1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Verzekering Focus ST/RS

Discussie in 'Prullenbak' gestart door Kaz, 20 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik plaats 'm ff hier zodat niet de hele buitenwereld mee kan lezen. Hoop dat dit de goede plek is...

    Vraagje voor ST rijders: wat voor anti-diefstalbeveiliging hebben jullie? Het lijkt (kleine lettertjes verzekering) alsof mijn ST een klasse 3 zou moeten hebben, maar mijn verzekering heeft daar nooit om gevraagd. Moet er een klasse 3 in een ST?
     
  2. Er is niemand hier die zo antwoord kan geven op jouw vraag. Niet elke maatschappij hanteert dezelfde voorwaarden. Als het in JOUW polisvoorwaarden staat, dan is dat van toepassing.
     
  3. Wat Mike zegt is het enige juiste antwoord.
     
  4. @Mike: nee, daar lijkt het inderdaad op.

    Mijn voorwaarden zijn niet helemaal duidelijk. De auto is zonder meer geaccepteerd door de verzekeraar, de voorwaarden lijken echter iets anders te zeggen. Heb ondertussen ook al schriftelijk vragen gesteld bij de verzekeraar.
    Ben vooral nieuwsgierig naar wat anderen voor anti-diefstal maatregelen in hun ST/RS (moeten) hebben.
     
  5. bij mij staat in de voorwaade,

    als de auto nieuwwaarde hoger is al 50.000 euro
    ben je verplicht een classe 3 beveiliging te hebben

    ik ben bij OHRA verzekerd.
    zoiets zal ook wel bij jou in de polis moeten staan
     
  6. Als dat inderdaad een voorwaarde is, zal dat alleen gelden voor de :rs:-rijders onder ons. Mijn vader heeft ooit eens een dure (sl)Opel gekocht, die moest ook een klasse 3 systeem hebben.
     
  7. naja ik weet niet wat de nieuwwaarde is van een
    ST full option:cheer:
     
  8. Mijn verzekering vereist een SCM-klasse 1 alarm. Dit betreft een startonderbreker
    Een van fabriek-af gemonteerd systeem wordt hiermee gelijk gesteld. Dit was van toepassing op de :st: volgens mijn tussenpersoon verzekeringen. Overigens vereist de verzekering alleen een alarm als je de auto casco of all-risk wil verzekeren (volgens mij). Het lijkt me toch wel dat de :st: en :rs:-en hier toch wel minstens casco hebben;)

    Voor mijn eigen gemoedsrust heb ik een klasse 3 alarm erin laten zetten. Werkt op alle originele schakelaars (moest wel een nieuw slot voor in motorkap maar oke;)) en is afgegeven met SCM-certificaat. Ook werkt het via de originele sleutel en dus niet met losse kastjes :cheer:

    Kost wat maar dan heb je ook wat;)
     

  9. Ja... maar jij woont dan ook in zo'n achterbuurt... :schater:
     
  10. Een bepaalde SCM klasse die een verzekeraar eist hoeft niet persé te maken te hebben met de cataloguswaarde van een auto. Het type auto kan al aanleiding genoeg zijn.

    Wil je een Golf R32 beperkt casco verzekeren dan heb je ook een klasse 3 alarm nodig, ook al ligt de dagwaarde van zo'n ding op nog geen 15k.

    Vroeger hadden we op 't werk een lijstje welke auto's sowieso NIET door ons geaccepteerd werden, of alleen tegen speciale tarieven of condities.

    - Alles waar GTI, GSI etc. op staat.
    - BMW
    - Mercedes
    - Honda CRX
    - Fiat Croma
    - Lancia Thema
    - Sowieso alle exoten (Ferarri, Porsche, etc.)
     
  11. Dank allen. Morgen contact met verzekeraar voor opheldering.
     
  12. Klasse 1 is voldoende, de clausule op de polis ontbrak omdat ze die tegenwoordig standaard weglaten als het een Klasse 1 is. Onder het mom van: dat zit op vrijwel elke nieuwere auto. Voor niets ongerust geweest dus....
     
  13. Liever nutteloos ongerust zijn, dan een ingebroken wagen.
     

  14. agree!!! :dance:
     
  15. Ja, of een gestolen auto en dan niet verzekerd blijken.... Daar heb ik ook net een 'leuk' verhaal over gelezen: auto ook geaccepteerd zonder verdere eisen, gestolen, daarna geen uitkering omdat een Klasse 3 zou ontbreken.
    Zonder de specifieke vermelding van een klasse 1 of 2 als clausule op je polisblad kom je volgens veel algemene voorwaarden bij een volledig casco verzekering bij een klasse 3 beveiliging uit, anders is je wagen niet verzekerd voor joyriding/diefstal. En geef verzekeraars ook maar de geringste reden om niet uit keren en dan weet je het wel.....
     
  16. Je kan het beter nog een keer extra vragen om eventuele problemen te voorkomen ... :(
     
  17. I wonder why :D!
     
  18. Bij mijn :st: heb ik nooit wat over voorwaarden gehoord.

    Bij de :rs: is dat wel anders gegaan.
    Gelukkig werk ik met de autoverzekering via een assurantie kantoor(tussenpersoon) , toen ik namelijk eerst geïnformeerd had voor een verzekering voor de :rs: toen was dit allemaal geen probleem en er waren geen verdere voorwaarden.
    Verzekering geaccepteerd en verder alles prima, dit betreft trouwens De Goudse.

    Toen kwam focusrsmadness(Richard) met de vraag of ik ook problemen had via de verzekering dat er dus minimaal een SCM klasse 3 alarm in moest. Antwoord nee hoor geen problemen.
    Toch dit voorval maar eens navragen bij de tussenpersoon, die vond het toch eigenlijk ook wel raar en die ging direct informeren bij de verzekeraar.
    Blijkt het dat er iemand daar op kantoor een blunder heeft begaan en de auto heeft aangezien voor een normale Focus, alleen werkt deze persoon er niet meer, raar he.
    Gelukkig werd de fout erkend, mede door de tussenpersoon, en als ik hun een uitdraai van het alarm kon bezorgen dan zouden ze kijken of dit voor hun voldoende was om de auto alsnog onder aangepaste voorwaarden te accepteren.
    Toen dus bij Ford om die uitdraai gevraagd al kreeg ik daar wel scheve gezichten waarom of ik dat nodig zou hebben. Gelukkig de uitdraai gekregen en deze werd goed bevonden door de verzekeraar.
    Dus ik zal nu 1 van de weinige zijn met een :rs: zonder SCM alarm, maar alleen de standaard klasse 2 van Ford.
     
  19. @ HarryRST: en dat is nu precies wat ik bedoelde (en bang voor was). Want de tussenpersoon kan wel slordig zijn geweest etc., maar als je pech hebt zit je met een probleem. En dan kun je maar beter een hele goede rechtsbijstandverzekering hebben.

    Gelukkig heb jij het op tijd ontdekt en recht kunnen zetten :)
     
  20. Barry,

    Omdat de laatste CRX-en een targa-dak hadden.

    Arjan
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina