Normaal zou een opnieuw uitgebrachte oude bekende enigszins wat van de voorganger terug te zien zijn, helaas, een te lange achterkant en een te korte voorkant en veel te hoog, het lijkt in de verste verte niet op een Capri.
Ford snapt het niet helemaal qua types denk ik. De Mach E mustang heeft ook niks met een mustang te maken. Aan de andere kant lijkt een Mustang uit de 80'er jaren en/of 2000 ook niet op het origineel uit de jaren 60. Evolutie is niet altijd even goed (optisch). Een Capri was toch het Europese antwoord op een Corvette? Ik zou willen dat ik een klassieke Capri had...maar die zijn ook al niet meer te betalen.
Ford kijkt alleen naar wat verkoopt en populair is in de markt. Wat Ford adepten van de modellen denken interesseert ze geen moer.
Is ook goed, een eigen visie. Niet iedereen hoeft het er mee eens te zijn. Maar marktonderzoek zou wel een bijdrage kunnen leveren.
Ach, wat jammer. Het graag het originele design doorontwikkeld gezien en dan had het best nog een EV kunnen zijn, maar begin een beetje suf te worden van al die eenheids SUV dingen.
Was te verwachten, de Ford versie van de VW ID5.. Alleen waarom weer zo'n prominente naam uit het verleden hiervoor te gebruiken?
Dat ze rouleren met bamen maakt me nie veel uit. Alleen waarom elke keer weer een grote suv. Ze hebben nog steeds geen wagen die tegen model3 kan vechten. Bedoel sedan of hatchback zie je nauwlijks. Tevens ook de trent van US zit er 1 dat elke nieuwe versie groter en groter wordt. Was een pickup ff naam kwijt welke en daar was de laatste versie 2x zo groot terwijl laadbak zelfde volume had
Wat is er uiteindelijk van het oorspronkelijke Focus model nog over en die is nog eens niet weg geweest. https://www.focusclub.nl/index.php?threads/focus-mk4-achteruitrijcamera-monteren-kan-dat.120231/ Niek-V is er overigens wel zuinig op geweest
Dat marktonderzoek zullen ze echt wel gedaan hebben. De markt lijkt op dit moment alleen crossovers te willen hebben.
de eerste Focus was natuurlijk wel zijn tijd ver vooruit met zijn uitstraling. dat is bij de MK2 toen al weer flink getemperd tot teleurstelling van velen. (toen ook al)
De nieuwe Puma lijkt ook niet echt op de eerste Puma. Alleen in de koplampen kun je nog wat terug zien van het eerste model. Bij de Mach E alleen in de achterlichten. Op deze camo foto zie ik nog niks herkenbaars van de Capri.
Wat je er ook van vind. Hier gaan we naar toe. Voor de zomervakantie stopt Saarlouis met de productie van de Focus. Deze Capri staat op dezelfde basis als de nieuwe elektrische Explorer. (VW ID4) .
wellicht omdat nieuwe namen introduceren steeds moeilijker wordt en Ford misschien geen ABx42324 wilt doen