1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Universeel alarm inbouwen

Discussie in 'Handleidingen Focus I' gestart door NoToRiOuS20, 25 mrt 2008.

  1. Niemand die weet wat ik kan doen?
     
  2. Dat je ABS even aanblijft klopt ik had dat ook hij bleef aanstaan totdat ik ging rijden toen ging hij uit.

    Het signaal van je alarm kastje van je achterklep heb je dus gemeten was het niet -12 volt dus een massa signaal.

    Mijn universeel alarm geeft een massa signaal als ik de achterklep wil openen en het originele systeem is plus gestuurd oftewel dat gaat niet samen, ik heb zelf een relais gekocht die een massa signaal omzet naar een plus signaal die ga ik dus tussen de kabel zetten.

    Ik heb hier nog geen tijd voor gehad maar misschien dat ik het dit weekend ga testen want ik wil ook graag me achterklep op me alarm.
     
  3. massa gestuurd? wordt daar mee bedoelt dat hij normaal 12 volt is, en dan als hij open moet gaan 0 wordt?
    Mijn alarm is altijd 0, als ik hem open doe, wordt hij 1 sec 12 volt en dan weer 0.
     
  4. masaa gestuurd is dat hij geen plus signaal geeft maar een min signaal oftewel massa, als jouw alarm een min signaal afgeeft en je achterklep werkt op een plus signaal dan zal het dus niet werken.
     
  5. Ik heb ook geprobeerd de het benoemde kabeltje even tegen de massa aanhouden, maar daar gaat hij ook niet open van.
    Ben benieuwd hoe het wel werkt.
    Ik las ergens anders dat het een zwart/rode kabel moest zijn.
     
  6. Hebben jullie de achterklep al aan de praat? Nadat er vannacht bij ons een auto uit de straat is gestolen heb ik toch maar besloten om een alarm in te bouwen. maar ook ik wil dat mijn klep open kan...
     
  7. Update alarm/achterklep

    Updatje 22-10-08 Nieuw type alarm met achterklep aansturing

    Ik heb dus een nieuw alarm setje ingebouwd, die stukken beter is dan het oude en ook met de achterklep werkt.

    Ben er dus achtergekomen dat de achterklep plus gestuurd is, dit nieuwe alarm setje heeft een plus gestuurde uitgang voor de achterklep en me oude alarm was massa gestuurd.

    Je moet wel een kabel vanaf het achterklep mechanisme naar voor trekken.

    Ook met dit nieuwe alarm setje gaan me ramen als ze open staan met op slot doen dicht, en de deuren gaan na 15 sec als je een x op de rem drukt ook op slot.

    Hier een foto van me nieuw alarm setje

    [​IMG]

    Mocht er iemand ergens niet uitkomen kan je me altijd even een pb'tje sturen :wink:
     
  8. een aantal vraagjes:

    1 welke set is dit?
    2 prijs van de set?
    3 kun je op de klapsleutel je originele sleutel zetten?
    4 kun je dat automatisch op slot ook uitzetten?

    Bas
     
  9. 1 Dit setje http://www.car-secure.nl/site/index...ufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=1.

    2 Prijs is 65 inc zonder verzendkosten

    3 Ja doormiddel van een sleutelbaard die je erbij kan kopen en bij ford kan laten slijpen.

    Mooie van dit setje is dat er een houder zit voor het glazen buisje van de startonderbreker wat bij mijn oude setje ook niet zat.

    (moet wel een klein beetje worden aangepast omdat het buisje net wat langer is)

    4 Ja dit kan je uitzetten.

    [​IMG]


    En de achterkant met jawel een ford logo achterop geplakt (is alleen niet echt duidelijk op de foto)

    [​IMG]
     
  10. Kun je de gevoeligheid van de shocksensor ook instellen?
    Niet dat met een flinke regenbui het alarm af gaat midden in de nacht :roll:
     
  11. Ja zit een draaiknop op die je kan stellen, ik heb deze vanaf min steeds hoger gezet totdat ik dacht dat het goed was, dit wist ik ongeveer door elke x een stap te verhogen en dan je autoflink heen enw eer te schudden :P
     
  12. hi.
    ik heb een vraagje ,ik heb een focus uit 1999 en heb die alarm gekocht.
    maar ik kan de auto niet meestarten.
    kan iemand mij helpen hoe ik de startonderbreker kan omzetten.
    alvast bedakt
     
  13. eyz,

    Je moet uit je originele sleutel het transpondertje halen (het blauwe halsje) omhoog halen en daar zit ie in.
    Overplaatsen in je afstandbediening.

    Welke set had je gekocht ?
     
  14. Is het iemand al gelukt om de kofferbak te openen met de klapsleutel?
     
  15. Ja staat in de begin post daar heb ik het uitgelegd hoe het werkt.
     
  16. ik ben van plan om deze te gaan kopen, http://www.form-cars.nl/?page=catalog&view=product&product_id=314 heb net al even geexperimenteert om een transponder uit de bestaande sleutel te halen, dit valt erg mee. heb ook de cv unit al bekeken achter mn dashboard kastje, die is ook goed bereikbaar.

    nu heb ik alleen nog een paar vragen,

    De achterklep sturing, jij zegt dat je bij de standaard cv zonder ab zelf een kabel moet leggen van achter naar voor, nu heb ik wel zo'n knopje op het dashboard om de achterklep elektrisch te openen, kan ik dat contact van de cv met ab daar niet parrallel overheen zetten? dit omdat ik geen alarm heb?

