicht. Ik heb van alles geprobeerd, maar het probleem bleef. Waarschijnlijk had het met het chromen kapje te maken dat bij een H4 fitting op het lampvoetje zit. Deze liet teveel licht naar het onderste gedeelte van de reflector door, waardoor de lichtbundel omhoog scheen.

    Sinds ongeveer 2 maanden heb ik een bi-xenonsetje (uit Hong Kong via Ebay) erin zitten en daar zit o.a. een veel beter chromen kapje op de lampvoet, die zo min mogelijk licht op het onderste gedeelte van de reflector laat schijnen. Uiteraard is de techniek van deze hele lamp natuurlijk anders dan het niet bi-xenonsetje en nu heb ik een prima lichtbeeld met veel minder strooilicht.
     
  16. bedankt voor de tip, was toevallig gisteravond ook op ebay aan het neuzen, heb er een gevonden in duitsland, ben bezig met bieden, die is wel bi-xenon. welke kleurtemperatuur heb jij? ik wi het zo standaard mogelijk houden dus denk dat ik voor 4300k ga, maar ik twijfel nog of ik 6000k moet nemen!
     
  17. ik heb momenteel 6000K in de focus lekker blauw! in de KA heb ik 4300K waarvan de lichtopbrengst echt super is! maar vind het overdag wat minder omdat je heel moeilijk kan zien of het nu wel of geen xenon is.

    Op ebay heb ik gezien dat er ook 5000K lampen zijn, die zou ik wel eens willen zien en denk dat de volgende set deze gaan worden zodat er toch een vleugje blauw in zit zodat jezelf en de andere kunnen zien dat je dikke xenon lampen hebt!
     
  18. Pff, ik twijfel nog steeds....

    hoe blauw is 6000k? is 6000 niet te johnny? (no offense)

    het mag wel een beetje gezien worden, maar moet ook niet teveel opvallen....
     

Deel Deze Pagina