1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Uwbuurman met z'n BMW's, Kopzorgen op 148!!

Discussie in 'Mijn auto' gestart door uwbuurman, 12 jan 2010.

  1. En na dat ik lekker was begonnen met rijden was een kleine angst een grote ellende geworden. Lekkage bij de automaatbak. Das klote. Het betreft een intern lek bij de keerring achter de koppelomvormer. Die loopt daardoor zonderolie op het asje van de oliepomp en vreet zich dan vast. Dus heel veel gescheld later staat de auto nu bij een revisiebedrijf. Ik kan wel een ruilbak scoren, maar wat koop ik dan voor ellende? Dus nu een deel revisie met pakkingen, keerringen, koppelomvormer en pomp. Kost een vermogen, maar ja, wat moet ik dan?

    Over de nieuwe belastingwetgeving inzake leasehokken: De Einzer gaat er sowieso uit in december. Iedereen moet straks bijtelling betalen, dus denk ik er sterk over om een Focus (:cheer:) te leasen. 1.6 tdci 14% bijtelling. Ik heb immers de 320d nog steeds en denk dat die gewoon blijft, dus wie weet zit ik in 2013 weer in een Ford!!!
     
  2. Pff das erg balen Koos, zoveel werk en dan gewoon de pech hebben dat die keering het begeeft, balen dat het veel centjes kost, maar idd wat moet je dan, je wil toch eindelijk genieten.

    En mooi dat je weer voor een Focus gaat, bloed kruipt waar het niet gaan kan:woohoo:
     
  3. Hahaha kalm aan Simon, de regels moeten eerst echt duidelijk zijn en dan moet een BMW niet passen of met te veel geld kosten en dan, dan is de Ford de eerstvolgende... Maar iets anders heb ik niet op de shortlist.
     
  4. Sorry Koos ben gewoon enthousiast :mrgreen: :rock:
     
  5. Das geen probleem Simon! ik sta open voor omkoping!!
     
  6. Wat is het startbedrag?:mrgreen:
    Hoe lang zou het duren voor de bak weer terug is? Volgens mij ben je weer begonnen met opbouwen of niet?
     
  7. Nee joh, dit is niet de E21, die ligt nog steeds in stukjes. Dit is mijn E30, de cabriolet. Die is al helemaal klaar, en ik heb de auto rijdend naar de garage gebracht. De garage is van het type: werken en alles tussendoor, maar wel veel verstand van de techniek. Helas minder van communiceren, dus ik hoop dat het komende week klaar is. Heb aangegeven dat ik woensdag wil rijden.
     
  8. Jammer Koos, Bimmers zijn toch wel duur. Ook onderdelen heb ik gehoord van een ex 330d rijder. Iets met wel 1:15 lopen maar te dure onderdelen waardoor de auto teveel geld opslokt.
     
  9. mwa, een collega van me had zijn Focus 2, 1.6 TDci voor groot onderhoud bijd e Ford dealer. roetfilter en alles erbij. Die was bijna 500 euro duurder uit dan dezelfde beurt met roetfilter voor mijn 320d. Dus de BMW is echt niet veel duurder hoor, in dit geval zelfs goedkoper. Dat heb ik vaker gezien.

    Als je een ford automaatbak laat reviseren ben je niets goedkoper uit. Kijk nog maar eens in het draadje van JP zijn Cougar, wat de revisie van die bak moest kosten...
     
  10. Ja dat is wel zo ja. Ach zolang het zo weer goed rijdt he :)
     
  11. En toen deed de automaat gek. Nadat ik de eerste week een tijdje had gereden, op de terugweg van de APK, trapte ik het gas eens goed in. Ging mooi maar bij ca. 160km/h was het net of de bak ontkoppelde en de automaat schakelde ineens twee keer terug. De toerenteller sloeg helemaal uit, de motor jankte en ik dacht dat de hele bende zou ploffen. Boven op de rem gaan staan en daarna pakte de automaat weer op alsof er niets aan het handje was geweest. Geen nieuwe run gedaan.
     
