1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wat voor banden gebruik jij?

Discussie in 'Velgen, banden & ophanging' gestart door TDCI Power, 3 jul 2007.

  1. Ik heb bij aflevering van mijn auto (enige jaren geleden) een nieuwe
    set Conti EcoContact gekregen. (mij was niets gevraagd).

    Deze set was na ongeveer 10.000km compleet gecupped (voor en achter).
    Dus banden af laten draaien en auto uit laten lijnen op kosten van de dealer.

    Na 5000 km weer gecupped. Nu had ik voor een lekke band gereden en heb er een nieuw paar op gezet: Conti SportContact.
    Wat een verschil! Nu weet ik dat die eco banden erg slecht zijn, maar dat het verschil zo extreem zou zijn had ik niet verwacht. Het leek alsof mijn remweg gehalveerd was. ook het bochtenwerk was veel beter.

    Na 20.000km op de nieuwe Sportcontact en achter de oude EcoContact.
    Waren ze toch wel op (waarschuwing op de Apk).

    Conclusie: Ik koop nooit meer Conti EcoContact of andere Eco banden.
    En ik koop geen Conti SportContact meer; deze slijten echt te snel.
    (en nee dat is zeker niet mijn rijstijl)

    Heb afgelopen zomer 4 nieuwe Goodyear NCT5 bandjes laten monteren, omdat ik hier voor een goede prijs aan kon komen. Dit zijn ook iets hardere banden met hoge slijtvastheid (nog net geen eco).
    Deze bevallen mij goed tot dusver (10.000 km)

    Heb gisteren een leuke set 16" originele wielen opgehaald. Deze ga ik in het voorjaar monteren. Ik denk dat ik daar iets duurdere bandjes op ga zetten zoals Michelin.
     
  2. Mijn voorbanden zijn Pirelli's P zero nero 215/40/17. Hebben er al 50000 km opzitten en kunnen nog wel een tijdje mee. Merk nu wel met kouder en nat weer dat ie voor wat eerder gaat glijden.

    Wat betreft Conti's (wat een kl%$ band): die maken afspraken met merken om zo hun banden kwijt te raken. Helaas is Ford daar ook op over gegaan. Ze hadden het beter bij Pirelli kunnen houden.
     
  3. Ford leverd niet alleen Conti's, heb op verschillende nieuwe Fords o.a. Michelin, Pirelli en Firestone gehad.
     
  4. Aha, da's beter :D
     
  5. st staat op 19 inch falken 452 keuze gemaakt omdat het een betaalbare band
     
  6. Mijn focus stond op Goodyear NCT 5 banden, veel last van cuppen vooral links achter. Het zijn wel 195/60-15 V banden, wel een heel dure maat. Nieuwe voorbanden 195/60-15 H Hi-trac Vredestein gekocht en het bevalt mij tot nu toe goed. Het was de bedoeling om de oude achterbanden naar voren te doen en de nieuwe achter, een week mee gereden en weer omgedraaid het was niet om te rijden. Niet zo'n groot probleem, heb winterbanden 195/65-15 een goedkopere maat en de kilometerteller wijkt niet zoveel af.
     
  7. Net gisteren weer de winterbanden eronder gezet.
    Goodyear UltraGrip 6 in de maat 185/65R14 T.
     

  8. Ook afgelopen vrijdag de winterbanden eronder gezet, bij ons hadden we hagel en sneeuw buien. De banden zijn van het merk Vredestein snowtrac achter en wintrac voor 195/65-15.
    Ik koop ze meestal 2de hands, want er staan genoeg op het internet. Als je banden koopt met nog 6รก7 mm profiel dan kun je er 3 jaar meerijden rekening houdend met een slijtage van 1 mm per jaar is ongeveer 10.000 km
     
  9. Continental Sportcontact 3 215/40/17
     
  10. Ik heb voor: Goodyear Eagle F1 215/40/17
    en achter: Bridgestone Potenza 215/45/17

    Die Bridgestone's kan ik iedereen echt aanraden. Ze zien er niet heel spectaculair uit, maar je hebt gewoon altijd bergen grip, ook in de regen!!
     
  11. Heb al eens gepost in dit topic dat ik een band had uit een slechte serie, dit is onder garantie gratis hersteld.
    Heb er nog een foto van gevonden, let hier dus op als je nieuwe banden aanschaft! Gewoon garantie claimen.
    Dit was bij mij al na 5000km, en dan beide voorbanden. Ook aan de binnenkant dus zeker geen stoeprand schade!
    Alhoewel de foto dit wel doet vermoeden (velgschade)
    Vorige eigenaar kon blijkbaar niet zo goed sturen... :(

    Het betreft een band van het merk Nankang.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  12. Ik zou persoonlijk nooit een B-merk band kopen. (En die tests op internet waar de B-merken heel goed uitkomen trek ik zwaar in twijfel).
     