    Ook staat er op de site van het setje dat ik wil kopen dat er een aansturing inzit om de ramen te sluiten als deze nog open staan. op welke aders moet dit aangesloten worden? dit kan ik niet terugvinden in je handleiding.

    alvast bedankt.
     
  17. Dat setje wat je wilt halen is hetzelfde als ik heb, tenminste de afstandbediening wel of de centrale unit hetzelfde is weet ik niet.
    Deze afstandbedieningen hebben een transponderhouder erin zitten alleen zijn de transponders iets langer, dus dat zal je moeten aanpassen en daarna een druppie lijm erover.

    wat betreft het knopje voor de achterklep gaat niet werken dit heb ik al geprobeerd alleen als je al focus heb MET standaard fabrieksuit AB dan kan je dus de kabel opzoeken linksonder naast de koppeling waar alle draden bij 1 komen.

    Ja zal dus echt een kabel van voor naar achter moeten trekken, je moet dus de bekleding van de achterklep eraf halen en de kabel door de kabelgoot naar binnen moeten leggen dan kom je bij het dak uit.
    Daarna haal je het dakbekleding een klein beetje los en schuif je met een trekveer (kabeltrekker) over de bekleding heen naar linksvoor dan komt de kabel precies uit waar alle andere kabels (connector) ook zit.

    Wat betreft de ramen die heb ik idd niet uitgelegd omdat ik dat toen der tijd ook nog niet gedaan had, ik ben alleen vergeten welke kleuren het nou waren.
    Als je meetapparatuur heb kom je er vrij snel achter, haal even in de linkerdeur alles los zodat je de achterkant van de knopjes kan zien waarmee je je raam open en dicht doet.

    Meet daarna even door welk draad een open signaal geeft en welke een dicht signaal, zoek daarna die kleuren draad op bij alle draden linksonder.
    En meet daar weer door of je de goede draden heb.

    Ik hoop dat het een beetje duidelijk voor je is.

    Ik zal binnenkort weer een updatje doen wat betreft de achterklep en ramen met foto's.
     
  18. zien die sleutels er een beetje degelijk uit? beetje kwaliteit zoals de originele of is het na 1 keer vallen stuk? hoezo de transponder vastlijmen? blijft hij niet zitten zonder lijm? als de sleutels dan niet bevallen kan je de transponder ook niet meer terug zetten in de originele sleutel.

    weet je ook waarom dat niet werkt? parrallel op het knopje van de achterklep? dit moet toch gewoon kunnen werken aangezien dit gewoon een schakelaar is? die sluit dan het circuit dmv de plus of de min te verbinden en daardoor gaat de klep open. dit kan je dan toch ook met het contact doen van centrale unit? eventueel met een hulprelais?

    Kan je de knopjes van de ramen er zo uit wippen of moet je dan de hele deurbekleding demonteren?

    iig bedankt voor de info.
     
  19. De transponderhouders in de sleutels zijn natuurlijk niet precies gemaakt voor de transponders van ford het is universeel,de transponder is namelijk smaller dan de houder dus zal je hem wel met een druppie lijm vast moeten zetten anders ligt ie er los in.
    En als je de goede lijm gebruikt kan je hem er ook gwn weer loshalen, je hoeft natuurlijk de transponder niet muurvast te zetten.

    Kwaliteit van de sleutels vind ik wel goed, gebruik hem nou al een tijd en niks op aan te merken, het enigste nadeel is wel dat de schroefjes waarmee sleutelbaarden vast zitten wel eens weer los gaan er daarmee dus ook de sleutelbaard, en ga daar denk ook wel iets anders op verzinnen.

    Wat betreft de achterklep knopje, parallel werkt niet omdat je een plus en een min uitgang heb vanaf het knopje en de centrale unit eenmaal een plus uit heeft, als je die ene kabel parallel aansluit blijft hij het cirquit onderbreken en daarom dus de achterklep continu open gooien.
    Als dit tenminste is wat je bedoelt.

    Wat betreft de relais dat is misschien wel mogelijk,heb dat dus zelf nie gestest want die had ik zo gauw niet meer bij de hand op dat moment, dan zou je de relais aan de ene kant op de plus kunnen doen en aan de andere op de min en dan de plus van de centrale unit op de uitgang die dan het relais activeert en dus het cirquit onderbreekt.

    Ik zal eens kijken of ik nog ergens een relais kan vinden en zal het eens proberen en bij me volgende update doen.

    Je zal het handsvat gedeelte los moeten maken, zeg maar het al het kunstof spul. :P
     
  20. Een heel klein druppie lijm op de schoefjes van de sleutelbaard geen idee?

    wat betreft de schakelaar van de achterklep, had net ff tijd om de schakelaar even te bekijken, bij mij komen er maar 2 draden naartoe, als je deze met elkaar doorverbindt gaat de achterklep open, heb niet kunnen meten of het een + of - schakeling is maar dat maakt in principe niet uit. de uitgang van de centrale unit is +, dus mocht de schakeling van de achterklep ook + zijn hoef je maar 1 van de 2 draden (licht eraan welke het schakeldraad is en welke de voeding) van het schakelaartje te onderbreken en te splitsen en die op de CU aansluiten. mocht het toch een - schakeling zijn, dan moet dit alleen even dmv een relaistje. zou niet weten waarom dit niet zou werken?

    Naar de ramen heb ik nog niet gekeken maar dat komt tzt wel.
     

Deel Deze Pagina