  12. Een week later: GVD!!! De automaat lekt olie en niet weinig. Het hele belhuis is van binnen nat en de verdenking zit bij de koppelomvormer of de oliepomp. Omdeze twee zaken te voorzien van een nieuw setje pakkingen en rubbers ben ik € 1.200 ex btw verder . Dat is veel geld voor een auto die aan veel gekost heeft. Eerste reactie nu? Weg met dat kolereding en mijn verlies pakken.
     
  13. na de problemen met de bak heb ik een aantal opties overwogen, waaronder vervangen en reviseren. Het is een deelrevisie geworden. inmiddels staat ze weer thuis. De dag voor Hemelvaart om 11 uur gebeld of de auto rond een uur of 3 klaar zou zijn. Dat zou wel lukken dus ik was er half 4. Daar aangekomen lag de hele uitlaat er nog af, het subframe voor was nog los en de bak was nog niet afgemonteerd. Al met al was het 7 uur in de avond voor ik huiswaards kon...

    wat is er gedaan: twee keerringen zijn vervangen en een bus, die wel slijtage vertoonde. Verderwat kleine pakkingen. Maar ook de pakking van de carterpan. Die moest er dus ook af. De bak zit voor een deel over die pakking en bij het loshalen ging de pakking er aan. Carterpan is dus los geweest, zat niet veel drap in. Al met al ben ik weer een klap centen lichter en moet mijn bak goed zijn.

    De reis naar huis heb ik de auto stevig aan de tand gevoeld. De problemen lijken voorbij, maar vanaf ca 5500 toeren (175km/h en verder) in de kickdown op volle snelheid en dan gas los, gooit de bak 'm nog steeds in de vrij of N. Dan bij het terugvallen van de snelheid heb ik een ontkoppelde bak tot ongeveer 130, 140km/h slaat de bak weer in een versnelling en kan ik weer snelheid maken. Onder de 175, 180 km/h geen probleem. Ik ben dus wel blij. Vooral als de olielekkage over is. Dat zal blijken, maar voorlopig lijkt alles mooi droog te blijven.

    Daarnaast ben ik gisteravond gebeld door de taxateur. Ik ben erg tevreden.
     
  14. Tijd voor een update. Ik heb de auto nu een week ingezet voor wat stadsverkeer en een ritje naar een vriend. Gaat allemaal prima, de auto voelt lekker aan en schakelt prima. Ik kijk zo langzamerhand uit naar een tripje naar de Eiffel dat gepland is, het vertrouwen groeit namelijk. Ik merk wel dat het onderstel niet zo fris meer is, beetje vaag stuurgedrag op snelheid en in bochten nogal last van duiken. Maar alles doet het en er is niets lek of kapot. Gewoon 25 jaar gebruikt. Nou ja, gewoon opletten in de Eiffel en aansluiten bij de groep die niet in de snelle groep mogen van hun vrouw... :bag

    Het rechter deurpaneel zat niet mooi aangesloten. Dat heb ik daarom eerst maar eens verwijderd. Daarachter trof ik geen plastic als vochtkerende laag. Wel trof ik twee draadjes waarvan ik denk dat die wel eens voor een tweeter kunnen zijn. Maar wat ik verder zag maakte me niet heel blij...

    [​IMG]

    [​IMG]

    Kennelijk is er iets met de elektrische raambediening of het mechanisme geweest en heeft men geen moodzaak gezien moeilijk te doen. De flex er ff in! Past niet in mijn idee van een originele auto. Voor de lange termijn staat nu een deur op het wensenlijstje. Voor de korte termijn wil ik een nieuwe vochtkerende laag. Een nieuwe deur is ook lekker omdat ik verder roest vond.

    [​IMG]

    Omdat het deurpaneel er toch af was maar eens aan het reinigen gegaan met de kunststof reiniger van Colourlock. Fe-no-me-naal.

    Voor:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    en na

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    De auto komt steeds beter in mijn smaak. Vandaag mijn nieuwe elektrische Hirschmann antenne in de E30 gezet. Bij het verwijderen van de handmatig bediende antenne bleek dat de antennedraden achter bij de antenne zelf gewoon met een stukje tape aan elkaar gezet waren. aarde en kerndraad gewoon tegen elkaar aan. En zo kom ik steeds nieuwe verrassingen en verbazingen tegen. Maar het gaat de goede kant op! De aanstuurdraad lag al in de auto, dus ik had m in 5 minuten werkend. Daarna heb ik nog 10 minuten lopen klooien om de antenne netjes recht te krijgen. Maar hij doet het!