  13. Conti supercontact 195/60/R15/91H. 30.000 eronder nu, gaan nog wel de winter door!! Hiervoor Michelin Energy's, Conti bevalt duidelijk beter.
    Ik ga niet op wintersport en die winter hier valt tegenwoordig goed mee. Verbaas me wel over het feit dat velen met bv. 1.6 of diesels V banden monteren. H banden zijn immers veilig tot tenminste 210 km/uur. V tot 240 km/uur. V of H maakt in het profiel per type band dus niets uit. Prijs wel!! Ik heb nog een hagelnieuw set Dunlop SP300 205 60 R16 liggen.
    Denk erover om naar 16 inch velgen te gaan.
    Iemand ervaring met dit type band?
     
  14. Je hebt voor 16" normaalgesproken 205/50/r16 nodig en niet 205/60/r16.
    De teller zal dan toch behoorlijk gaan afwijken.
    Veel focusrijders met 16" rijden op 205/55/r16 omdat die banden goedkoper zijn. De tellerafwijking valt dan niet zo erg op.

    Dutchguy
     
  15. Ik heb inmiddels toch voor winterbanden gekozen. 8)

    Op mijn oude 15" LM wielen zitten nu splinternieuwe Dunlop Wintersport 3D banden (kom zeer goed uit de ANWB en ADAC test). Standaard maat: 195/60/15

    Ik had al een setje 16" origineel ford liggen, daar heb ik nieuwe Dunlop Fast Responce 205/50/16 op laten leggen. Ook deze banden komen zeer goed uit de testen van afgelopen zomer door de ANWB en ADAC.

    De winterbanden bevallen zeer goed en rijden comfortabel.
    De zomerbanden kan ik pas over een paar maanden wat over zeggen :wink:

    Dutchguy
     
  16. over de V en H banden,

    was gister me auto laten keuren en de man vertelde me dat het in duitsland (voor de bewoners) verplicht is de juiste banden te gebruiken voor de auto. Je kunt immers een H band kopen, terwijl je auto (stel) 240km/h haalt... alleen in duitsland, ben je als bewoner dan altijd schuldig bij een ongeluk omdat je niet de juiste winterbanden gebruikt.

    Voor mensen buitenaf wil de politie het nog wel eens door de vingers zien, maar weet niet 100% of je altijd de pineut bent bij ongelukken?
     
  17. Ik had begrepen dat de verzekering in nederland ook moeilijk kan gaan doen als je niet de juiste snelheids aanduiding heb.
    band voor hogere snelheid mag wel maar lager niet.
    Een uitzondering hierop zijn winterbanden

    De snelheidsindex
    De snelheidsindex heeft niets te maken met de snelheid waarmee u zich met de auto verplaatst. De snelheidsindex, of speed index, geeft aan voor welke maximum snelheid de band geschikt is. Het is wettelijk voorgeschreven dat de banden die u onder uw auto monteert een snelheidsindex moeten hebben overeenkomstig de mogelijke maximumsnelheid van uw voertuig. Het is verboden om met banden met een te lage snelheidsindex te rijden. Het is toegelaten om met banden te rijden die een hogere snelheidsindex hebben dan voorgeschreven. Hoewel het wettelijk is toegestaan biedt dit laatste geen enkel voordeel.
    De snelheidsindex wordt aangeduid met een letter


    Bron:http://www.novarota.nl/auto/extyre
     
  18. Ik heb dezelfde Bridgestone banden steken op mijn Fofo (voor- en achteraan). En ik deel je mening. In elke situatie en onder elke weersomstandigheid heb je grip op de weg!
     
  19. Daar heb je groot gelijk in...Ik heb nu winterbanden MAXXIS ms1 (volgens mij) in de duitse test waren ze hartstikke goed,goede wegligging grip enz....

    Maar het lijkt af en toe wel us dat je gewoon slicks onder je auto hebt zitten :( :( :( Volgende X gewoon wat meer betalen voor een goede band.
     
  20. Ik kijk voor de tests alleen naar de Duitse ADAC tests en de Nederlandse ANWB tests.
    De vergelijkingssites op internet zijn allemaal ingevuld door mensen die er geen reet verstand van hebben en ook eens een keer nieuwe banden onder hun fiat panda hebben laten zetten.
     

Deel Deze Pagina