1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Universeel alarm inbouwen

Discussie in 'Handleidingen Focus I' gestart door NoToRiOuS20, 25 mrt 2008.

  1. mailtje van de Ford dealer Beverwijk, mocht iemand anders de prijzen willen weten.

    hr de kosten van de sleutelbaard=7.45 ex de btw en voor het alleen inslijpen v/d rest van de sleutels mag u zo langsrijden, maar als deze ingeleerd moeten worden kost dit 43.54 ex de btw en alle sleutels moeten er bij zijn.
     
  2. Kan als Ex sleutelmaker jullie mededelen dat sit alles met het afbramen van de sleutel te maken heeft, dit type sleutel wordt niet ingeslepen maar gefreest, dit geeft vaak hele scherpe kanten aan het sleutel profiel, je kan het beste een staalborsteltje in je dremel zetten en laagtoering ontbramen, doe je dit hoogtoerig gaat dit niet goed, de sleutels zijn namelijk van een zilvernikkel legering en dit is zachter dan staal.

    Groetjes Stef (Ex-Schoen en sleutelmaker)
     
  3. Klopt wel wat pepper zegt, maar dit was bij mij gewoon gedaan.

    Gaat erom dat wat oudere sleutels vaak de tandjes wat weg zijn (versleten) en daar is je slot ook naar gaan staan.

    Bij een nieuwe sleutel maken tellen ze bepaalde tandjes van je originele sleutel en aan de hand daarvan weten ze hoe ze hem moeten slijpen.

    Dit houdt in dat je een sleutel krijgt die weer als nieuwe is terwijl je sloten zijn ingesleten op een sleutel die al een aantal jaar gebruikt word.

    Ik spreek hier uit eigen ervaring, want bij mij werkte me nieuwe sleutel pas goed nadat ik de tandjes wat bij geslepen had naar formaat van me originele sleutel die altijd gebruitk is.
     
  4. is wel leuk zon universeel alarm inbouwen alleen weet ook iemand hoe je een origineel alarm moet inbouwen? ik heb een origineel alarm al in me auto zitten maar ik schijn ook nog draden naar me deursloten te moeten trekken maar welke? weet iemand dat?
     
  5. Zowiezo heeft een fordfocus altijd CV en is de eventuele installatie voor een standaard CV met AB ook mogelijk, want bij het kastje van de CV aansturing hangt nog een ander stekker ingetapt.

    Je zal een nieuwe CV kastje moet aanschaffen mt AB functie waar die ingetapte stekker ook dus ingaat, en je zal natuurlijk een sleutel (AB) moeten laten maken/bestellen voor je eigen sloten.
     
  6. Ik heb dit setje aangeschaft.
    Heb alles werkend gekregen, behalve het belangrijkste, het openen en sluiten van de centrale deurvergrendeling.

    De knipperlichten knipperen wel als ik op de afstandbediening druk, maar de portieren krijgen geen aansturing voor te openen/sluiten.

    Ik heb deze tutorial gevolgd, heb alleen het gedeelte van de accesiore-stand en de linker en rechterdeurschakelaar overgeslagen omdat ik geen alarm heb maar alleen vergrendeling.

    Maar ik lees in deze tutorial dat er één kabel wordt gebruikt voor het sluiten, en één voor het openen, maar als ik de handleiding van mijn setje lees dan zijn er verschillende mogelijkheden.
    Kan iemand mij vertellen welke ik moet hebben?
    De handleiding is hier te zien.
    Ik zie trouwens ook geen verschil in de 2 schema's van positieve en negatieve aansturing
     
  7. Over de kabel voor het openen vd kofferbak (dikke groen-witte draad): het is niet nodig deze helemaal van achter naar voren te leggen. Links naast de bestuurdersstoel loopt een kabelgoot langs de deurrand onder de bekleding (even die deklijsten loshalen). De groen-witte draad loopt vanuit het kofferbakslot tot net iets voorbij de deurpost in deze kabelgoot en verdwijnt dan onder de bestuurdersstoel. De 12v aansturing vanuit het cv-setje kan hier direct op aangesloten worden.
     
  8. Hi,

    Ik heb ook een dergelijk setje, tevens met aansturing voor het sluiten van de ramen.

    Enig idee welke kabel (s) ik hiervoor moet gebruiken?
     
  9. Heb jij 2 of 4 electr. ramen?
    Waarom gebruik je niet n originele CV module?
     

Deel Deze Pagina