    Tot slot, na alle aftermarketbende verwijderd te hebben, heb ik weer een klein stukje terug gezet. Ik heb namelijk een lichtverklikker ingebouwd. Bij mijn E81 en E91 gaan de lampen namelijk gewoon uit met het contact, dus laat ik ze altijd aan staan. Die gewoonte heb ik bij de E30 dus ook en dat levert potentieel gevaar voor een lege accu, maar daar heb ik dus nu wat aan gedaan. Het is dingetje van niks, maar ik ga er veel plezier van hebben!
     
  15. Ben je wel eens klaar met het werk aan een oldtimer? NEE.

    Dus ik afgelopen maandag lekker toeren met vrouwlief en kids. Even voltanken vlak voor we weer thuis waren. Thuis in de garage rook ik een enorme benzinestank, terwijl we toch nog 25 km gereden hadden na het tanken. In de winter heb ik alle slangen en leidingen vervangen vanaf de brandstofpomp tot aan de motor, maar niet het deel op en rond de tank. Dus ik had wel in de gaten wat er aan de hand was.

    Tijdens de werkzaamheden in de winter had ik al gemerkt dat het ophangbeugeltje van de ontluchtingstank, naast de vulhals, weggerot was en dat het tankje er dus hing aan de leidingen. Nader onderzoek gisteren leerde me dat er een beugeltje is weggerot en dat er een ander ophangpunt is verdwenen samen met een stukje wielkast. De rest is spijkerhard, maar net een 2 euromuntje qua grootte is weg. Jammer, komt door een knullige constructie. Even blank maken, nieuw deel lassen en conserveren.

    [​IMG]

    Daarnaast waren de slangen hard, oud en soms zelfs domweg poreus of kapot. Hier pakte ik de slag beet en je ziet het deel over de leiding nog zitten. Brak gewoon af.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Dus de slangen bij de vulhals en ontluchting en die op de tank zelf heb ik vervangen. Er zijn nu nog twee stukken slang niet vervangen en dat zijn de slang van de tank naar de brandstofpomp, want daar moet de tank voor zakken, en het stuk slang onder de auto tussen vulhals en tank, want daarvoor moet de tank (bijna) leeg zijn. De eerste moet het nog maar even volhouden en de tweede komt misschien binnenkort wel als de tank leeg gereden is.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Daarnaast heb ik de zijpanelen achter losgehaald om schoon te kunnen maken. Erachter trof ik stof en heel veel hondenharen. Inmiddels kan ik wel een kussen vullen van alle haar achter de bekleding. Dus maar weer mooi schoongemaakt. Gelijk een mooie gelegenheid om het raammechanisme te reinigen en te smeren. Ook geen overbodige luxe, ook hier stof en hond.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Morgen weer verder.
     
  16. Pff wat een verhaal weer Koos.........dat zijn niet de dingen die je wil meemaken na zoveel werk wat je er al mee hebt gehad.
    Nu 175 toch wel erg illegaal qua snelheid dus lekker daaronder blijven en je hebt een heerlijk auto om met mooi weer lekker te toeren.
     
  17. Hahaha, nou ik ga naar Duitsland over 2,5 week Simon, en daar mag het. Afgezien daarvan, ik wil dit opgelost hebben want het hoort niet. Maar ze rijdt er lekker en soepel, dus ik ben er erg blij mee. En over alle werk: deze BMW wordt steeds beter en beter, dus dan hindert het niet.
     
  18. :badgrin: ja daar mag het idd en als het mag dan moet het :mrgreen: lekker knallen :rock:

    Snap precies wat je bedoeld Koos
     
  19. hele (leuke en minder leuke) verhalen Koos! Goed bezig :thumbs: en wat fenominaal zijn die panelen geworden.

    De auto doet aan de buitenkant zijn eer aan.. zo mooi en die velgen blijf ik schitterend vinden. Heb ze zelfs overwogen voor de cabrio...

    Jammer idd dat er binnenin zoveel ""vernield" en vevuild is, maar dat gaar helemaal goed komen zo te zien! Succes :cheer:
     

Deel Deze Pagina