1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Uwbuurman met z'n BMW's, Kopzorgen op 148!!

Discussie in 'Mijn auto' gestart door uwbuurman, 12 jan 2010.

  1. Het SI-bordje in de cockpit (tellerhuis) is verrot. Dat is een printplaat waar twee batterijen op gesoldeerd zitten. Die gaan na zoveel jaar lekken en dan vreet je printplaat weg. Even onderzoek gedaan en inderdaad is het einde oefening. Een kennis had een vervanger liggen maar die was net even anders. Toch gemonteerd en alles lijkt keurig te werken.

    Achter de klokkenwinkel is ook weer geprutst. De draad naar het ABS lampje is doorgeknipt en wordt nu gevoed door het remlampje er naast, gewoon doorverbonden. Mijn vraag is nu of de ABS überhaupt werkt...

    Daarnaast heeft een monteur de auto aangehoord en de auto loopt mooi rond. Zijn professionele opinie doet er zeker toe! Hij hoorde overigens een slepend geluid. Eerst was de net nieuwe D-riem verdacht maar het bleek een moer van het stelmechanisme van de dynamo te zijn, die niet heel vast zat waardoor er beweging in zat. Ook opgelost.

    Inmiddels ben ik meerdere ronden in gevecht geweest met die verrekte SWRA. Goed nieuws, inmiddels draaien de wissers en is er zicht op sproeiers die werken. Nog even mee aanklooien en dan doet alles het! De ringen op de koplampen heb ik ook netjes ontroest en mooi gespoten, vanavond de nokjes er weer op gelijmd en geschroefd, dus dat kan ook gemonteerd worden.

    Oh ja, de eerste gang voor de APK sinds ruim 5 jaar is niet goed afgelopen, maar stemt wel hoopvol! De cabrio liep fluitend door de hele keuring heen op de handrem na. Die voeringen waren al niet goed maar ik heb ze niet vervangen. Blijken niet veel te doen. Ter plaatse gelijk nog strakker afgesteld, maar niets verholpen. Daarop dus afkeur, maar verder was er niets twijfelachtig, alles gewoon goed! De CO was 2,1 dus ook goed. Inmiddels heb ik de revisieset (x2) voor de handrem besteld. Hopelijk eind van komende week nog eens of ander die week erop een verse APK.

    De SWRA (de koplamp wis/was) doet het ook!

    Het volgende wat zich aandient is de brandstofpomp die constant een erngstig zoemend geluid produceert en flink gorgelt. Maar even aankijken, maar het zal wel vervangen worden...

    Het vervangende SI bordje is toch niet helemaal goed, ik heb geen toerenteller en verbruiksmeter meer. Ga toch een poging wagen het oude ding te herstellen.

    Foto's van een rot SI bordje:

    [​IMG]

    [​IMG]

    Werkende SWRA:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    En wie weet waar deze stekker voor is? Ik denk dat hij niet op de juiste plek zit, maar wat doet die blauw/gele draad?

    [​IMG]
     
  2. Zo ff weer bijgepost met 6 posts vol foto's!
     
  3. man man wat een werk, lekkere hobby zo ;)
    echt wel goed bezig Koos, petje af voor de creativiteit :thumbs:
     
  4. Mooi gedaan weer Koos, ik blijf het volgen
     
  5. ik denk niet dat je hier het antwoord gaat krijgen, tis namelijk geen ford;)
    verders valt er genoeg te doen zie ik zo;)

    heb je wat meer detailfoto's van het printje, misschien kan ik iets voor je betekenen;)
     
  6. Nice koos :)
    En idd ff detailfoto's :)
     
  7. mwa, mensen met kennis van Fords hebben vast ook kennis van andere auto's. Mike heeft er zelfs meerdere gehad, dus wie weet is er iemand die wat meer kan vertellen. Ondertussen is het vermoedelijk de pulse draad voor de cruisecontrol.

    Hoor t graag als dat zo is. ik heb de rotte batterijen verwijderd en wilde er twee nieuwe op zetten, die ik al heb liggen.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  8. Is dat de enige schade of heb je aan de achterkant ook nog rommel zitten?
     
  9. u vraagt, wij draaien! overigens heb ik de meeste troep van de achterzijde af geborsteld.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  10. Pfoe da's een leuke, weet niet hoe de spoortjes verder zijn, dat ground vlak zou ik me niet heel druk om maken. Die bobbels, liggen daar de spoortjes los van de print? Of is het alleen de coating die kapot is.
    De bovenkant heeft wel een aantal goed beschadigde spoortjes, wellicht dat draden trekken helpt. Beetje houtje touwtje maar een aantal van die spoortjes lijken toch ver heen.

    Je mag en opsturen als je wilt of meenemen de 28e als je wilt komen, meegeven aan JP kan dan ook. Weet niet of ik er wat mee kan, daarvoor wil ik hem wel eerst zien :P

    Wellicht dat Michael zoiets heeft van piece of koekie stuur maar op ;)
     
  11. WoW dat zijn alweer een boel dingen die je hebt aangepakt Koos! :thumbs:

    Dat van die hoofdsteunen achterin heb ik destijds ook gedaan in de cabrio, maar sinds dat het half lederen interieur erin zit, zijn ze er weer uit. Wel van plan om het er weer in te maken. Ziet er bij jou erg goed uit!
    Wat is de tussenmaat van de beugels van een kopsteun? Wellicht kan ik die houders dan ook gebruiken voor de Escort ;)

    Dat printplaatje is dubbelzijdig en zal dus lastig te repareren worden. Maar idd met wat draadjes werk zou het kunnen. Zit er overigens een klein schakelaartje bij dat oranje pijltje? Heb je die al eens verzet, wellicht heb je dan wel de toerentellen en verbruiks meter? (je hebt het vast al geprobeerd, denk ik ;)

    Ga zo door. Ik blijf die koplampwisser grappig vinden. Moet je die apart bedienen of gaan ze mee met je grote wissers en sproeiers?

    Succes met wat komen gaat. :cheer:
     
  12. WOW Koos, goed bezig! Leuk om te zien en erg informatief ook :D
    Je bent natuurlijk ook een grote mazzelaar hè, met 4! Beemers:cool:
     
  13. Je bent weer HEEL goed bezig Koos. Wat een progressie.
    Remmerij: helemaal goed dat je die zo aanpakt.
    Diff: lijkt wel weer nieuw :).
    Olies: gaat de auto toch net ff beter van lopen he.
    Koplampsproeiers: :D hoe cool
    Hoofdsteunen: de aanhouder wint. prachtig geworden en een luxe uitstraling
    Printplaat: uuhhmm. jeutje :).

    DIt MOET ik een keer in real life zien, en dat heb ik denk ik al 100x gezegd.
    Met de mitsu mocht ik niet langskomen. Dus zsm maar even met de :focus3: dan.
     
  14. Hahaha, dank mannen! R@ymond, altijd welkom.

    Over de koplampwissers: Ik heb ze ook op de E21 en het staat gewoon gaaf (vind ik). Bij de E30 heb je een uitgebreide optie kunnen kiezen vroeger. Dat was de Itnesiv reiniger. Dan heb je twee vloeistoftankjes, 1 met water en 1 met een super geconsentreerde reinigingsvloeistof. Die twee mengen dan pas vlak voor de sproeikopjes. Deze optie heb je nodig voor de koplampwissers, want de handel aan de stuurkolom heeft dan ook meer mogelijkheden. Met 1 druk op de handel (indrukken dus) gaat de SWRA ook mee. Gewone sproei/wismogelijkheden voor de voorruit heb je nog steeds. De SWRA gaat overigens maar 1 x per 30 seconden mee met de gewone sproeier.

    Ik heb de auto niet thuis staan Eric, dus ik zal de hoofdsteunen binnenkort eens voor je opmeten.

    Over de printplaat, die vervangende printplaat geeft geen toerenteller. Deze wel, alleen had ik sluiting in de verbruiksmeter. Dat was het enige. Vermoedelijk zijn de sporen op de printplaat nog wel functioneel, maar ik heb liever een goede. nou ja, wellicht soldeer ik er nog twee nieuwe batterijen op en kijk ik wat hij doet.
     
  15. Hartstikke netjes weer; vooral het interieur en de hoofdsteunen zijn zeer netjes. Een maatje van mij is momenteel met een E36 323i bezig om alle opties bij mekaar te 'sparen'. Het is bijna onmogelijk om dat te doen maar BMW's zijn hele leuke auto's om aan te sleutelen!
     
  16. je weet het als je wat nodig heb ;)
     
  17. tja, net wat gijsbert zegt;)

    groundvlak lig ik niet zo wakker van;)

    spoortjes repareren lukt ook nog wel
    zijn er componenten beschadigd??
     
  18. Ja, geloof ik wel. Denk dat het ding dood en overleden is. Eens kijken wat een vervangende doet, anders kom ik er op terug bij jullie!
     
  19. Voorlopig liojkt het erop dat ik een vervangend SI bordje heb dat alle functies weergeeft, inclusief toerenteller en verbruiksmeter! Joehoe :cheer:
     

Deel Deze Pagina