1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Verzekering Focus ST/RS

Discussie in 'Prullenbak' gestart door Kaz, 20 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. :thumbs:

     
  2. Dat hoef je niet apart op te geven hoor Pieter!
     

  3. Kan per verzekeraar verschillen denk ik? Ken iemand die grote moeite moest doen om er weer een ruit met zonwering-balk in te krijgen..

    Maar voor mij is het belangrijkste dat de totale dagwaarde wordt uitgekeerd als dat aan de orde zou komen om de één of andere zééér ongewenste reden... Die fikse som aan accessoires is nu tegen dagwaarde meeverzekerd.
     

  4. Ik heb een uit Duitsland geimporteerde ST en zit met soortgelijk punt. Heb geen SCM keuring. Mijn verzekeraar Unive eist (slechts) klasse I. Volgens de regelgeving zou dit al jaren verplicht zijn op europese auto's (sinds 1998 of zo) maar ja ik kan niets aantonen.

    Ford NL gemaild en antwoord gehad dat het er op zou moeten zitten vanwege verplichte regelgeving enz. Dit voorgelegd aan verzekeraar en men toetst dit nu intern. Anders zal ik toch mijn ST moeten aanbieden voor een SCM keuring, anders heb ik bij diefstal mogelijk een hoop sores..
     
  5. Meestal staat er in de polisvoorwaarden SCM of af fabriek. Is dit niet zo bij Univé?
     
  6. indeling klasse alarm


    STARTONDERBREKERS (klasse 1)
    Klasse 1 systemen bestaan uit een elektrisch systeem met ten minste een dubbele automatisch inschakelende blokkering. Deze tweevoudige blokkering bevat in ieder geval een onderbreking van de startmotor en een andere, extra blokkering, meestal op de brandstofvoorziening. Het systeem bevat geen inbraakdetectie en geen alarmering. Bij voertuigen die af-fabriek al zijn voorzien van een goedgekeurde startblokkering werkt deze op het motormanagement.

    ALARMSYSTEMEN (klasse 2)
    Klasse 2 alarmsystemen bestaan uit een automatisch inschakelende dubbele blokkering (net als klasse 1), inbraakdetectie en alarmering (sirene).

    ALARMSYSTEMEN (klasse 3)
    Klasse 3 alarmsystemen hebben naast de beveiliging van klasse 2 een aanvullende sabotagesignalering en hellingdetectie. De sirene die voor de akoestische signalering zorgt, bevat een ingebouwde noodstroomvoorziening. De verbinding tussen de centrale en de sirene vindt plaats via een gecodeerd signaal. Als de draad tussen de sirene en de centrale wordt doorgeknipt, zal de sirene afgaan op de noodstroomvoorziening

    VOERTUIGVOLGSYSTEMEN (klasse 4 en 5)
    Sinds begin 2002 is de SCM begonnen met de certificering van voertuigvolgsystemen. Met deze systemen is het mogelijk om een gestolen voertuig na de diefstal te traceren. Een klasse 4 of 5 systeem is altijd een combinatie van een klasse 1,2 of 3 systeem en een voertuigvolgsysteem. Het verschil tussen klasse 4 en 5 is dat bij een klasse 5 systeem het voertuigvolgsysteem wordt geactiveerd als het alarm afgaat. Bij een klasse 4 systeem is dat niet het geval. Het voertuigvolgsysteem wordt bij klasse 4 systemen geactiveerd door een bewegingsensor of na een diefstalmelding van de eigenaar. Dit resulteert in de volgende klassenindeling:

    SCM Klasse 1 + Voertuigvolgsysteem= klasse 4
    SCM Klasse 3 + Voertuigvolgsysteem dat niet geactiveerd wordt door het klasse 3 alarm= klasse 4
    SCM Klasse 3 + Voertuigvolgsysteem dat geactiveerd wordt door het klasse 3 alarm = klasse 5
     
  7. Vandaag reactie gehad op de mail die ik van Ford NL had gekregen en door had gestuurd naar Unive.

    Unive stelt dat ik in mijn ST een systeem heb dat minimaal aan SCM klasse I voldoet en dat is voor hen voldoende. (zelf denk ik dat het sowieso voldoet aan klasse II maar dit terzijde)

    Ik hoef verder niets te doen, de dekking is in orde.

    Mooi zo, weer een zorg minder! :dance:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina