1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Verzekering Focus ST/RS

Discussie in 'Prullenbak' gestart door Kaz, 20 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nee hoor, maar omdat de CRX-en een zeer grote pk/gewicht verhouding hadden, er relatief veel jong spul in rijdt, en je bij een crash meteen letselschade hebt, aangezien die dingen een kreukelzone van een doosje lucifers hebben.
     
  2. Dit was het antwoord wat ik in gedachte had :schater:
     
  3. En die Fiat Croma en Lancia Thema dan? Zijn dat zulke gevaarlijke auto's ;)
     
  4. En omdat die dingen doormidden breken net achter de stoelen. :shock:
     
  5. Moet zeggen dat de CRX del sol een betere bouwkwaliteit heeft dan de Escort van hetzelfde bouwjaar...
     
  6. toch nog even een vraag:
    officeel ben ik vanaf 1-10-2010 verzekerd voor ruit schade
    nou heb ik een sterretje en nog wat schade aan de ruit.

    tijdens het maken van de afspraak werd gevraag of ik de groene kaart wou mee nemen
    dus ik eens op die groene kaart kijken, en daar staat ook info op, of je ruit verzekerd
    bent of niet. echter heb ik nog geen nieuw polis blad ontvangen van mijn verzekering.
    waar op staat dat ik ruit verzekerd bent (wat dus nog niet op de huidige groene kaart staat)
    gaan ze morgen nou lastig doen? of gebruiken ze alleen het polisnummer
    wat op de groene kaar vermeld staat??
     
  7. Ik heb een fabrieksalarm op mijn :st: maar heb geen idee welke klasse dat is. Werkt op alle opengaande delen en geeft akoestisch en optisch alarm. Auto is geimporteerd uit Duitsland.

    Iemand enig idee van welke klasse het alarm is dat Ford af-fabriek heeft geleverd?
     
  8. iig geen klasse 1. Wel een klasse 2 of 3.(ff de auto opkrikken als ie op slot staat, gaat t alarm af dan is het in princiepe een klasse 3) 4&5 is gebonden aan een voertuigvolg concept, dus met meldkamer.

    Maar een duitse auto heeft sowieso geen SCM goedkeuring. Dus is officieel geen klasse alarm. Je kan bij ford informeren of het alarm wel voorzien kan worden van een certificaat.

    Mvg Dennis
     
  9. he Dennis bedankt. Ik ga wel eens informeren bij de dealert!
     
  10. Af-fabriek alarm is 100% zeker een klasse 2 alarm.
    Heb de originele folder hier nog liggen en volgens mij staat het daar ook nog in;)
     
  11. He Focuschris, bedankt voor je reactie!
     
  12. maar als t een duitse auto is, moet je sowieso t certificaat aanvragen, hou daar rekening mee!

    Groeten Dennis
     
  13. Navraag gedaan bij mijn verzekeraar (Univé). Men maakt geen onderscheid op vermogen of andere specs. Uitgangspunt is catalogusprijs inclusief accessoires en opties en dat naar rato van bouwjaar.

    Alarm wordt tot 50.000 euri niet geeist, wel een klasse 1 beveiliging (men zegt hiermee een startonderbreker te bedoelen, ik ga er vanuit dat die erop zit want dat heeft tegenwoordig zowat elk vehikel)

    Ik liep wel tegen iets anders aan.
    Want men heeft mijn :st: verzekerd tegen de standaard catalogusprijs zonder af-fabriek opties waardoor ie onderverzekerd blijkt te zijn en dat is niet zo fijn als ie wordt gejat.....
     
  14. @jepege: misschien kan je wel een certificaat aanvragen bij scm.nl als je ff langs gaat met je auto. Ik denk dat de dealer weinig kan betekenen voor je in dit geval, tenzij hij erkend scm alarm inbouwcertificaat heeft.
     
  15. Dimelot, dat kan ik wel een keer doen ja. Dank voor de tip!
     
  16. Twee weken geleden heb ik een RS gekocht met een af-fabriek perimetrisch en volumetrisch alarm. Dit alarm is enkel SCM klasse I (startblokkering) goedgekeurd, maar dit is sowieso verplicht bij nieuwere auto's.
    Voor de RS stelt mijn verzekering (Interpolis) dat minimaal een SCM klasse II goedgekeurd alarm op de auto aanwezig moet zijn, maar enkel en alleen om geen eigen risico bij diefstal te hebben. Omdat er geen SCM keurmerk op mijn auto aanwezig is, heb ik contact opgenomen met Ford Nederland en zij hebben mij de technische specificaties en het schema van het aanwezige alarm toegezonden. Het alarm omvat alles wat ook een SCM klasse II bevat. Een SCM klasse III alarm verschilt alleen van een SCM klasse II alarm door de aanwezigheid van een hellingshoeksensor, wat ontbreekt bij het af-fabriek alarm van Ford. Met al deze gegevens ben ik naar mijn verzekering gegaan en zij zijn akkoord gegaan met mijn alarm, ook al ontbreekt de SCM goedkeuring. Vanzelfsprekend heb ik deze akkoordverklaring ook op schrift ontvangen, om later eventuele miscommunicatie uit te sluiten.
     
  17. #37 jepege, 9 mei 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 mei 2011
    Ik heb maar ff de optielijst van destijds er bij gezocht en ben deze langs gelopen. Bleek dat ik voor fikse som aan fabrieks opties op mijn auto heb die niet waren meeverzekerd... Heb de polis dus maar laten aanpassen en voor niet te veel euri p/m extra ben ik nu goed gedekt.:thumbs:
     
  18. En als hij gestolen word krijg je nog geen 1e moer behalve dagwaarde. Betaal je daar dus nu meer voor ???????
     
  19. Knap dat jij in zijn polis kan kijken:thumbs:
     
  20. Uhh.. je krijgt waar je voor betaalt he... De dagwaarde wordt nu gerelateerd aan de factuurwaarde van destijds dus als hij wordt gestolen of total loss raakt dan krijg ik een meer realistisch bedrag terug dat mij meer aanstaat:P

    Maar dit werkt ook nog door op andere voorbeelden. Stel ik krijg een steen op de voorruit en deze moet worden vervangen. Dan kan ik een getinte voorruit met verwarming terug laten plaatsen ipv een standaard ruit zonder verwarming. Mijn verzekeraar weet dat er zo'n dure ruit in zit, dus mag ik eisen dat er zo'n zelfde in wordt terug gezet.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina